Cyril Abiteboul nevěří v renesanci ve vztahu mezi Renaultem a Red Bullem. Vztah mezi těmito dvěma společnostmi je sice ukončen, avšak Red Bull má stále ještě jednu páku na Renault.
Žádné velké usmíření mezi Red Bullem a Renaultem se zatím nekoná. Před víkendem v Soči se vyrojilo mnoho zvěstí o tom, že by přeci jen Rakušané a Francouzi mohli spolupracovat ještě jednu sezonu. Cyril Abiteboul byl ale v rozhovoru s britským Autosportem spíše negativní. "Vypadá to tak, jako by vztah byl blíže svému konci než začátku."
Obchodní ředitel Renaultu se odvolává na to, že Dietrich Mateschitz (spolumajitel Red Bullu), Christian Horner (šéf týmu Red Bull) a Helmut Marko (poradce Red Bullu pro motorsport) znovu potvrdili konec spolupráce. Neustálá kritika výkonnosti francouzských agregátů navíc Francouze otrávila a rozladila prý i šéfa celého koncernu Renault, Carlose Ghosna. "Nakonec uděláme to, co bude dobré pro Renault," pokračuje Abiteboul. Případné rozhodnutí "by muselo posloužit záměru Renaultu a jeho roli ve sportu".
Pravděpodobně navíc ve Viry, případně v hlavním sídle ve Boulogne-Billancourt, málokdo touží po znovuspojení Renaultu a Red Bullu. "Když se člověk podívá na to, jak s námi bylo jednáno, pak je velmi těžké představenstvu a vedoucím manažerům prodat něco jiného, než je teď plánováno." Abiteboul tím přirozeně myslel konce vztahu s koncem letošního roku, maximálně s koncem kontraktu na konci roku 2016. I tak ale Cyril "netouží po rozchodu s Red Bullem".
Je to tedy naznačení jakéhosi ústupného manévru? Nebo se u Renaultu snaží udělat si dobré jméno předtím, než definitivně převezmou Lotus? "Co se počítá, jsou úmysly Red Bullu a Renaultu - a ty musíme sledovat," pokračuje Francouz. Dodává ale: "Přišli s velmi, velmi jasným projevem, že s námi nechtějí spolupracovat. Momentálně je těžké mít na paměti něco jiného."
Red Bull má ale páku na to, jak může Renault zatlačit do kouta. Má s ním stále ještě platnou smlouvu, ze které by se Renault mohl zřejmě vykoupit, avšak by dal světu najevo, že je to on, kdo ničí vztah: "Ze smlouvy se můžete vždy vykoupit. Kdybychom to ale chtěli udělat, tak by zůstaly všechny negativní titulky a veškeré škody by spadly na automobilku. Nevím, jestli by to bylo dobré pro Renault," dodal Abiteboul.
Pro Renault se ale v Rusku vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Příští rok chci závodit, chci kokpit a chci na rošt. Pokud by Renault připravil něco lepšího, než jsme měli letos, co by nám dovolovalo bojovat na špici, tak by patřili mezi nejlepší možnosti." Australan je názoru, že Red Bull by neměl "nic vylučovat".
Zajímavý názor přidal také Daniil Kvjat: "O rozhovorech s Renaultem, Ferrari, Mercedesem, Lamborghini a já nevím s kým ještě také nic nevím. Musíme být jednoduše trpěliví."
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.