Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se vyjádřil k plánovanému prodeji Formule 1, jak to zamýšlí její šéf Bernie Ecclestone.
Ten včera na dotaz, zda je o odkoupení královny motorsportu zájem z Kataru, odpověděl: "Naši akcionáři jsou momentálně v takové pozici, že o část svých podílů nebo o vše budou muset brzy přijít. Tak se to pro ně vyvíjí."
"Zájem je velký. Řekl bych , že momentálně existují tři strany, které... Byl bych překvapený, kdyby to jedna z nich brzy neodkoupila." Na otázku, kdy by k tomu mělo dojít, Ecclestone odpověděl: "Letos."
Will Bernie #Ecclestone really sell his stake in the @F1? His statement at CAMP BECKENBAUER Global Summit #cb15 https://t.co/bae6I0Ok79
— CAMP BECKENBAUER (@CAMPBECKENBAUER) October 6, 2015 Mercedes chce majitele "s dlouhodobou perspektivou a vizí"To byla včera pro týmy překvapující zpráva. Co na ní říká tým, který ve Formuli 1 v posledních dvou letech dominuje? "Bernie je vždy dobrý pro titulky. A titulky a kontroverze jsou velkou částí Formule 1 a dobře ji prodávají," uvádí sportovní ředitel Mercedesu.
"Majiteli sportu jsou ve skutečnosti investiční společnosti: CVC ho vlastní už dlouho, máme tady některé další investiční fondy, které dosáhli skvělých obratů, a je jasné, že ten byznys případně prodají, protože to není jejich jádrový byznys," pokračuje Wolff.
"Pro nás jako účastnící se tým je důležité, abychom měli udržitelného akcionáře s dlouhodobou perspektivou a vizí. Ať už to bude kdokoliv, vyhlížíme ho se zájmem," pokračuje Němec.
Společnost CVC bývá v paddocku F1 často kritizována za nedostatečné investice do sportu a za množství peněz, které z ní každý rok odlévá. Na otázku, kterého ze tří potenciálních kupců - ať už budou z Kataru, z USA či z Ruska, by preferoval, Wolff odpověděl: "I kdybych měl nějakou preferenci, nemám co mluvit do toho, kdo bude akcionářem. Počkejme tedy a uvidíme."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.