Renault si ve své oficiální zprávě z Ruska pochvaluje spolehlivost svých pohonných jednotek. Tvrdí, že prožil bezproblémový víkend, kvůli přerušovaným tréninkům se více potíží tentokrát objevovalo na straně šasi jeho partnerů - stájí Red Bull a Toro Rosso.
Daniil Kvjat si zajistil ve Velké ceně Ruska páté místo (po penalizaci Räikkönena). Pilot Red Bullu dojel ve svém domácím podniku na bodech po závodě bohatém na události, které zahrnovaly několik incidentů a dva výjezdu safety caru.
Kvjat byl nejvýše postaveným pilotem poháněným Renaultem poté, co Daniel Ricciardo (Red Bull) i Carlos Sainz (Toro Rosso) ze závodu odstoupili. Max Verstappen z Toro Rosso přišel v prvním kole k defektu a dojel jedenáctý (po Alonsově penalizaci byl klasifikován na desátém místě).
Klíčové body závodu Domácí hrdina Daniil Kvjat projel cílem jako šestý v pořadí, posunul se oproti svému startovnímu místu o pět pozic. Na rozdíl od svého týmového kolegy setrval na dráze během obou výjezdů safety caru a posunul se do nejlepší čtyřky. Ke konci se propadl na závěr první desítky, když zastavil v boxech, pozice ale získal, když na dráze zůstali Ricciardo, Sainz a nakonec i Bottas. Rus se posunul na pátou příčku po Räikkönenově pozávodní penalizaci. Daniel Ricciardo zajel do boxů brzy během safety car fáze. Propadl se zpět na desáté místo, ale později v závodě získával pozice s tím, jak piloti první desítky zajížděly do boxů. Vypadalo to, že skončí čtvrtý, ale ve 49. kole odstoupil. Max Verstappen finišoval na 11. místě. V prvním kole při incidentu Hülkenberga s Ericssonem přišel k defektu a propadl se dozadu, na trati se ale probojoval zpět těsně za první desítku. Bod získal poté, co byla k času Alonsa přičtena pozávodní penalizace. Carlos Sainz startoval z konce roštu po své sobotní nehodě. Jezdil na 7. místě až do 47. kola, kdy musel zastavit na okraji dráhy kvůli problému, který nesouvisel s motorem.Rémi Taffin, provozní ředitelSoči je velmi náročnou tratí s vysokým podílem naplno otevřené škrticí klapky a s úzkými, pomalými zatáčkami. Spolehlivost byla nicméně dobrá, i když se toho kvůli různým přerušením v každém z tréninků moc nenajezdilo. Měli jsme potenciál na zisk více bodů, ale okolnosti to neumožnily. Před posledními čtyřmi závody roku však byl slibný.
Cyril Abiteboul, generální ředitelCelkem průměrný konečný výsledek zakrývající ducha, který oba týmy během víkendu ukazovaly. Těší nás, že je Carlos OK a že mohl po své velké sobotní nehodě závodit. Všichni toho ujeli velmi mále, což zřejmě způsobilo problémy na straně šasi.
My jsme ale zůstali soustředění a prožili jsme bezproblémový víkend, pokud jde o naši vlastní spolehlivost. Naše rychlost byla OK a těšíme se, že v Austinu zabojujeme o více bodů. Rád bych také vyjádřil naše gratulace Mercedesu k zisku druhého konstruktérského titulu. Odvedli fantastickou práci a stanovili standardy, na které musíme dosáhnout.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.