Pro vítězství si při velké ceně Mexika dojel Nico Rosberg, Ferrari nevidělo cíl ani jedno, souboj panoval mezi Red Bully a Williamsy.
Piloti se postupně řadí na startovní rošt. Z pole position vyrazí Nico Rosberg. Kimi Räikkönen si vysloužil penalizaci pět míst kvůli výměně převodovky a 30 míst po výměně svého motoru (podruhé tento víkend), odstartuje devatenáctý. Jen Fin a potom oba McLareny startují na středně-tvrdé sadě peneumatik. U stadionu je při zaváděcím kole parádně slyšet fanoušky.
Rosberg si po startu udržel první místo, defekt po kontaktu s Ricciardem, který jej předjel, hlásí pomalu jedoucí Vettel. Alonso odstupuje ze závodu. "Seb mi nenechal místo," hlásí Ricciardo. Vettel zajíždí do boxů, Bottas se dostává na páté místo.
Ferrari upozorňuje Räikkönena, že jeho brzdy se přehřívají. Rosberg si zatím jede na čele, Hamilton ztrácí 0,8 s, ale Rosberg na to šlápl a postupně navyšuje vedení na 1,2 s. Komisaři vyšetřovali kolizi Vettela a Ricciarda, ale nikoho nebudou trestat. Räikkönen se dostává na 14. místo a brzy předjíždí i Ericssona a posouvá se o další příčku.
Red Bull chválí třetího Kvjata. "Rychlost je dobrá, drž se." Jeho týmový kolega Ricciardo si stěžuje na nedostatečnou přilnavost. Bottas v devátém kole (ze 71) zajíždí do boxů. Na čele zatím Rosberg navyšuje náskon na více než 2 s. K mechanikům zajíždí i Maldonado, to pomáhá Räikkönenovi, ten se dostává i před Grosjeana.
Někteří jedou za dvě zastávky, ale my se držíme plánu, hlásí Red Bull Ricciardovi. Proto nereagovali na brzkou zastávku Williamsu. Nejrychlejší kolo má na svém kontě vedoucí Nico Rosberg, hodnotu má 1:23,634 s.
Po patnácti kolech je pořadí: Rosberg, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Peréz, Räikkönen, Bottas, Massa, Hülkenberg, Button, Vettel, Sainz, Grosjean, Maldonado.
Vettel předjíždí Buttona, ale potom se Němec dostává do hodin a propadá se na patnácté místo. Do boxů zajíždí Peréz. Vettel hlásí, že může pokračovat, ale pneumatiky dostaly zabrat.
Räikkönen opět koliduje s Bottasem! Ferrari odstupuje ze závodu, Williams hlásí, že jim Räkikkonen nenechal místo. Komisaři indicend vyšetřují. Rosberg ve 27. kole zajíždí do boxů, pravděpodobně k jeho jediné zastávce. Podle Mercedesu jde vše podle plánu.
Nejvyšší rychlosti Velké ceny Mexika po 22 kolech (v km/h): 1. Massa 365,52. Bottas 362,43. Hulkenberg 358,94. Raikkonen 355,75. Nasr 353,86. Hamilton 349,2
Komisaři kolizi mezi Finy nijak penalizovat nebudou. Sainz probrzdil při snaže předje Peréze a zatáčku projel po trávě. Pozici bude muset vrátit. V souboji mezi Williamsy a Red Bully to vypadá spíše ve prospěch rudých býků, pokud jim vyjde strategie jedné zastávky.
Rosberg si zatím stabilně drží své vedení. Náskok má 2,9 s. Vettel zajíždí znovu do boxů, vyměnil poškozené pneumatiky a řadí ze za Mercedesy - chybí mu na ně však celé kolo. Kvjat na třetím místě zvyšuje náskok na Bottase. Sainz zajíždí podruhé do boxů.
Mercedes chtěl říci Rosbergovi jeho náskok na druhého Hamiltona, ale Němec oponuje. "Neříkejte mi to," přerušuej svého inženýra. Kvjat má náskok na Bottase 2,8 s, Massa na Ricciarda 2,4 s. Rosberg podruhé zajíždí do boxů!
Tým hlásí i Hamiltonovi, že mění strategii na plán B. Brit se však ptá, proč musejí do boxů. "Bezpečnost," odpovídá tým. Hamilton je žádá o prověření. Nakonec zajíždí do boxů, ale radost z toho nemá. Rosbergovi tým hlásí, že má 3 s náskok. Schyluje se k pěkným soubojům ke konci.
A máme tu safety car - Vettel bourá! V esíčkách Němec opět vyjel mimo trať a nyní zkončil v bariérách v zatáčce č.7. Pro Ferrari je to od Velké ceny Rakouska 2006 první dvojnásobné nedokončení závodu.
#F1 Best sectors of #MexicanGP: @redbullracing faster than #Williams, @JensonButton 7th in S3 - FI & TR cars behind pic.twitter.com/BLxgmSXorb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 2, 2015Top 10 při safety caru: Rosberg, Hamilton, Kvjat, Bottas, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Peréz, Verstappen, Grosjean.
Pěkné souboje, ale na pořadí se na čele nemění. Kvjat dostává u stadionu hodiny a Bottas jej předjíždí. "Red Bully jsou zranitelné," hlásí Williams Massovi. Rosberg zatím odolává a vždy dokázal Hamiltonovým snahám odpovědět. Náskok má nyní téměř 1,3 s.
"Těžko se tu následuje," stěžuje si Hamilton na špinavý vzduch, ztráta na vedení se zvyšuje na 1,7 s. Bottas si vybudoval třísekundový náskok na Kvjata a jeho třetí místo vypadá slibně. Ricciardo si stěžuje na zadní pneuamtiky. "Vím, že je to těžké, ale snaž se držet Kvjata pokud nechceš být předjet Massou," slyší v rádiu Australan. Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, zbývá jich pět.
Ale Rosberg odpovídá, toto vítězstí si evidentně nechce nechat vzít a dojíždí si pro vítězství ve Velké ceně Mexika! "Je naštvaný," říkal včera šéf týmu Toto Wolff, možná mu to svědčí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.