Těch dohadů bylo víc než dost a spekulovalo se o mnoha jménech, postupně se ale výběr zužoval. Nakonec volba týmu z Enstone možná překvapila, nicméně v zrcadle mnoha okolností se nakonec jeví jako logická. Tým Lotus je tedy kompletní.
Ve formuli 1 tedy uvidíme na závodní, nikoli testovací dráze dalšího ze synů bývalých pilotů F1. Závodní sedačku vedle Pastora Maldonada získal Jolyon Palmer, syn dr. Jonathana Palmera, který ve formuli 1 působil v letech 1983 - 1989 - startoval na vozech Williams, RAM, Zakspeed a Tyrrell. Jeho nejlepším umístěním bylo 4. místo v australském Adelaide (1987) a pak už si jenom připsal jedno nejrychlejší kolo (Kanada 1989). Ve své kariéře bodoval osmkrát.
Jeho čtyřiadvacetiletý syn, rodák z Horshamu (Západní Sussex), se už letos jedenáctkát posadil do Lotusu vždy v prvním pátečním tréninku namísto Romaina Grosjeana, což mu dávalo značnou naději, že bude v pořadníku pilotů vedeného u stáje Lotus hodně vysoko.
"Jsme velmi rádi, že můžeme potvrdit na postu druhého pilota v našem týmu pro příští sezónu Jolyona Palmera, nesporný britský závodní talent," oznámil v pátek večer dlouho očekávanou zprávu šéf týmu Gérard Lopez. "Už jsme mohli v této sezóně ocenit jeho tvrdou práci a nadání. Způsob, jakým se zhostil práce na pozici třetího pilota, byl při jeho volbě rozhodující."
Palmer se může pyšnit titulem mistra GP2 v sezóně 2014 (francouzský tým DAMS), při testech si vyzkoušel i monopost Force India. "Jolyon je velice inteligentní a jeho obchodní potenciál je pro tým významný. Můžeme předpokládat, že jeho budoucnost za volantem závodního vozu bude velká. Svou příležitost si zaslouží, jsme opravdu rádi, že se k týmu v Enstone připojí i jako závodní pilot a těšíme se na to, co v příštím roce dosáhne," dodává Lopez.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.