Toto Wolff z Mercedesu se vyjádřil proti zavedení levnější varianty motorů v F1. S touto informací přišel Bernie Ecclestone v sobotu s tím, že FIA brzy vyhlásí tendr s cílem dostat do F1 nezávislého výrobce, který by vyrobil sice silnější motor, ale také s vyšší spotřebou.
Současní výrobci motorů, včetně Mercedesu, investovali miliony USD do vývoje aktuálních V6 s turbem. Proto podle Tota Wolffa není nápad na jiné motory tím správným krokem vpřed. "Ano, může se to stát, ale není to to, co bychom si my zvolili. Máme jiné cíle."
"Současní výrobci se rozhodli vstoupit do F1 z toho důvodu, že současná pravidla odpovídají tomu, jaký je vývoj v automobilovém průmyslu. Ale z pohledu držitele komerčních práv je prioritní mít stejné podmínky. Zavedení standardního motoru je komplexní projekt, protože aby byl rovnocený aktuálním pohonným jednotkám by vyžadovalo změny pravidel."
"Je to zcela jiný technologický přístup," říká Toto. Mercedes má navíc pocit, že už udělal dost, když souhlasil s vývojem pohonných jednotek i v příští sezoně. Minulý týden se v Ženevě výrobci motorů (Honda, Renault, Ferrari a Mercedes) dohodli s FIA, že nebude omezen počet žetonů určený pro vývoj v příštím roce a bude umožněn vývoj i během roku.
"O čem se nemluví, je, že jsme uvolnili vývoj pro příští rok. Nechceme, aby někdo pořád říkal, že vývoj je zamražený a není možné se dotáhnout. Z našeho pohledu by bylo zmražení vývoje proti hlavnímu smyslu, protože máme výhodu.
Pravdou je, že by to nepomohlo F1 ani nám jako značce. Takže jsme se rozhodli souhlasit. Můžete vyvíjet co chcete. Také během roku bude možné vyvíjet. Takže už se opravdu nedá mluvit o zmražení motorů. Tento krok pomůže každému."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.