Představovat Frederica Vasseura, provozovatele týmu ART Grand Prix, v jehož náplni je GP2 a GP3, může být pro fanoušky motorsportu zbytečné. Podle francouzského expilota Oliviera Panise by Vasseur měl dostat šanci i ve Formuli 1.
Vasseur už se může pochlubit, že jeho ART Grand Prix vyprodukoval mistra GP2, jímž není nikdo jiný než často vzpomínaný Stoffel Vandoorne. Špatně to jeho tým nemá rozjeté ani v GP3, kde Esteban Ocon ztrácí na vedoucího Lucu Ghiotta pouhé dva body - do konce sezóny ještě piloti mají před sebou dva závody. Vasseur rovněž provozuje Spark Racing Technology, která zajišťuje vozy pro Formuli E.
Není divu, že tak úspěšná osobnost se ocitla v hledáčku automobilky Renault. Vždyť Vasseur byl u juniorských úspěchů pilotů, kteří se úspěšně etablovali v F1 - Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Romain Grosjean či Nico Hülkenberg. K nim můžeme přiřadit i nešťastného Julese Bianchiho, který už bohužel své kvality neprokáže.
"Frederic Vasseur by byl dobrým manažerem. Ve francouzském motorsportu většina lidí ráda mluví o superpilotech a supertýmech, ale existují i supermanažeři. Vedle něj je to určitě Jean-Paul Driot, Simon Abadie, Hugues de Chaunac..." říká Panis pro server motorsport.com a pokračuje: "Tito lidé vedli dlouho závodní týmy, které dobyly mnoho titulů. Nevím, jakou pozici by měl Vasseur v týmu, ale bylo by to pro francouzský motorsport velice přínosné. Určitě na to má!" přimlouvá se francouzský expilot F1 za působení Vasseura na vedoucích pozicích ve formovaném týmu Renault.
Panis, který absolvoval v F1 na vozech Ligier, Prost, BAR a Toyota 157 Grand Prix, také věří, že vlekoucí se případ Lotus-Renault doputuje do zdárného konce. Nyní doufá, že vše běží podle plánu, i když poslední Gastaldiho prohlášení mluví o něčem jiném. "Návrat Renaultu do F1 by bylo pro francouzské automobilové závody něčím fantastickým. Mají na to, aby se pohybovali na čele startovního pole. A mám za to, že během dvou tří let už mohou usilovat o světový titul," vyslovuje smělé vize Panis.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.