Šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, znovu pohrozil odchodem z F1. Na konci října rozhodne, jestli značka Red Bull a její dva týmy v F1 zůstanou nebo ne. Podle mnohých je to naznačení, že se blíží odchod Red Bullu a Toro Rosso ze světa Grand Prix. Je ale také možné, že přesně takto si to Mateschitz přál.
Šéf energetického koncernu pro rakouský "Speedweek" poprvé otevřeně promluvil o problémech s motory - hovořil o tom, že pro sezonu 2016 sice může dostat motory, ale ne takové, jaké si přeje, a dále pak o tom, že pro Red Bull je setrvání v F1 smysluplné jenom tehdy, pokud může vyhrávat.
Dietrich se v minulých dnech potkal se šéfem FIATu, Sergio Marchionnem. Ten mu ale nesdělil žádné dobré zprávy. Red Bull i Toro Rosso mohou od Italů dostat motory, ale jenom ve specifikaci 2015. James Allison tedy se svými argumenty o důsledcích dodávek motorů ve specifikaci 2016 pro všechny klienty uspěl. Podle něj by to mohlo zbrzdit vývoj pohonné jednotky, a tak by mohla italská stáj ztratit na vládnoucí Mercedes.
Změní Red Bull přístup nebo skončí?
Marchionne navíc šéfovi Red Bullu řekl, že není žádný další prostor pro další vyjednávání. Dietrich Mateschitz má tedy jen dvě možnosti: Buďto překousnout staré motory a nebo odejít. Podle některých je pravděpodobnějším scénářem odchod. Rozhodnutí by mělo padnout na konci října. "Myslím, že je dobré, že Dietrich určil konečné datum," řekl ve čtvrtek v Rusku Daniel Ricciardo.
"Musíme konečně vědět, co se bude dít. Nemůžeme s designem vozu čekat do Vánoc," dodal očividně stále věřící Australan. Proč potřebuje Dietrich tolik času na rozmyšlenou? Fakta jsou přeci jasná. Jedním ze zdůvodnění by mohlo být, že jde o jakési ultimátum pro F1 - poslední varování.
Toto varování má být mířeno Ferrari, Mercedesu, Bernieum Ecclestonovi a také Jeanu Todtovi. Jako by se v něm pravilo - opravdu chcete přijít o dva po finanční stránce zdravé týmy? Možná také doufá, že představenstvo Mercedesu "vyměkne". U Mercedesu by se totiž mohli začít bát o prestiž svých vítězství, když by jim odešel jeden z hlavních rivalů. Bylo by zvláštní, kdyby Renault na poslední chvíli zachránil Lotus, Mercedes pomohl Manoru a pak z F1 odešly dva jiné týmy...
Ricciardo se přimlouvá za starší motory
Red Bull by mohl překousnout jednu sezonu se starým motorem s vyhlídkou lepších zítřků. Ty by mohl přinést jistý posun ve smýšelní FIA - Jean Todt si uvědomuje vážnost situace a poprvé připustil, že by mohl o koncepci motorů přemýšlet (efektivnosti aktuálních pohonných jednotek se ale vzdát nehodlá).
Situace, v jaké je aktuálně Red Bull - tedy že žádný výrobce motorů není ochotný poskytnout aktuální specifikaci své pohonné jednotky nezávislému týmu - se může stát v budoucnu komukoliv (např. Williamsu). V Rusku se k otázce starších motorů vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Jde o to, jak dobrá bude specifikace Ferrari 2016. Pokud bychom na konkurenci ztráceli jenom 20 koní, tak by to bylo pořád o hodně lepší než letos."
Australan zatím žádný plán B nemá: "Pořád jsem pozitivní a doufám, že něco pořádného dostaneme. Pokud by to do konce října nemělo vyjít, pak budu muset mít oči otevřené a uši nastražené. Už jsem se koukal na pár nemovitostí v Las Vegas, tak bych je případně pronajímal... Ne, dělám si legraci - jsem moc mladý na to, abych se válel na gauči."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.