AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRAGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Spojených států v boxech? A s jakými strategiemi nastoupili piloti do závodu, který začínal na mokré trati?
Nejrychlejší zastávka byla k vidění v 43. kol, kdy Mercedes přezul nyní již trojnásobného mistra světa, Lewise Hamiltona, za 2,6 sekundy. Je první zastávku zvládli za 2,8 s, u Nica Rosberga pracovali o něco pomaleji: 3,1 a 2,7 sekundy.
Všechny tři zastávky pod tři sekundy zvládl také Red Bull v případě Daniela Ricciarda: dvě za 2,9 a jednu za 2,7 sekundy. Pod tři sekundy se pak dostalo už jen Ferrari při odbavování Vettela v 43. kole (2,7 s).
Velká cena Spojených států vypsaná na 56 kol začínala na mokré a končila na suché trati. Ovlivnily ji dvě fáze virtuálního a dvě fáze skutečného safety caru. Zdálo se, že ti, kteří zastavili při jeho prvním výjezdu, jsou ve výhodě, po havárii velmi často chybujícího Kvjata o ní ale přišli.
Všichni startovali na přechodných pneumatikách a se dvěma zastávkami si během závodu vystačili jen piloti Mercedesu, Pérez a Verstappen. Ostatní klasifikovaní jezdci stavěli třikrát, výjimkou byl jen Nasr, jenž se v boxech objevil pětkrát.
Nejdelší stint na intermediálkách, čítající 19 kol, byl k vidění u 7 pilotů: u Hülkenberga, Kvjata, Péreze, Räikkönena, Ricciarda, Rosberga a Sainze. Na středně-tvrdé směsi zvládl Pérez s Rossim 29 kol, na té měkké Alonso 30 kol, tj. 53,6 % délky závodu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.