Těch dohadů bylo víc než dost a spekulovalo se o mnoha jménech, postupně se ale výběr zužoval. Nakonec volba týmu z Enstone možná překvapila, nicméně v zrcadle mnoha okolností se nakonec jeví jako logická. Tým Lotus je tedy kompletní.
Ve formuli 1 tedy uvidíme na závodní, nikoli testovací dráze dalšího ze synů bývalých pilotů F1. Závodní sedačku vedle Pastora Maldonada získal Jolyon Palmer, syn dr. Jonathana Palmera, který ve formuli 1 působil v letech 1983 - 1989 - startoval na vozech Williams, RAM, Zakspeed a Tyrrell. Jeho nejlepším umístěním bylo 4. místo v australském Adelaide (1987) a pak už si jenom připsal jedno nejrychlejší kolo (Kanada 1989). Ve své kariéře bodoval osmkrát.
Jeho čtyřiadvacetiletý syn, rodák z Horshamu (Západní Sussex), se už letos jedenáctkát posadil do Lotusu vždy v prvním pátečním tréninku namísto Romaina Grosjeana, což mu dávalo značnou naději, že bude v pořadníku pilotů vedeného u stáje Lotus hodně vysoko.
"Jsme velmi rádi, že můžeme potvrdit na postu druhého pilota v našem týmu pro příští sezónu Jolyona Palmera, nesporný britský závodní talent," oznámil v pátek večer dlouho očekávanou zprávu šéf týmu Gérard Lopez. "Už jsme mohli v této sezóně ocenit jeho tvrdou práci a nadání. Způsob, jakým se zhostil práce na pozici třetího pilota, byl při jeho volbě rozhodující."
Palmer se může pyšnit titulem mistra GP2 v sezóně 2014 (francouzský tým DAMS), při testech si vyzkoušel i monopost Force India. "Jolyon je velice inteligentní a jeho obchodní potenciál je pro tým významný. Můžeme předpokládat, že jeho budoucnost za volantem závodního vozu bude velká. Svou příležitost si zaslouží, jsme opravdu rádi, že se k týmu v Enstone připojí i jako závodní pilot a těšíme se na to, co v příštím roce dosáhne," dodává Lopez.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.