Ve třetím tréninku v Mexiku byl nejrychlejší Nico Rosberg jen těsně před Hamiltonem. Slibě vypadají Red Bully. Kimi Räïkkönen musel předčasně do garáže, když mu vypověděl službu motor, Button si příliš nezajezdil.
Týmy už se připravují na třetí trénink v Mexiku a na velmi rychlý okruh. Jakmile trať trošku změní svůj povrch díky gumám z pneumatik, očekáváme návrat obvyklých týmů do čela. Například i McLaren přiznal, že nepočítá s tím, že by zopakovali páteční výkony.
Pirelli přivezli středně tvrdé a měkké pneumatiky. Návštěvnost je velká a Sergio Pérez si užívá skandování svého jména z tribun. "Slyšíme v garáži jen pokřik Checo, Checo, Checo. A to ani nejsme šílení... Tihle fanoušci jsou úžasní," hlásí mistrovský Mercedes.
Teplota vzduchu 20 °C, trať má 32 °C. Týmy dnes čeká zjišťování, které pneumatiky budou pro ně do závodu výhodnější a zda je případně možná jednozastávková strategie.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a třetí trénink začíná. První vyráží na trať Will Stevens, avšak následuje jej řada dalších jezdců. Zatím to stále docela klouže. Po pěti minutách na čele Verstappen s časem 1:27,592 min. Massa zkouší šestikolový stint hned na začátku tréninku.
Massa a Alonso se dostávají do čela, dostávají se na hodnotu 1:25 min. Brzy však potěší domácí fanoušky Pérez, jeho čas má hodnotu 1:25,360 min. Button hlásí, že se mu zřejmě nenabíjí baterie a stěžuje si na vibrace. Massa zajíždí po deseti minutách tréninku čas 1:23,803 min. Všichni již vyjeli přinejmenším do instalačního kola.
McLaren varuje Alonsa ohledně hrbolu v zatáčce č.11. Pérez hlásí, že to opravdu velmi klouže a těžko se hledá přilnavost. Včera večer pořádně sprchlo, takže se není čemu divit. Na třetí místo se dostává Vettel. Pořadí na čele po čtvrt hodině Massa, Pérez, Vettel, Hülkenberg.
Rychlost určuej Force India, Kvjat se dostává na druhé místo, časy se rychle zlepšují. Na trati zastavuje Ferrari Kimiho Räikkönena! To této doby byl šestý. Zastavil v zatáčce č. 10 a má problém s vibracemi a motorem. Viděli jsme i kouř/plameny a na trati je i olej. Pravděpodobná je výměna motoru a následná penalizace. Do čela se mezitím dostal Kvjat, na druhém místě je Rosberg.
Pořadí po dvaceti minutách: Kvjat, Rosberg, Hülkenberg, Vettel, Pérez, Massa, Bottas, Räikkönen, Sainz, Alonso, Ericsson, Verstappen, Maldonado, Nasr, Stevens, Rossi, Button.
Vettel si stěžuje na špatné zahřívání pneumatik a nedostatečnou přilnavost. Nejrychlejší rychlost na rovince dnes zatím s přehledem předvedl Massa - 360,2 km/h. Rosberg o 5 km/h pomalejší. První měřené kolo zajíždí Grosjean a řadí se na šestnácté místo.
Všichni zatím na středně tvrdé sadě pneumatik. Brzy už však budou přezouvat. Zlepšuje se Bottas, do čela se dostává Ricciardo v Red Bullu, čas 1:22,909 min. Brzy jej překonává Massa, Australan však úder vrací. Hamilton konečně opět na trati, velmi slušný první sektor, poté trošku zpomalil kvůli provozu, i tak ale zajíždí druhý nejrychlejší čas.
Vettel na měkké sadě zajel 1:21,871 min, postupně se zlepšuje. Kvjat v zatáčce č. 6 dostává hodiny.
Pořadí po čtyřiceti minutách: Vettel, Verstappen, Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Massa, Kvjat, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Pérez, Maldonado, Grosjean, Nasr, Sainz, Räikkönen, Ericsson, Stevens, Rossi, Button.
Rosberg zajíždí do garáže, stěžuje si na přetáčivost, Hamilton zase uvádí, že je těžké udržet pneumatiky ve správném provozním okně. Nicméně i tak mistr světa zajíždí nejrychlejší čas. Má hodnotu 1:21,840 min. V dalším kole se nedokázal zlepšit, ztratil ve druhém i třetím sektoru.
Většina zajíždí do garáží a připravují se na "kvalifikační" kola. Na trati pouze Hamilton, Nasr a Ericsson. Zbývá patnáct minut. Jenson Button ujel dnes jen čtyři kola a už nenastoupí. Vypadá to na další problém s motorem a penalizaci?
Lewis Hamilton zajel svůj nejrychlejší čas na středně tvrdé sadě pneumatik. Ta je podle Pirelli zhruba o 1,5 s pomalejší než měkká sada. O kolik se tedy ještě dokáže zlepšit a bude mít vůbec konkurenci? Uvidíme, jak se ostatním povede na měkké sadě. Piloti postupně vyrážejí. Zbývá něco přes deset minut.
Na druhé místo se radí Kvjat, posouvá se také Bottas, do čela jde Rosberg s časem 1:21,083 min. Hamilton vyjíždí mimo trať. Zlepšuje se také Vettel. Hamilton si stěžuje, že jej Rosberg zdržel. Ricciardo zajíždí nejrychlejší druhý a třetí sektor, na Rosberga však stále ztrácí, konkrétně 0,118 s. Hamilton se vrací do garáže pro nové pneu.
Hamilton se snaží, znovu však trošku probrzdil. Řadí se na druhé místo, na Rosberga ztrácí 0,06 s. Verstappen chybuje v nájezdu ke stadionu a vyjíždí mimo přes obrubníky.
Časy naznačují, že to bude v kvalifikaci ještě zajímavé. Mercedes v čele, avšak Red Bull je silný na rovinkách i v posledních dvou sektorech. Do boje chce také promluvit Ferrari, Force India a Williams.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.