Renault si ve své oficiální zprávě z Ruska pochvaluje spolehlivost svých pohonných jednotek. Tvrdí, že prožil bezproblémový víkend, kvůli přerušovaným tréninkům se více potíží tentokrát objevovalo na straně šasi jeho partnerů - stájí Red Bull a Toro Rosso.
Daniil Kvjat si zajistil ve Velké ceně Ruska páté místo (po penalizaci Räikkönena). Pilot Red Bullu dojel ve svém domácím podniku na bodech po závodě bohatém na události, které zahrnovaly několik incidentů a dva výjezdu safety caru.
Kvjat byl nejvýše postaveným pilotem poháněným Renaultem poté, co Daniel Ricciardo (Red Bull) i Carlos Sainz (Toro Rosso) ze závodu odstoupili. Max Verstappen z Toro Rosso přišel v prvním kole k defektu a dojel jedenáctý (po Alonsově penalizaci byl klasifikován na desátém místě).
Klíčové body závodu Domácí hrdina Daniil Kvjat projel cílem jako šestý v pořadí, posunul se oproti svému startovnímu místu o pět pozic. Na rozdíl od svého týmového kolegy setrval na dráze během obou výjezdů safety caru a posunul se do nejlepší čtyřky. Ke konci se propadl na závěr první desítky, když zastavil v boxech, pozice ale získal, když na dráze zůstali Ricciardo, Sainz a nakonec i Bottas. Rus se posunul na pátou příčku po Räikkönenově pozávodní penalizaci. Daniel Ricciardo zajel do boxů brzy během safety car fáze. Propadl se zpět na desáté místo, ale později v závodě získával pozice s tím, jak piloti první desítky zajížděly do boxů. Vypadalo to, že skončí čtvrtý, ale ve 49. kole odstoupil. Max Verstappen finišoval na 11. místě. V prvním kole při incidentu Hülkenberga s Ericssonem přišel k defektu a propadl se dozadu, na trati se ale probojoval zpět těsně za první desítku. Bod získal poté, co byla k času Alonsa přičtena pozávodní penalizace. Carlos Sainz startoval z konce roštu po své sobotní nehodě. Jezdil na 7. místě až do 47. kola, kdy musel zastavit na okraji dráhy kvůli problému, který nesouvisel s motorem.Rémi Taffin, provozní ředitelSoči je velmi náročnou tratí s vysokým podílem naplno otevřené škrticí klapky a s úzkými, pomalými zatáčkami. Spolehlivost byla nicméně dobrá, i když se toho kvůli různým přerušením v každém z tréninků moc nenajezdilo. Měli jsme potenciál na zisk více bodů, ale okolnosti to neumožnily. Před posledními čtyřmi závody roku však byl slibný.
Cyril Abiteboul, generální ředitelCelkem průměrný konečný výsledek zakrývající ducha, který oba týmy během víkendu ukazovaly. Těší nás, že je Carlos OK a že mohl po své velké sobotní nehodě závodit. Všichni toho ujeli velmi mále, což zřejmě způsobilo problémy na straně šasi.
My jsme ale zůstali soustředění a prožili jsme bezproblémový víkend, pokud jde o naši vlastní spolehlivost. Naše rychlost byla OK a těšíme se, že v Austinu zabojujeme o více bodů. Rád bych také vyjádřil naše gratulace Mercedesu k zisku druhého konstruktérského titulu. Odvedli fantastickou práci a stanovili standardy, na které musíme dosáhnout.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.