Renault si ve své oficiální zprávě z Ruska pochvaluje spolehlivost svých pohonných jednotek. Tvrdí, že prožil bezproblémový víkend, kvůli přerušovaným tréninkům se více potíží tentokrát objevovalo na straně šasi jeho partnerů - stájí Red Bull a Toro Rosso.
Daniil Kvjat si zajistil ve Velké ceně Ruska páté místo (po penalizaci Räikkönena). Pilot Red Bullu dojel ve svém domácím podniku na bodech po závodě bohatém na události, které zahrnovaly několik incidentů a dva výjezdu safety caru.
Kvjat byl nejvýše postaveným pilotem poháněným Renaultem poté, co Daniel Ricciardo (Red Bull) i Carlos Sainz (Toro Rosso) ze závodu odstoupili. Max Verstappen z Toro Rosso přišel v prvním kole k defektu a dojel jedenáctý (po Alonsově penalizaci byl klasifikován na desátém místě).
Klíčové body závodu Domácí hrdina Daniil Kvjat projel cílem jako šestý v pořadí, posunul se oproti svému startovnímu místu o pět pozic. Na rozdíl od svého týmového kolegy setrval na dráze během obou výjezdů safety caru a posunul se do nejlepší čtyřky. Ke konci se propadl na závěr první desítky, když zastavil v boxech, pozice ale získal, když na dráze zůstali Ricciardo, Sainz a nakonec i Bottas. Rus se posunul na pátou příčku po Räikkönenově pozávodní penalizaci. Daniel Ricciardo zajel do boxů brzy během safety car fáze. Propadl se zpět na desáté místo, ale později v závodě získával pozice s tím, jak piloti první desítky zajížděly do boxů. Vypadalo to, že skončí čtvrtý, ale ve 49. kole odstoupil. Max Verstappen finišoval na 11. místě. V prvním kole při incidentu Hülkenberga s Ericssonem přišel k defektu a propadl se dozadu, na trati se ale probojoval zpět těsně za první desítku. Bod získal poté, co byla k času Alonsa přičtena pozávodní penalizace. Carlos Sainz startoval z konce roštu po své sobotní nehodě. Jezdil na 7. místě až do 47. kola, kdy musel zastavit na okraji dráhy kvůli problému, který nesouvisel s motorem.Rémi Taffin, provozní ředitelSoči je velmi náročnou tratí s vysokým podílem naplno otevřené škrticí klapky a s úzkými, pomalými zatáčkami. Spolehlivost byla nicméně dobrá, i když se toho kvůli různým přerušením v každém z tréninků moc nenajezdilo. Měli jsme potenciál na zisk více bodů, ale okolnosti to neumožnily. Před posledními čtyřmi závody roku však byl slibný.
Cyril Abiteboul, generální ředitelCelkem průměrný konečný výsledek zakrývající ducha, který oba týmy během víkendu ukazovaly. Těší nás, že je Carlos OK a že mohl po své velké sobotní nehodě závodit. Všichni toho ujeli velmi mále, což zřejmě způsobilo problémy na straně šasi.
My jsme ale zůstali soustředění a prožili jsme bezproblémový víkend, pokud jde o naši vlastní spolehlivost. Naše rychlost byla OK a těšíme se, že v Austinu zabojujeme o více bodů. Rád bych také vyjádřil naše gratulace Mercedesu k zisku druhého konstruktérského titulu. Odvedli fantastickou práci a stanovili standardy, na které musíme dosáhnout.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.