INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Který tým dnes předváděl nejrychlejší zastávky a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Brazílie 2015?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl ve 49. kole Mercedes, když Hamiltona odbavil za 2,2 sekundy. Velmi rychlá byla také jeho předchozí zastávka (2,4 s), jen ty úvodní mechanikům Stříbrných šípů moc nevyšly. Rosberg ve 13. kole musel dávat přednost Vettelovi, proto stál 4,3 sekundy, další dvě přezutí ale stála za to 2,6 a 2,3 sekundy.
Nejlepší průměr všech zastávek předvedli mechanici McLarenu u Alonsa: 2,3 s, 2,5 s a 3,1 s dává dohromady 2,6 sekundy. Ta z 13. kola přitom byla dnes druhou nejrychlejší ze všech. Stáji z Wokingu se dvě zastávky náramně vydařili také u Buttona (2,5 a 2,6 sekund). Před příští sezónou je čeká ale s Hondou mnohem těžší úkol - zrychlit vůz nejméně o 2,5 sekundy.
Ferrari dnes ke špičce nepatřilo, v rychlosti zastávek skončilo až za výše zmíněnými stájemi. Vettela odbavovali průměrně za 2,87 s a Räikkönena za 3,47 s - u něj zazářili pouze s úvodním přezutím (2,5 s).
Na středně-tvrdých pneumatikách do závodu startovali pouze Maldonado a Sainz, který ale neujel ani jedno kolo. Scuderia záhy svedla Mercedesy ke třem zastávkách, proto dvouzastávkou strategii zvolilo jen 8 z 19. klasifikovaných jezdců.
Teplota byla vysoká, na rozdíl od včerejší kvalifikace ale zůstala pod 50 °C, v průběhu velké ceny postupně klesala až na 35 °C, což vedlo k nižší míře fyzického opotřebení a teplotní degradace pneumatik v závěrečné fázi závodu vypsaného na 71. kol.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedly McLareny - Alonso i Button na nich zvládli 20 kol (28,2 % délky velké ceny). Na středně-tvrdých toho ujel nejvíce Hülkenberg - celkem 35 kol (49,3 % závodu).
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.