INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH; Který tým dnes předváděl nejrychlejší zastávky a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Brazílie 2015?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl ve 49. kole Mercedes, když Hamiltona odbavil za 2,2 sekundy. Velmi rychlá byla také jeho předchozí zastávka (2,4 s), jen ty úvodní mechanikům Stříbrných šípů moc nevyšly. Rosberg ve 13. kole musel dávat přednost Vettelovi, proto stál 4,3 sekundy, další dvě přezutí ale stála za to 2,6 a 2,3 sekundy.
Nejlepší průměr všech zastávek předvedli mechanici McLarenu u Alonsa: 2,3 s, 2,5 s a 3,1 s dává dohromady 2,6 sekundy. Ta z 13. kola přitom byla dnes druhou nejrychlejší ze všech. Stáji z Wokingu se dvě zastávky náramně vydařili také u Buttona (2,5 a 2,6 sekund). Před příští sezónou je čeká ale s Hondou mnohem těžší úkol - zrychlit vůz nejméně o 2,5 sekundy.
Ferrari dnes ke špičce nepatřilo, v rychlosti zastávek skončilo až za výše zmíněnými stájemi. Vettela odbavovali průměrně za 2,87 s a Räikkönena za 3,47 s - u něj zazářili pouze s úvodním přezutím (2,5 s).
Na středně-tvrdých pneumatikách do závodu startovali pouze Maldonado a Sainz, který ale neujel ani jedno kolo. Scuderia záhy svedla Mercedesy ke třem zastávkách, proto dvouzastávkou strategii zvolilo jen 8 z 19. klasifikovaných jezdců.
Teplota byla vysoká, na rozdíl od včerejší kvalifikace ale zůstala pod 50 °C, v průběhu velké ceny postupně klesala až na 35 °C, což vedlo k nižší míře fyzického opotřebení a teplotní degradace pneumatik v závěrečné fázi závodu vypsaného na 71. kol.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedly McLareny - Alonso i Button na nich zvládli 20 kol (28,2 % délky velké ceny). Na středně-tvrdých toho ujel nejvíce Hülkenberg - celkem 35 kol (49,3 % závodu).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.