Fernando Alonso je Buttonovým již desátým kolegou v F1. Jak si v tomto srovnání stojí Alonso a jaké přednosti měl Barrichello?
Jenson Button zůstává ve Formuli 1 další rok. McLaren potvrdil na konci pracovního týdne, že uplatní svoji opci na služby Brita. Na Buttona tak čeká již 17. sezona v F1, v McLarenu to bude 7. rok. Od sezony 2015 spolupracuje mistr světa F1 z roku 2009 s Fernandem Alonsem, jak jej hodnotí?
"Vlastně Fernanda moc dobře neznám," začíná Jenson s odkazem na soukromý život Španěla. Na první setkání mimo závodní trať si však pilot McLarenu pamatuje dost dobře: "To bylo koncem roku 2001 v Keni."
Button tehdy jezdil za Benetton a Alonso právě ukončil svoji premiérovou sezonu v F1 za tým Minardi. Oba piloti byli pozvání na soukromý ranč Flavia Briatoreho. Ital tehdy vedl tým Benetton a byl manažerem Alonsa. Od té doby už ale uteklo 14 let a teď se oba jezdci potkávají u McLarenu.
Angličan ale poznamenává, že od té doby se Alonso vůbec nezměnil: "Zůstal pořád tím stejným Fernandem [jako v roce 2001]. Je pořád velmi konkurenceschopný a extrémně rychlý." Kromě Alonsa působila po Buttonově boku spousta dalších jezdců - Ralf Schumacher, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli, Jacques Villeneuve, Takuma Sato, Rubens Barrichello, Lewis Hamilton, Sergio Pérez a Kevin Magnussen.
Jeden z výše zmíněných pilotů však Jensonovi utkvěl obvzlášť v paměti. "Rubens opravdu jako týmový kolega vystupoval. Jeho zpětná vazba byla neuvěřitelná.
Možná to spoustu lidí překvapí, ale svojí tvrdou prací u Ferrari a nakonec i u nás u Hondy udával směr, kterým se tým ubíral." Rubens se účastnil 324 Grand Prix, což je v téměř 66 leté historii F1 největší počet. Button je v této statistice na třetím místě.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.