AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRAGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Spojených států v boxech? A s jakými strategiemi nastoupili piloti do závodu, který začínal na mokré trati?
Nejrychlejší zastávka byla k vidění v 43. kol, kdy Mercedes přezul nyní již trojnásobného mistra světa, Lewise Hamiltona, za 2,6 sekundy. Je první zastávku zvládli za 2,8 s, u Nica Rosberga pracovali o něco pomaleji: 3,1 a 2,7 sekundy.
Všechny tři zastávky pod tři sekundy zvládl také Red Bull v případě Daniela Ricciarda: dvě za 2,9 a jednu za 2,7 sekundy. Pod tři sekundy se pak dostalo už jen Ferrari při odbavování Vettela v 43. kole (2,7 s).
Velká cena Spojených států vypsaná na 56 kol začínala na mokré a končila na suché trati. Ovlivnily ji dvě fáze virtuálního a dvě fáze skutečného safety caru. Zdálo se, že ti, kteří zastavili při jeho prvním výjezdu, jsou ve výhodě, po havárii velmi často chybujícího Kvjata o ní ale přišli.
Všichni startovali na přechodných pneumatikách a se dvěma zastávkami si během závodu vystačili jen piloti Mercedesu, Pérez a Verstappen. Ostatní klasifikovaní jezdci stavěli třikrát, výjimkou byl jen Nasr, jenž se v boxech objevil pětkrát.
Nejdelší stint na intermediálkách, čítající 19 kol, byl k vidění u 7 pilotů: u Hülkenberga, Kvjata, Péreze, Räikkönena, Ricciarda, Rosberga a Sainze. Na středně-tvrdé směsi zvládl Pérez s Rossim 29 kol, na té měkké Alonso 30 kol, tj. 53,6 % délky závodu.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.