Daniel Ricciardo dnes poprvé vyzkoušel novou vylepšenou pohonnou jednotku Renaultu. Zklamaně konstatuje, že jí stále schází výkon.
Red Bull se až v předposledním závodě sezóny dočkal vylepšení svého motoru. Poprvé jej Renault sice dovezl již do Austinu, ale k jeho nasazení se rozhodli až v Brazílii.
A jak hodnotí své první svezení se silnější specifikací Ricciardo? "Jsem si jistý, že se dnes na to kluci podívají, aby zjistili, jestli se dá něco vyladit, aby z ní dostali více výkonu." Ten je dle prvních dojmů zklamání.
Australský pilot na ní našel ale i dobrou stránku: "Pozitivní je, že jsme s ní jezdili celý den, takže jsme ujeli spoustu kol a získali dobré informace. Rozdíl ve výkonu ale už tak moc pozitivní není."
"Williams a Ferrari zítra předvedou o něco vyšší rychlost. Motor byl určitě spolehlivý, ale po něm chci vyšší výkon. Nemá ho tolik, kolik bychom si přáli. Alespoň jsme však ujeli pár dobrý kol a nasbírali užitečné informace," shrnuje Ricciardo.
V prvním tréninku na Hamiltona ztratil 0,9 sekundy a ve druhém na Rosberga 1,2 sekundy. Na rovinkách byl přitom dopoledne o 13 km/h a odpoledne o 11 km/h pomalejší.
"Myslím si, že pokud se udržíme na této trati v první pětce, tak to bude dobré. Nejsem si jistý, jestli to zítra můžeme očekávat, ale takový je cíl, proto se o to pokusíme. Dnes to šlo hladce, je to tedy příjemné zažít pátek, jako je tento," dodává jezdec Red Bullu.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.