MEXIKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace a co z toho můžeme vyvodit o výkonnosti vozů?
První sektor okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez obsahuje 1,3 km dlouhou rovinku, tři pomalejší zatáčky a další rovinku s druhou DRS zónou. Zde se uplatní výkon motoru, výhodu zde mají týmy poháněné Mercedesy a Ferrari.
Druhý sektor začíná pomalou 4 a 5 zatáčkou, po nich přichází šestá zatáčka o dvou vrcholech a rychlá esíčka 7 - 11. Třetí technický sektor obsahuje pomalé zatáčky a prochází nově vybudovaným stadionem - zde je důležitý co nejvyšší přítlak.
Trať se nachází ve výšce 2200 m n. m., řidší vzduch proto způsobuje, že vozy produkují méně přítlaku a odporu než v Monze, i když mají nasazena křídla pro vysoký přítlak. Kvůli nižšímu obsahu kyslíku je problém s chlazením a turba musí točit vyšší otáčky. Více technických informací o okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez najdete zde.
Rosberg počtvrté za sebou porazil svého týmového kolegu v kvalifikaci, z pole position se radoval celkově popáté, Mercedes letos potřinácté obsadil první řadu. Absolutně nejrychlejší byl Němec v prvním i ve druhém sektoru, za Hamiltonem zaostal (o 63 tisícin) jen ve třetím sektoru. Nejlepší kolo Nica si můžete prohlédnout zde: video.
V Q3 se nikomu nepodařilo dát dohromady ideální kolo, nejblíže tomu byl právě Rosberg. V druhých ostrých pokusech se v samotném závěru nikdo nezlepšil, pilotům to při mírném poklesu teplot více klouzalo, Hamilton navíc chyboval a ve třetím sektoru probrzdil. Brit byl v Q1 jediným pilotem, který si vystačil pouze se středně-tvrdou směsí.
V prvním sektoru skončily hned za Mercedesy a před Vettelem oba Williamsy, které jsou na rovinkách nejefektivnější. Druhý sektor sedí Red Bullům, které obsadily třetí a čtvrtou příčku, ve třetím sektoru předvedl výborný výkon Vettel, když zde zaostal pouze za Hamiltonem. Až za ním se seřadili Kvjat, Rosberg a Ricciardo.
Buttona u McLarenu postihly opět trable s motorem, proto se vrací k tomu z prvního tréninku. Kvůli selhání senzoru měl problémy s vynecháváním zapalování, inženýry Hondy čeká podrobná prohlídka elektrického systému vozu a různých kontrolních systémů.
Další Zlepšení výkonnosti ale doložil Alonso, když v Q1 na nejrychlejší Mercedes ve druhém sektoru ztratil jednu desetinu a ve třetím sektoru jen dvě desetiny sekundy.
"Jde o nejmenší ztrátu na prvním místo v sezóně. Všichni v týmu odvedli na tomto pokroku dobrou práci," pochvaloval si Alonso, jenž ale kvůli deficitu jejich ERS na dlouhé rovince skončil až 16. "Jsme hodně potěšeni rychlostí našeho vozu ve druhém a třetím sektoru," souhlasí závodní ředitel Eric Boullier.
Na rovince létal Massa, kterému byla naměřena rychlost 364,3 km/h. Všechny vozy s poháněné motory Mercedes se umístily v první desítce. Nejrychlejším zástupcem Ferrari byl Nasr se Sauberem, jenž ztrácel na třetí příčce 6,1 km/h.
Renaultu, jehož novou specifikaci Red Bull ani Toro Rosso stále nepoužilo, a Hondě patřily pozice až za Mercedesy a letošními specifikacemi pohonné jednotky Ferrari: Verstappen byl před zatáčkou č. 1 pomalejší o 13,4 km/h, Alonso dokonce o 18,4 km/h.
Zajímavé bylo, že Vettel dosáhl nejvyšší rychlosti v závěru prvního sektoru - na konci kratší rovinky před čtvrtou zatáčkou: 321,2 km/h, a nechal tak za sebou všechny Mercedesy.
Pneumatiky a strategieMěkká směs dnes byla o 1,5 sekundy na kolo rychlejší než středně-tvrdá. Nový povrch je stále velmi kluzký a dále se vyvíjí. Degradace a opotřebení pneumatik jsou nízké.
Proto se zítra očekávají spíše jednozastávkové strategie. Jízda na dvě zastávky je také možná a měla by být i rychlejší, piloti se pak ale budou muset vypořádat s provozem a předjíždět soupeře na dráze.
Papírově nejrychlejší je dovuzastávková strategie: start na měkké směsi, přezutí opět na měkkou v 23. kole a na středně-tvrdou v 46. kole. U jednozastávkové strategie z pohledu výsledného času nezáleží na tom, zda se startuje na měkké či středně-tvrdé směsi. Začne-li pilot na měkké, pak je ideální přezout na středně-tvrdou v 30. kole, v opačném případě ve 40 kole z celkových 71.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.