Fernando Alonso je Buttonovým již desátým kolegou v F1. Jak si v tomto srovnání stojí Alonso a jaké přednosti měl Barrichello?
Jenson Button zůstává ve Formuli 1 další rok. McLaren potvrdil na konci pracovního týdne, že uplatní svoji opci na služby Brita. Na Buttona tak čeká již 17. sezona v F1, v McLarenu to bude 7. rok. Od sezony 2015 spolupracuje mistr světa F1 z roku 2009 s Fernandem Alonsem, jak jej hodnotí?
"Vlastně Fernanda moc dobře neznám," začíná Jenson s odkazem na soukromý život Španěla. Na první setkání mimo závodní trať si však pilot McLarenu pamatuje dost dobře: "To bylo koncem roku 2001 v Keni."
Button tehdy jezdil za Benetton a Alonso právě ukončil svoji premiérovou sezonu v F1 za tým Minardi. Oba piloti byli pozvání na soukromý ranč Flavia Briatoreho. Ital tehdy vedl tým Benetton a byl manažerem Alonsa. Od té doby už ale uteklo 14 let a teď se oba jezdci potkávají u McLarenu.
Angličan ale poznamenává, že od té doby se Alonso vůbec nezměnil: "Zůstal pořád tím stejným Fernandem [jako v roce 2001]. Je pořád velmi konkurenceschopný a extrémně rychlý." Kromě Alonsa působila po Buttonově boku spousta dalších jezdců - Ralf Schumacher, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli, Jacques Villeneuve, Takuma Sato, Rubens Barrichello, Lewis Hamilton, Sergio Pérez a Kevin Magnussen.
Jeden z výše zmíněných pilotů však Jensonovi utkvěl obvzlášť v paměti. "Rubens opravdu jako týmový kolega vystupoval. Jeho zpětná vazba byla neuvěřitelná.
Možná to spoustu lidí překvapí, ale svojí tvrdou prací u Ferrari a nakonec i u nás u Hondy udával směr, kterým se tým ubíral." Rubens se účastnil 324 Grand Prix, což je v téměř 66 leté historii F1 největší počet. Button je v této statistice na třetím místě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.