Pro vítězství si při velké ceně Mexika dojel Nico Rosberg, Ferrari nevidělo cíl ani jedno, souboj panoval mezi Red Bully a Williamsy.
Piloti se postupně řadí na startovní rošt. Z pole position vyrazí Nico Rosberg. Kimi Räikkönen si vysloužil penalizaci pět míst kvůli výměně převodovky a 30 míst po výměně svého motoru (podruhé tento víkend), odstartuje devatenáctý. Jen Fin a potom oba McLareny startují na středně-tvrdé sadě peneumatik. U stadionu je při zaváděcím kole parádně slyšet fanoušky.
Rosberg si po startu udržel první místo, defekt po kontaktu s Ricciardem, který jej předjel, hlásí pomalu jedoucí Vettel. Alonso odstupuje ze závodu. "Seb mi nenechal místo," hlásí Ricciardo. Vettel zajíždí do boxů, Bottas se dostává na páté místo.
Ferrari upozorňuje Räikkönena, že jeho brzdy se přehřívají. Rosberg si zatím jede na čele, Hamilton ztrácí 0,8 s, ale Rosberg na to šlápl a postupně navyšuje vedení na 1,2 s. Komisaři vyšetřovali kolizi Vettela a Ricciarda, ale nikoho nebudou trestat. Räikkönen se dostává na 14. místo a brzy předjíždí i Ericssona a posouvá se o další příčku.
Red Bull chválí třetího Kvjata. "Rychlost je dobrá, drž se." Jeho týmový kolega Ricciardo si stěžuje na nedostatečnou přilnavost. Bottas v devátém kole (ze 71) zajíždí do boxů. Na čele zatím Rosberg navyšuje náskon na více než 2 s. K mechanikům zajíždí i Maldonado, to pomáhá Räikkönenovi, ten se dostává i před Grosjeana.
Někteří jedou za dvě zastávky, ale my se držíme plánu, hlásí Red Bull Ricciardovi. Proto nereagovali na brzkou zastávku Williamsu. Nejrychlejší kolo má na svém kontě vedoucí Nico Rosberg, hodnotu má 1:23,634 s.
Po patnácti kolech je pořadí: Rosberg, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Peréz, Räikkönen, Bottas, Massa, Hülkenberg, Button, Vettel, Sainz, Grosjean, Maldonado.
Vettel předjíždí Buttona, ale potom se Němec dostává do hodin a propadá se na patnácté místo. Do boxů zajíždí Peréz. Vettel hlásí, že může pokračovat, ale pneumatiky dostaly zabrat.
Räikkönen opět koliduje s Bottasem! Ferrari odstupuje ze závodu, Williams hlásí, že jim Räkikkonen nenechal místo. Komisaři indicend vyšetřují. Rosberg ve 27. kole zajíždí do boxů, pravděpodobně k jeho jediné zastávce. Podle Mercedesu jde vše podle plánu.
Nejvyšší rychlosti Velké ceny Mexika po 22 kolech (v km/h): 1. Massa 365,52. Bottas 362,43. Hulkenberg 358,94. Raikkonen 355,75. Nasr 353,86. Hamilton 349,2
Komisaři kolizi mezi Finy nijak penalizovat nebudou. Sainz probrzdil při snaže předje Peréze a zatáčku projel po trávě. Pozici bude muset vrátit. V souboji mezi Williamsy a Red Bully to vypadá spíše ve prospěch rudých býků, pokud jim vyjde strategie jedné zastávky.
Rosberg si zatím stabilně drží své vedení. Náskok má 2,9 s. Vettel zajíždí znovu do boxů, vyměnil poškozené pneumatiky a řadí ze za Mercedesy - chybí mu na ně však celé kolo. Kvjat na třetím místě zvyšuje náskok na Bottase. Sainz zajíždí podruhé do boxů.
Mercedes chtěl říci Rosbergovi jeho náskok na druhého Hamiltona, ale Němec oponuje. "Neříkejte mi to," přerušuej svého inženýra. Kvjat má náskok na Bottase 2,8 s, Massa na Ricciarda 2,4 s. Rosberg podruhé zajíždí do boxů!
Tým hlásí i Hamiltonovi, že mění strategii na plán B. Brit se však ptá, proč musejí do boxů. "Bezpečnost," odpovídá tým. Hamilton je žádá o prověření. Nakonec zajíždí do boxů, ale radost z toho nemá. Rosbergovi tým hlásí, že má 3 s náskok. Schyluje se k pěkným soubojům ke konci.
A máme tu safety car - Vettel bourá! V esíčkách Němec opět vyjel mimo trať a nyní zkončil v bariérách v zatáčce č.7. Pro Ferrari je to od Velké ceny Rakouska 2006 první dvojnásobné nedokončení závodu.
#F1 Best sectors of #MexicanGP: @redbullracing faster than #Williams, @JensonButton 7th in S3 - FI & TR cars behind pic.twitter.com/BLxgmSXorb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 2, 2015Top 10 při safety caru: Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Peréz, Verstappen, Grosjean.
Pěkné souboje, ale na pořadí se na čele nemění. Kvjat dostává u stadionu hodiny a Bottas jej předjíždí. "Red Bully jsou zranitelné," hlásí Williams Massovi. Rosberg zatím odolává a vždy dokázal Hamiltonovým snahám odpovědět. Náskok má nyní téměř 1,3 s.
"Těžko se tu následuje," stěžuje si Hamilton na špinavý vzduch, ztráta na vedení se zvyšuje na 1,7 s. Bottas si vybudoval třísekundový náskok na Kvjata a jeho třetí místo vypadá slibně. Ricciardo si stěžuje na zadní pneuamtiky. "Vím, že je to těžké, ale snaž se držet Kvjata pokud nechceš být předjet Massou," slyší v rádiu Australan. Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, zbývá jich pět.
Ale Rosberg odpovídá, toto vítězstí si evidentně nechce nechat vzít a dojíždí si pro vítězství ve Velké ceně Mexika! "Je naštvaný," říkal včera šéf týmu Toto Wolff, možná mu to svědčí.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.