Cyril Abiteboul nevěří v renesanci ve vztahu mezi Renaultem a Red Bullem. Vztah mezi těmito dvěma společnostmi je sice ukončen, avšak Red Bull má stále ještě jednu páku na Renault.
Žádné velké usmíření mezi Red Bullem a Renaultem se zatím nekoná. Před víkendem v Soči se vyrojilo mnoho zvěstí o tom, že by přeci jen Rakušané a Francouzi mohli spolupracovat ještě jednu sezonu. Cyril Abiteboul byl ale v rozhovoru s britským Autosportem spíše negativní. "Vypadá to tak, jako by vztah byl blíže svému konci než začátku."
Obchodní ředitel Renaultu se odvolává na to, že Dietrich Mateschitz (spolumajitel Red Bullu), Christian Horner (šéf týmu Red Bull) a Helmut Marko (poradce Red Bullu pro motorsport) znovu potvrdili konec spolupráce. Neustálá kritika výkonnosti francouzských agregátů navíc Francouze otrávila a rozladila prý i šéfa celého koncernu Renault, Carlose Ghosna. "Nakonec uděláme to, co bude dobré pro Renault," pokračuje Abiteboul. Případné rozhodnutí "by muselo posloužit záměru Renaultu a jeho roli ve sportu".
Pravděpodobně navíc ve Viry, případně v hlavním sídle ve Boulogne-Billancourt, málokdo touží po znovuspojení Renaultu a Red Bullu. "Když se člověk podívá na to, jak s námi bylo jednáno, pak je velmi těžké představenstvu a vedoucím manažerům prodat něco jiného, než je teď plánováno." Abiteboul tím přirozeně myslel konce vztahu s koncem letošního roku, maximálně s koncem kontraktu na konci roku 2016. I tak ale Cyril "netouží po rozchodu s Red Bullem".
Je to tedy naznačení jakéhosi ústupného manévru? Nebo se u Renaultu snaží udělat si dobré jméno předtím, než definitivně převezmou Lotus? "Co se počítá, jsou úmysly Red Bullu a Renaultu - a ty musíme sledovat," pokračuje Francouz. Dodává ale: "Přišli s velmi, velmi jasným projevem, že s námi nechtějí spolupracovat. Momentálně je těžké mít na paměti něco jiného."
Red Bull má ale páku na to, jak může Renault zatlačit do kouta. Má s ním stále ještě platnou smlouvu, ze které by se Renault mohl zřejmě vykoupit, avšak by dal světu najevo, že je to on, kdo ničí vztah: "Ze smlouvy se můžete vždy vykoupit. Kdybychom to ale chtěli udělat, tak by zůstaly všechny negativní titulky a veškeré škody by spadly na automobilku. Nevím, jestli by to bylo dobré pro Renault," dodal Abiteboul.
Pro Renault se ale v Rusku vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Příští rok chci závodit, chci kokpit a chci na rošt. Pokud by Renault připravil něco lepšího, než jsme měli letos, co by nám dovolovalo bojovat na špici, tak by patřili mezi nejlepší možnosti." Australan je názoru, že Red Bull by neměl "nic vylučovat".
Zajímavý názor přidal také Daniil Kvjat: "O rozhovorech s Renaultem, Ferrari, Mercedesem, Lamborghini a já nevím s kým ještě také nic nevím. Musíme být jednoduše trpěliví."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.