Jak probíhala kvalifikace na VC Brazílie?
Kvalifikace začala poměrně pozvolna, force indie na trať vyjely jako první, a to až po několika minutách čekání. Ze špičky se na trati nejdříve objevily williamsy, poté ferrari. Nakonec se objevily i mercedesy, Rosberg jel na měkčí směsi. Zařadil se na první místo, o chvíli později jde na 1. místo Hamilton.
Ve druhém sektoru vlají žluté vlajky, jedná se o Alonsa, který odstavil svůj monopost poté, co mu to nařídil tým: "Fernando, okamžitě zastav auto."
Kvůli žlutým vlajkám polevila aktivita na trati, Fernando Alonso, který si zabral židličku traťového komisaře. Napodobuje Nicka Heifelda z VC USA před několika lety.
Čtyři minuty do konce Q1 a na trať vyjíždí většina startovního pole. Nevyjely jen mercedesy a pochopitelně není na trati ani Alonso, který nezajel žádný čas.
V problémech je Massa, který je na 14. místě a musel Felipeho Nasra objet mimo trať, protože mu zavazel, Massa se samozřejmě nezlepšuje. Naštěstí to nevypadá, že bude překonán. Massa se však zlepšuje v dalším kole.
Z kvalifikace vypadávají: Alonso, Stevens, Rossi, Button a překvapivě Maldonado.
2. část kvalifikaceNa trať netradičně vyjíždí jako první mercedesy, následovány jsou williamsy. Hamilton je na čele s asi 0,6 s. Button a Alonso si dělají srandu a ukázali se fanouškům na nejvyšším stupínku pódia.
Daří se force indiím, zbývá 6 minut do konce a jsou na 3. a 6. místě v celkovém pořadí. Svá rychlá kola ještě nezajela obě ferrari, ta míří až teď na trať.
A Sebastian Vettel hned překonává Nica Rosberga a za Hamiltonem zaostává jen minimálně.
Svům moment si vybral i Romain Grosjean, který se roztočil. Jeho smyk naštěstí neskončil ve zdi. Sice má na pneumatikách plošku, ale auto není více poškozené, ještě stihne další rychlé kolo.
Obě ferrari drží tempo s mercedesy, za nimi je Bottas, jeho týmový kolega bojuje na hranici nejlepší desítky, překoná jej někdo?
Massa své desáté místo nakonec udržel. Mohl ho vyřadit Carlos Sainz, ale v posledním sektoru ztratil čas.
Z kvalifikace vypadávají: Grosjean, Ericsson, Perez, Sainz a Nasr.
3. část kvalifikaceVe třetí části začínáme nejrychlejšími koly mercedesu, do čela jde Nico Rosberg a Hamilton jej nepřekonává, protože probrzdil, chybí však jen necelá desetina vteřiny.
Třetí místo přebírá po Bottasovi Sebastian Vettel, který neměl nejlepší kolo, na Hamiltona ztrácí půl vteřiny.
Při druhých pokusech si Bottas jako první v cílu upevňuje 4. místo, zlepšuje se i Rosberg, Hamilton je za ním o 2 desetiny. Svou pozici upevňuje Vettel.
Na cílovou rovinku najíždí Hamilton, zlepšuje se, ale na Rosberga nestačí! Zaostal za ním o necelou desetinu vteřiny. Rosberg slaví další pole position, Mercedes první řadu. Obě ferrari rozdělil Valtteri Bottas.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.