Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjádřil k plánovanému prodeji Formule 1, jak to zamýšlí její šéf Bernie Ecclestone.
Ten včera na dotaz, zda je o odkoupení královny motorsportu zájem z Kataru, odpověděl: "Naši akcionáři jsou momentálně v takové pozici, že o část svých podílů nebo o vše budou muset brzy přijít. Tak se to pro ně vyvíjí."
"Zájem je velký. Řekl bych , že momentálně existují tři strany, které... Byl bych překvapený, kdyby to jedna z nich brzy neodkoupila." Na otázku, kdy by k tomu mělo dojít, Ecclestone odpověděl: "Letos."
Will Bernie #Ecclestone really sell his stake in the @F1? His statement at CAMP BECKENBAUER Global Summit #cb15 https://t.co/bae6I0Ok79
— CAMP BECKENBAUER (@CAMPBECKENBAUER) October 6, 2015 Mercedes chce majitele "s dlouhodobou perspektivou a vizí"To byla včera pro týmy překvapující zpráva. Co na ní říká tým, který ve Formuli 1 v posledních dvou letech dominuje? "Bernie je vždy dobrý pro titulky. A titulky a kontroverze jsou velkou částí Formule 1 a dobře ji prodávají," uvádí sportovní ředitel Mercedesu.
"Majiteli sportu jsou ve skutečnosti investiční společnosti: CVC ho vlastní už dlouho, máme tady některé další investiční fondy, které dosáhli skvělých obratů, a je jasné, že ten byznys případně prodají, protože to není jejich jádrový byznys," pokračuje Wolff.
"Pro nás jako účastnící se tým je důležité, abychom měli udržitelného akcionáře s dlouhodobou perspektivou a vizí. Ať už to bude kdokoliv, vyhlížíme ho se zájmem," pokračuje Němec.
Společnost CVC bývá v paddocku F1 často kritizována za nedostatečné investice do sportu a za množství peněz, které z ní každý rok odlévá. Na otázku, kterého ze tří potenciálních kupců - ať už budou z Kataru, z USA či z Ruska, by preferoval, Wolff odpověděl: "I kdybych měl nějakou preferenci, nemám co mluvit do toho, kdo bude akcionářem. Počkejme tedy a uvidíme."
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.