Představovat Frederica Vasseura, provozovatele týmu ART Grand Prix, v jehož náplni je GP2 a GP3, může být pro fanoušky motorsportu zbytečné. Podle francouzského expilota Oliviera Panise by Vasseur měl dostat šanci i ve Formuli 1.
Vasseur už se může pochlubit, že jeho ART Grand Prix vyprodukoval mistra GP2, jímž není nikdo jiný než často vzpomínaný Stoffel Vandoorne. Špatně to jeho tým nemá rozjeté ani v GP3, kde Esteban Ocon ztrácí na vedoucího Lucu Ghiotta pouhé dva body - do konce sezóny ještě piloti mají před sebou dva závody. Vasseur rovněž provozuje Spark Racing Technology, která zajišťuje vozy pro Formuli E.
Není divu, že tak úspěšná osobnost se ocitla v hledáčku automobilky Renault. Vždyť Vasseur byl u juniorských úspěchů pilotů, kteří se úspěšně etablovali v F1 - Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Romain Grosjean či Nico Hülkenberg. K nim můžeme přiřadit i nešťastného Julese Bianchiho, který už bohužel své kvality neprokáže.
"Frederic Vasseur by byl dobrým manažerem. Ve francouzském motorsportu většina lidí ráda mluví o superpilotech a supertýmech, ale existují i supermanažeři. Vedle něj je to určitě Jean-Paul Driot, Simon Abadie, Hugues de Chaunac..." říká Panis pro server motorsport.com a pokračuje: "Tito lidé vedli dlouho závodní týmy, které dobyly mnoho titulů. Nevím, jakou pozici by měl Vasseur v týmu, ale bylo by to pro francouzský motorsport velice přínosné. Určitě na to má!" přimlouvá se francouzský expilot F1 za působení Vasseura na vedoucích pozicích ve formovaném týmu Renault.
Panis, který absolvoval v F1 na vozech Ligier, Prost, BAR a Toyota 157 Grand Prix, také věří, že vlekoucí se případ Lotus-Renault doputuje do zdárného konce. Nyní doufá, že vše běží podle plánu, i když poslední Gastaldiho prohlášení mluví o něčem jiném. "Návrat Renaultu do F1 by bylo pro francouzské automobilové závody něčím fantastickým. Mají na to, aby se pohybovali na čele startovního pole. A mám za to, že během dvou tří let už mohou usilovat o světový titul," vyslovuje smělé vize Panis.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.