Nová specifikace pohonné jednotky Renaultu podle jezdce Daniela Ricciarda nenabízí takový výkon, aby se Red Bullu vyplatilo ji nasadit i přes penalizaci na startovním roštu.
Renault na vylepšení své pohonné jednotky před závodem ve Spojených státech využil 11 z 12 žetonů, které mu zbývaly. Podle Ricciarda ale nedošlo k velkému zvýšení výkonu, proto jej Red Bull zřejmě nevyužije.
"Máme ji k dispozici, pokud bychom ji chtěli využít - to by ale znamenalo penalizaci. Musíme proto poznat, jestli by to za to stálo. Z toho, co vím, tak [přínos] není obrovský, takže její nasazení za to zřejmě nestojí," hodnotí Ricciardo výkonnost nové specifikace.
Renaultu se tedy náskok Ferrari stáhnout nepodařilo. Ztrátu pozic by s ní nedokázali dohnat: "Myslím, že ztrácíme tolik, že bychom nezískali dostatečné množství času, abychom to dohnali. Teď to vypadá spíše tak, že ji nenasadíme. Ale třeba dneska mi řeknou něco jiného a najdou velké množství koní."
Red Bull je stále bez motoru pro příští sezónu, ale australský pilot zůstává optimistou: "Moc se toho nezměnilo. Stále jsme zatím opravdu nic nepotvrdili, ale z naší strany věřím, že budeme závodit a zůstaneme v F1. A doufáme, že budeme konkurenceschopní, to vzbuzuje větší obavy."
"Věřím, že budeme na roštu, ale znepokojení působí to, zda budeme rychlí. Já věřím, že ano. Tento rok jsme získali pár pódií, což je hezké. Ale chceme být opět konkurenceschopní, a to je stejně důležité, jako stát na roštu," dodává Ricciardo.
Toro Rosso již dříve uvedlo, že nasazovat nový motor kvůli penalizaci v posledních čtyřech závodech sezóny vůbec nehodlá.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.