Šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, znovu pohrozil odchodem z F1. Na konci října rozhodne, jestli značka Red Bull a její dva týmy v F1 zůstanou nebo ne. Podle mnohých je to naznačení, že se blíží odchod Red Bullu a Toro Rosso ze světa Grand Prix. Je ale také možné, že přesně takto si to Mateschitz přál.
Šéf energetického koncernu pro rakouský "Speedweek" poprvé otevřeně promluvil o problémech s motory - hovořil o tom, že pro sezonu 2016 sice může dostat motory, ale ne takové, jaké si přeje, a dále pak o tom, že pro Red Bull je setrvání v F1 smysluplné jenom tehdy, pokud může vyhrávat.
Dietrich se v minulých dnech potkal se šéfem FIATu, Sergio Marchionnem. Ten mu ale nesdělil žádné dobré zprávy. Red Bull i Toro Rosso mohou od Italů dostat motory, ale jenom ve specifikaci 2015. James Allison tedy se svými argumenty o důsledcích dodávek motorů ve specifikaci 2016 pro všechny klienty uspěl. Podle něj by to mohlo zbrzdit vývoj pohonné jednotky, a tak by mohla italská stáj ztratit na vládnoucí Mercedes.
Změní Red Bull přístup nebo skončí?
Marchionne navíc šéfovi Red Bullu řekl, že není žádný další prostor pro další vyjednávání. Dietrich Mateschitz má tedy jen dvě možnosti: Buďto překousnout staré motory a nebo odejít. Podle některých je pravděpodobnějším scénářem odchod. Rozhodnutí by mělo padnout na konci října. "Myslím, že je dobré, že Dietrich určil konečné datum," řekl ve čtvrtek v Rusku Daniel Ricciardo.
"Musíme konečně vědět, co se bude dít. Nemůžeme s designem vozu čekat do Vánoc," dodal očividně stále věřící Australan. Proč potřebuje Dietrich tolik času na rozmyšlenou? Fakta jsou přeci jasná. Jedním ze zdůvodnění by mohlo být, že jde o jakési ultimátum pro F1 - poslední varování.
Toto varování má být mířeno Ferrari, Mercedesu, Bernieum Ecclestonovi a také Jeanu Todtovi. Jako by se v něm pravilo - opravdu chcete přijít o dva po finanční stránce zdravé týmy? Možná také doufá, že představenstvo Mercedesu "vyměkne". U Mercedesu by se totiž mohli začít bát o prestiž svých vítězství, když by jim odešel jeden z hlavních rivalů. Bylo by zvláštní, kdyby Renault na poslední chvíli zachránil Lotus, Mercedes pomohl Manoru a pak z F1 odešly dva jiné týmy...
Ricciardo se přimlouvá za starší motory
Red Bull by mohl překousnout jednu sezonu se starým motorem s vyhlídkou lepších zítřků. Ty by mohl přinést jistý posun ve smýšelní FIA - Jean Todt si uvědomuje vážnost situace a poprvé připustil, že by mohl o koncepci motorů přemýšlet (efektivnosti aktuálních pohonných jednotek se ale vzdát nehodlá).
Situace, v jaké je aktuálně Red Bull - tedy že žádný výrobce motorů není ochotný poskytnout aktuální specifikaci své pohonné jednotky nezávislému týmu - se může stát v budoucnu komukoliv (např. Williamsu). V Rusku se k otázce starších motorů vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Jde o to, jak dobrá bude specifikace Ferrari 2016. Pokud bychom na konkurenci ztráceli jenom 20 koní, tak by to bylo pořád o hodně lepší než letos."
Australan zatím žádný plán B nemá: "Pořád jsem pozitivní a doufám, že něco pořádného dostaneme. Pokud by to do konce října nemělo vyjít, pak budu muset mít oči otevřené a uši nastražené. Už jsem se koukal na pár nemovitostí v Las Vegas, tak bych je případně pronajímal... Ne, dělám si legraci - jsem moc mladý na to, abych se válel na gauči."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.