Fernando Alonso je Buttonovým již desátým kolegou v F1. Jak si v tomto srovnání stojí Alonso a jaké přednosti měl Barrichello?
Jenson Button zůstává ve Formuli 1 další rok. McLaren potvrdil na konci pracovního týdne, že uplatní svoji opci na služby Brita. Na Buttona tak čeká již 17. sezona v F1, v McLarenu to bude 7. rok. Od sezony 2015 spolupracuje mistr světa F1 z roku 2009 s Fernandem Alonsem, jak jej hodnotí?
"Vlastně Fernanda moc dobře neznám," začíná Jenson s odkazem na soukromý život Španěla. Na první setkání mimo závodní trať si však pilot McLarenu pamatuje dost dobře: "To bylo koncem roku 2001 v Keni."
Button tehdy jezdil za Benetton a Alonso právě ukončil svoji premiérovou sezonu v F1 za tým Minardi. Oba piloti byli pozvání na soukromý ranč Flavia Briatoreho. Ital tehdy vedl tým Benetton a byl manažerem Alonsa. Od té doby už ale uteklo 14 let a teď se oba jezdci potkávají u McLarenu.
Angličan ale poznamenává, že od té doby se Alonso vůbec nezměnil: "Zůstal pořád tím stejným Fernandem [jako v roce 2001]. Je pořád velmi konkurenceschopný a extrémně rychlý." Kromě Alonsa působila po Buttonově boku spousta dalších jezdců - Ralf Schumacher, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli, Jacques Villeneuve, Takuma Sato, Rubens Barrichello, Lewis Hamilton, Sergio Pérez a Kevin Magnussen.
Jeden z výše zmíněných pilotů však Jensonovi utkvěl obvzlášť v paměti. "Rubens opravdu jako týmový kolega vystupoval. Jeho zpětná vazba byla neuvěřitelná.
Možná to spoustu lidí překvapí, ale svojí tvrdou prací u Ferrari a nakonec i u nás u Hondy udával směr, kterým se tým ubíral." Rubens se účastnil 324 Grand Prix, což je v téměř 66 leté historii F1 největší počet. Button je v této statistice na třetím místě.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.