Představovat Frederica Vasseura, provozovatele týmu ART Grand Prix, v jehož náplni je GP2 a GP3, může být pro fanoušky motorsportu zbytečné. Podle francouzského expilota Oliviera Panise by Vasseur měl dostat šanci i ve Formuli 1.
Vasseur už se může pochlubit, že jeho ART Grand Prix vyprodukoval mistra GP2, jímž není nikdo jiný než často vzpomínaný Stoffel Vandoorne. Špatně to jeho tým nemá rozjeté ani v GP3, kde Esteban Ocon ztrácí na vedoucího Lucu Ghiotta pouhé dva body - do konce sezóny ještě piloti mají před sebou dva závody. Vasseur rovněž provozuje Spark Racing Technology, která zajišťuje vozy pro Formuli E.
Není divu, že tak úspěšná osobnost se ocitla v hledáčku automobilky Renault. Vždyť Vasseur byl u juniorských úspěchů pilotů, kteří se úspěšně etablovali v F1 - Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Romain Grosjean či Nico Hülkenberg. K nim můžeme přiřadit i nešťastného Julese Bianchiho, který už bohužel své kvality neprokáže.
"Frederic Vasseur by byl dobrým manažerem. Ve francouzském motorsportu většina lidí ráda mluví o superpilotech a supertýmech, ale existují i supermanažeři. Vedle něj je to určitě Jean-Paul Driot, Simon Abadie, Hugues de Chaunac..." říká Panis pro server motorsport.com a pokračuje: "Tito lidé vedli dlouho závodní týmy, které dobyly mnoho titulů. Nevím, jakou pozici by měl Vasseur v týmu, ale bylo by to pro francouzský motorsport velice přínosné. Určitě na to má!" přimlouvá se francouzský expilot F1 za působení Vasseura na vedoucích pozicích ve formovaném týmu Renault.
Panis, který absolvoval v F1 na vozech Ligier, Prost, BAR a Toyota 157 Grand Prix, také věří, že vlekoucí se případ Lotus-Renault doputuje do zdárného konce. Nyní doufá, že vše běží podle plánu, i když poslední Gastaldiho prohlášení mluví o něčem jiném. "Návrat Renaultu do F1 by bylo pro francouzské automobilové závody něčím fantastickým. Mají na to, aby se pohybovali na čele startovního pole. A mám za to, že během dvou tří let už mohou usilovat o světový titul," vyslovuje smělé vize Panis.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.