Podle Mercedesu by bylo těžké ospravedlnit zahození současných pohonných jednotek, jejichž vývoj stál hodně pneěz, je však otevřený vůči diskusím s Mezinárodní automobilovou federací ohledně zavedení nezávislého motoru.
FIA dala tento měsíc najevo své obavy kvůli přetrvávajícím vysokým cenám současných pohonných jednotek, proto přišla s nápadem nalézt levného dodavatele motorů, které by byly jednodušší.
Mercedes je pro otevřené rozhovoryMercedes je proti jakýmkoliv změnám, protože má nejlepší pohonnou jednotku a dva různé motory by se podle něj v F1 těžko zaváděli. Chápe ale, proč FIA usiluje o změnu.
"Myslím, že to je ze strany FIA zcela logické snažit se přesvědčit současné výrobce pohonných jednotek, aby snížili cenu, protože čím lepší cena, tím snazší to je pro menší týmy z finančního hlediska," komentuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Dokážu pochopit jejich postoj, ale na druhé straně my jako výrobce motorů jsme vyhověli těmto novým pravidlům a vyvinuli jsme tyto motory, které jsou založeny na obchodním případu. Jeho součástí je také stránka příjmů. Pokud se to tedy změní, změní to naše čísla - a z toho pramení odlišné zájmy. Ale tento rozhovor v zájmu F1 vést musíme," hodnotí Wolff.
Todtových 12 milionů dolarů je máloPrezident FIA Jean Todt naznačil, že se úsilí o zavedení alternativního motoru vzdá, pokud výrobci sníží ceny za své pohonné jednotky na 12 milionů dolarů. To je podle Wolffa ale naprosto nereálná částka.
"Už teď na motorech proděláváme peníze, hodně peněz. Otázkou je, o kolik více bychom ztratili, pokud bychom pokračovali v dotování těchto motorů pro některé naše partnery," přemítá Wolff.
"Naši partneři očekávají, že budou mít ten nejkonkurenceschopnější motor. A abychom ten nejkonkurenceschopnější motor měli, tak utrácíme hodně vysoká částky za vývoj těchto motorů, protože se pohybujeme v soutěžním prostředí. Nikdo se nás nikdy neptal, jak plánujeme tyto náklady dostat zpět, nebo jestli nám v tom někdo může pomoci."
"Můžete argumentovat tím, zda je marketingový přínos vývoje správný či špatný. Ale ve skutečnosti žijeme ve světě, v němž čelíme komerční realitě. A ta je taková, že musíme být co nejefektivnější a snažit se dostat co nejvíce zpět.
Myslím, že od nikoho, od žádného akcionáře, nemůžete očekávat charitativní přístup. Ale i při optimalizaci své vlastní situace můžete nalézt kompromis v zájmu sportu," dodává Wolff.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.