Podle Mercedesu by bylo těžké ospravedlnit zahození současných pohonných jednotek, jejichž vývoj stál hodně pneěz, je však otevřený vůči diskusím s Mezinárodní automobilovou federací ohledně zavedení nezávislého motoru.
FIA dala tento měsíc najevo své obavy kvůli přetrvávajícím vysokým cenám současných pohonných jednotek, proto přišla s nápadem nalézt levného dodavatele motorů, které by byly jednodušší.
Mercedes je pro otevřené rozhovoryMercedes je proti jakýmkoliv změnám, protože má nejlepší pohonnou jednotku a dva různé motory by se podle něj v F1 těžko zaváděli. Chápe ale, proč FIA usiluje o změnu.
"Myslím, že to je ze strany FIA zcela logické snažit se přesvědčit současné výrobce pohonných jednotek, aby snížili cenu, protože čím lepší cena, tím snazší to je pro menší týmy z finančního hlediska," komentuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Dokážu pochopit jejich postoj, ale na druhé straně my jako výrobce motorů jsme vyhověli těmto novým pravidlům a vyvinuli jsme tyto motory, které jsou založeny na obchodním případu. Jeho součástí je také stránka příjmů. Pokud se to tedy změní, změní to naše čísla - a z toho pramení odlišné zájmy. Ale tento rozhovor v zájmu F1 vést musíme," hodnotí Wolff.
Todtových 12 milionů dolarů je máloPrezident FIA Jean Todt naznačil, že se úsilí o zavedení alternativního motoru vzdá, pokud výrobci sníží ceny za své pohonné jednotky na 12 milionů dolarů. To je podle Wolffa ale naprosto nereálná částka.
"Už teď na motorech proděláváme peníze, hodně peněz. Otázkou je, o kolik více bychom ztratili, pokud bychom pokračovali v dotování těchto motorů pro některé naše partnery," přemítá Wolff.
"Naši partneři očekávají, že budou mít ten nejkonkurenceschopnější motor. A abychom ten nejkonkurenceschopnější motor měli, tak utrácíme hodně vysoká částky za vývoj těchto motorů, protože se pohybujeme v soutěžním prostředí. Nikdo se nás nikdy neptal, jak plánujeme tyto náklady dostat zpět, nebo jestli nám v tom někdo může pomoci."
"Můžete argumentovat tím, zda je marketingový přínos vývoje správný či špatný. Ale ve skutečnosti žijeme ve světě, v němž čelíme komerční realitě. A ta je taková, že musíme být co nejefektivnější a snažit se dostat co nejvíce zpět.
Myslím, že od nikoho, od žádného akcionáře, nemůžete očekávat charitativní přístup. Ale i při optimalizaci své vlastní situace můžete nalézt kompromis v zájmu sportu," dodává Wolff.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.