Daniel Ricciardo dnes poprvé vyzkoušel novou vylepšenou pohonnou jednotku Renaultu. Zklamaně konstatuje, že jí stále schází výkon.
Red Bull se až v předposledním závodě sezóny dočkal vylepšení svého motoru. Poprvé jej Renault sice dovezl již do Austinu, ale k jeho nasazení se rozhodli až v Brazílii.
A jak hodnotí své první svezení se silnější specifikací Ricciardo? "Jsem si jistý, že se dnes na to kluci podívají, aby zjistili, jestli se dá něco vyladit, aby z ní dostali více výkonu." Ten je dle prvních dojmů zklamání.
Australský pilot na ní našel ale i dobrou stránku: "Pozitivní je, že jsme s ní jezdili celý den, takže jsme ujeli spoustu kol a získali dobré informace. Rozdíl ve výkonu ale už tak moc pozitivní není."
"Williams a Ferrari zítra předvedou o něco vyšší rychlost. Motor byl určitě spolehlivý, ale po něm chci vyšší výkon. Nemá ho tolik, kolik bychom si přáli. Alespoň jsme však ujeli pár dobrý kol a nasbírali užitečné informace," shrnuje Ricciardo.
V prvním tréninku na Hamiltona ztratil 0,9 sekundy a ve druhém na Rosberga 1,2 sekundy. Na rovinkách byl přitom dopoledne o 13 km/h a odpoledne o 11 km/h pomalejší.
"Myslím si, že pokud se udržíme na této trati v první pětce, tak to bude dobré. Nejsem si jistý, jestli to zítra můžeme očekávat, ale takový je cíl, proto se o to pokusíme. Dnes to šlo hladce, je to tedy příjemné zažít pátek, jako je tento," dodává jezdec Red Bullu.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.