Cyril Abiteboul nevěří v renesanci ve vztahu mezi Renaultem a Red Bullem. Vztah mezi těmito dvěma společnostmi je sice ukončen, avšak Red Bull má stále ještě jednu páku na Renault.
Žádné velké usmíření mezi Red Bullem a Renaultem se zatím nekoná. Před víkendem v Soči se vyrojilo mnoho zvěstí o tom, že by přeci jen Rakušané a Francouzi mohli spolupracovat ještě jednu sezonu. Cyril Abiteboul byl ale v rozhovoru s britským Autosportem spíše negativní. "Vypadá to tak, jako by vztah byl blíže svému konci než začátku."
Obchodní ředitel Renaultu se odvolává na to, že Dietrich Mateschitz (spolumajitel Red Bullu), Christian Horner (šéf týmu Red Bull) a Helmut Marko (poradce Red Bullu pro motorsport) znovu potvrdili konec spolupráce. Neustálá kritika výkonnosti francouzských agregátů navíc Francouze otrávila a rozladila prý i šéfa celého koncernu Renault, Carlose Ghosna. "Nakonec uděláme to, co bude dobré pro Renault," pokračuje Abiteboul. Případné rozhodnutí "by muselo posloužit záměru Renaultu a jeho roli ve sportu".
Pravděpodobně navíc ve Viry, případně v hlavním sídle ve Boulogne-Billancourt, málokdo touží po znovuspojení Renaultu a Red Bullu. "Když se člověk podívá na to, jak s námi bylo jednáno, pak je velmi těžké představenstvu a vedoucím manažerům prodat něco jiného, než je teď plánováno." Abiteboul tím přirozeně myslel konce vztahu s koncem letošního roku, maximálně s koncem kontraktu na konci roku 2016. I tak ale Cyril "netouží po rozchodu s Red Bullem".
Je to tedy naznačení jakéhosi ústupného manévru? Nebo se u Renaultu snaží udělat si dobré jméno předtím, než definitivně převezmou Lotus? "Co se počítá, jsou úmysly Red Bullu a Renaultu - a ty musíme sledovat," pokračuje Francouz. Dodává ale: "Přišli s velmi, velmi jasným projevem, že s námi nechtějí spolupracovat. Momentálně je těžké mít na paměti něco jiného."
Red Bull má ale páku na to, jak může Renault zatlačit do kouta. Má s ním stále ještě platnou smlouvu, ze které by se Renault mohl zřejmě vykoupit, avšak by dal světu najevo, že je to on, kdo ničí vztah: "Ze smlouvy se můžete vždy vykoupit. Kdybychom to ale chtěli udělat, tak by zůstaly všechny negativní titulky a veškeré škody by spadly na automobilku. Nevím, jestli by to bylo dobré pro Renault," dodal Abiteboul.
Pro Renault se ale v Rusku vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Příští rok chci závodit, chci kokpit a chci na rošt. Pokud by Renault připravil něco lepšího, než jsme měli letos, co by nám dovolovalo bojovat na špici, tak by patřili mezi nejlepší možnosti." Australan je názoru, že Red Bull by neměl "nic vylučovat".
Zajímavý názor přidal také Daniil Kvjat: "O rozhovorech s Renaultem, Ferrari, Mercedesem, Lamborghini a já nevím s kým ještě také nic nevím. Musíme být jednoduše trpěliví."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.