Představovat Frederica Vasseura, provozovatele týmu ART Grand Prix, v jehož náplni je GP2 a GP3, může být pro fanoušky motorsportu zbytečné. Podle francouzského expilota Oliviera Panise by Vasseur měl dostat šanci i ve Formuli 1.
Vasseur už se může pochlubit, že jeho ART Grand Prix vyprodukoval mistra GP2, jímž není nikdo jiný než často vzpomínaný Stoffel Vandoorne. Špatně to jeho tým nemá rozjeté ani v GP3, kde Esteban Ocon ztrácí na vedoucího Lucu Ghiotta pouhé dva body - do konce sezóny ještě piloti mají před sebou dva závody. Vasseur rovněž provozuje Spark Racing Technology, která zajišťuje vozy pro Formuli E.
Není divu, že tak úspěšná osobnost se ocitla v hledáčku automobilky Renault. Vždyť Vasseur byl u juniorských úspěchů pilotů, kteří se úspěšně etablovali v F1 - Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Romain Grosjean či Nico Hülkenberg. K nim můžeme přiřadit i nešťastného Julese Bianchiho, který už bohužel své kvality neprokáže.
"Frederic Vasseur by byl dobrým manažerem. Ve francouzském motorsportu většina lidí ráda mluví o superpilotech a supertýmech, ale existují i supermanažeři. Vedle něj je to určitě Jean-Paul Driot, Simon Abadie, Hugues de Chaunac..." říká Panis pro server motorsport.com a pokračuje: "Tito lidé vedli dlouho závodní týmy, které dobyly mnoho titulů. Nevím, jakou pozici by měl Vasseur v týmu, ale bylo by to pro francouzský motorsport velice přínosné. Určitě na to má!" přimlouvá se francouzský expilot F1 za působení Vasseura na vedoucích pozicích ve formovaném týmu Renault.
Panis, který absolvoval v F1 na vozech Ligier, Prost, BAR a Toyota 157 Grand Prix, také věří, že vlekoucí se případ Lotus-Renault doputuje do zdárného konce. Nyní doufá, že vše běží podle plánu, i když poslední Gastaldiho prohlášení mluví o něčem jiném. "Návrat Renaultu do F1 by bylo pro francouzské automobilové závody něčím fantastickým. Mají na to, aby se pohybovali na čele startovního pole. A mám za to, že během dvou tří let už mohou usilovat o světový titul," vyslovuje smělé vize Panis.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.