INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Který tým dnes předváděl nejrychlejší zastávky a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Brazílie 2015?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl ve 49. kole Mercedes, když Hamiltona odbavil za 2,2 sekundy. Velmi rychlá byla také jeho předchozí zastávka (2,4 s), jen ty úvodní mechanikům Stříbrných šípů moc nevyšly. Rosberg ve 13. kole musel dávat přednost Vettelovi, proto stál 4,3 sekundy, další dvě přezutí ale stála za to 2,6 a 2,3 sekundy.
Nejlepší průměr všech zastávek předvedli mechanici McLarenu u Alonsa: 2,3 s, 2,5 s a 3,1 s dává dohromady 2,6 sekundy. Ta z 13. kola přitom byla dnes druhou nejrychlejší ze všech. Stáji z Wokingu se dvě zastávky náramně vydařili také u Buttona (2,5 a 2,6 sekund). Před příští sezónou je čeká ale s Hondou mnohem těžší úkol - zrychlit vůz nejméně o 2,5 sekundy.
Ferrari dnes ke špičce nepatřilo, v rychlosti zastávek skončilo až za výše zmíněnými stájemi. Vettela odbavovali průměrně za 2,87 s a Räikkönena za 3,47 s - u něj zazářili pouze s úvodním přezutím (2,5 s).
Na středně-tvrdých pneumatikách do závodu startovali pouze Maldonado a Sainz, který ale neujel ani jedno kolo. Scuderia záhy svedla Mercedesy ke třem zastávkách, proto dvouzastávkou strategii zvolilo jen 8 z 19. klasifikovaných jezdců.
Teplota byla vysoká, na rozdíl od včerejší kvalifikace ale zůstala pod 50 °C, v průběhu velké ceny postupně klesala až na 35 °C, což vedlo k nižší míře fyzického opotřebení a teplotní degradace pneumatik v závěrečné fázi závodu vypsaného na 71. kol.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedly McLareny - Alonso i Button na nich zvládli 20 kol (28,2 % délky velké ceny). Na středně-tvrdých toho ujel nejvíce Hülkenberg - celkem 35 kol (49,3 % závodu).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.