Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjádřil k plánovanému prodeji Formule 1, jak to zamýšlí její šéf Bernie Ecclestone.
Ten včera na dotaz, zda je o odkoupení královny motorsportu zájem z Kataru, odpověděl: "Naši akcionáři jsou momentálně v takové pozici, že o část svých podílů nebo o vše budou muset brzy přijít. Tak se to pro ně vyvíjí."
"Zájem je velký. Řekl bych , že momentálně existují tři strany, které... Byl bych překvapený, kdyby to jedna z nich brzy neodkoupila." Na otázku, kdy by k tomu mělo dojít, Ecclestone odpověděl: "Letos."
Will Bernie #Ecclestone really sell his stake in the @F1? His statement at CAMP BECKENBAUER Global Summit #cb15 https://t.co/bae6I0Ok79
— CAMP BECKENBAUER (@CAMPBECKENBAUER) October 6, 2015 Mercedes chce majitele "s dlouhodobou perspektivou a vizí"To byla včera pro týmy překvapující zpráva. Co na ní říká tým, který ve Formuli 1 v posledních dvou letech dominuje? "Bernie je vždy dobrý pro titulky. A titulky a kontroverze jsou velkou částí Formule 1 a dobře ji prodávají," uvádí sportovní ředitel Mercedesu.
"Majiteli sportu jsou ve skutečnosti investiční společnosti: CVC ho vlastní už dlouho, máme tady některé další investiční fondy, které dosáhli skvělých obratů, a je jasné, že ten byznys případně prodají, protože to není jejich jádrový byznys," pokračuje Wolff.
"Pro nás jako účastnící se tým je důležité, abychom měli udržitelného akcionáře s dlouhodobou perspektivou a vizí. Ať už to bude kdokoliv, vyhlížíme ho se zájmem," pokračuje Němec.
Společnost CVC bývá v paddocku F1 často kritizována za nedostatečné investice do sportu a za množství peněz, které z ní každý rok odlévá. Na otázku, kterého ze tří potenciálních kupců - ať už budou z Kataru, z USA či z Ruska, by preferoval, Wolff odpověděl: "I kdybych měl nějakou preferenci, nemám co mluvit do toho, kdo bude akcionářem. Počkejme tedy a uvidíme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.