Toto Wolff z Mercedesu se vyjádřil proti zavedení levnější varianty motorů v F1. S touto informací přišel Bernie Ecclestone v sobotu s tím, že FIA brzy vyhlásí tendr s cílem dostat do F1 nezávislého výrobce, který by vyrobil sice silnější motor, ale také s vyšší spotřebou.
Současní výrobci motorů, včetně Mercedesu, investovali miliony USD do vývoje aktuálních V6 s turbem. Proto podle Tota Wolffa není nápad na jiné motory tím správným krokem vpřed. "Ano, může se to stát, ale není to to, co bychom si my zvolili. Máme jiné cíle."
"Současní výrobci se rozhodli vstoupit do F1 z toho důvodu, že současná pravidla odpovídají tomu, jaký je vývoj v automobilovém průmyslu. Ale z pohledu držitele komerčních práv je prioritní mít stejné podmínky. Zavedení standardního motoru je komplexní projekt, protože aby byl rovnocený aktuálním pohonným jednotkám by vyžadovalo změny pravidel."
"Je to zcela jiný technologický přístup," říká Toto. Mercedes má navíc pocit, že už udělal dost, když souhlasil s vývojem pohonných jednotek i v příští sezoně. Minulý týden se v Ženevě výrobci motorů (Honda, Renault, Ferrari a Mercedes) dohodli s FIA, že nebude omezen počet žetonů určený pro vývoj v příštím roce a bude umožněn vývoj i během roku.
"O čem se nemluví, je, že jsme uvolnili vývoj pro příští rok. Nechceme, aby někdo pořád říkal, že vývoj je zamražený a není možné se dotáhnout. Z našeho pohledu by bylo zmražení vývoje proti hlavnímu smyslu, protože máme výhodu.
Pravdou je, že by to nepomohlo F1 ani nám jako značce. Takže jsme se rozhodli souhlasit. Můžete vyvíjet co chcete. Také během roku bude možné vyvíjet. Takže už se opravdu nedá mluvit o zmražení motorů. Tento krok pomůže každému."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.