Renault si ve své oficiální zprávě z Ruska pochvaluje spolehlivost svých pohonných jednotek. Tvrdí, že prožil bezproblémový víkend, kvůli přerušovaným tréninkům se více potíží tentokrát objevovalo na straně šasi jeho partnerů - stájí Red Bull a Toro Rosso.
Daniil Kvjat si zajistil ve Velké ceně Ruska páté místo (po penalizaci Räikkönena). Pilot Red Bullu dojel ve svém domácím podniku na bodech po závodě bohatém na události, které zahrnovaly několik incidentů a dva výjezdu safety caru.
Kvjat byl nejvýše postaveným pilotem poháněným Renaultem poté, co Daniel Ricciardo (Red Bull) i Carlos Sainz (Toro Rosso) ze závodu odstoupili. Max Verstappen z Toro Rosso přišel v prvním kole k defektu a dojel jedenáctý (po Alonsově penalizaci byl klasifikován na desátém místě).
Klíčové body závodu Domácí hrdina Daniil Kvjat projel cílem jako šestý v pořadí, posunul se oproti svému startovnímu místu o pět pozic. Na rozdíl od svého týmového kolegy setrval na dráze během obou výjezdů safety caru a posunul se do nejlepší čtyřky. Ke konci se propadl na závěr první desítky, když zastavil v boxech, pozice ale získal, když na dráze zůstali Ricciardo, Sainz a nakonec i Bottas. Rus se posunul na pátou příčku po Räikkönenově pozávodní penalizaci. Daniel Ricciardo zajel do boxů brzy během safety car fáze. Propadl se zpět na desáté místo, ale později v závodě získával pozice s tím, jak piloti první desítky zajížděly do boxů. Vypadalo to, že skončí čtvrtý, ale ve 49. kole odstoupil. Max Verstappen finišoval na 11. místě. V prvním kole při incidentu Hülkenberga s Ericssonem přišel k defektu a propadl se dozadu, na trati se ale probojoval zpět těsně za první desítku. Bod získal poté, co byla k času Alonsa přičtena pozávodní penalizace. Carlos Sainz startoval z konce roštu po své sobotní nehodě. Jezdil na 7. místě až do 47. kola, kdy musel zastavit na okraji dráhy kvůli problému, který nesouvisel s motorem.Rémi Taffin, provozní ředitelSoči je velmi náročnou tratí s vysokým podílem naplno otevřené škrticí klapky a s úzkými, pomalými zatáčkami. Spolehlivost byla nicméně dobrá, i když se toho kvůli různým přerušením v každém z tréninků moc nenajezdilo. Měli jsme potenciál na zisk více bodů, ale okolnosti to neumožnily. Před posledními čtyřmi závody roku však byl slibný.
Cyril Abiteboul, generální ředitelCelkem průměrný konečný výsledek zakrývající ducha, který oba týmy během víkendu ukazovaly. Těší nás, že je Carlos OK a že mohl po své velké sobotní nehodě závodit. Všichni toho ujeli velmi mále, což zřejmě způsobilo problémy na straně šasi.
My jsme ale zůstali soustředění a prožili jsme bezproblémový víkend, pokud jde o naši vlastní spolehlivost. Naše rychlost byla OK a těšíme se, že v Austinu zabojujeme o více bodů. Rád bych také vyjádřil naše gratulace Mercedesu k zisku druhého konstruktérského titulu. Odvedli fantastickou práci a stanovili standardy, na které musíme dosáhnout.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.