Těch dohadů bylo víc než dost a spekulovalo se o mnoha jménech, postupně se ale výběr zužoval. Nakonec volba týmu z Enstone možná překvapila, nicméně v zrcadle mnoha okolností se nakonec jeví jako logická. Tým Lotus je tedy kompletní.
Ve formuli 1 tedy uvidíme na závodní, nikoli testovací dráze dalšího ze synů bývalých pilotů F1. Závodní sedačku vedle Pastora Maldonada získal Jolyon Palmer, syn dr. Jonathana Palmera, který ve formuli 1 působil v letech 1983 - 1989 - startoval na vozech Williams, RAM, Zakspeed a Tyrrell. Jeho nejlepším umístěním bylo 4. místo v australském Adelaide (1987) a pak už si jenom připsal jedno nejrychlejší kolo (Kanada 1989). Ve své kariéře bodoval osmkrát.
Jeho čtyřiadvacetiletý syn, rodák z Horshamu (Západní Sussex), se už letos jedenáctkát posadil do Lotusu vždy v prvním pátečním tréninku namísto Romaina Grosjeana, což mu dávalo značnou naději, že bude v pořadníku pilotů vedeného u stáje Lotus hodně vysoko.
"Jsme velmi rádi, že můžeme potvrdit na postu druhého pilota v našem týmu pro příští sezónu Jolyona Palmera, nesporný britský závodní talent," oznámil v pátek večer dlouho očekávanou zprávu šéf týmu Gérard Lopez. "Už jsme mohli v této sezóně ocenit jeho tvrdou práci a nadání. Způsob, jakým se zhostil práce na pozici třetího pilota, byl při jeho volbě rozhodující."
Palmer se může pyšnit titulem mistra GP2 v sezóně 2014 (francouzský tým DAMS), při testech si vyzkoušel i monopost Force India. "Jolyon je velice inteligentní a jeho obchodní potenciál je pro tým významný. Můžeme předpokládat, že jeho budoucnost za volantem závodního vozu bude velká. Svou příležitost si zaslouží, jsme opravdu rádi, že se k týmu v Enstone připojí i jako závodní pilot a těšíme se na to, co v příštím roce dosáhne," dodává Lopez.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.