Šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, srovnává vyhlášeného puntíčkáře, Steva Jobse, a historii firmy Apple s Enzem Ferrarim. Od Itala se prý učil i Bernie Ecclestone.
V dobách Enza Ferrariho neměly Formule 1 s moderními počítači samozřejmě ještě nic společného. I tak ale teď přišel Maurizio Arrivabene s překvapivým srovnáním. O lengendárním "Commendatore", který začínal zkraje 20. století bez jakéhokoliv vzdělání a v první světové válce bojoval u italského dělostřelectva, Maurizio říká: "Pro mě byl 'opravodvým' Stevem Jobsem Enzo Ferrari. Historie Applu je jen 'okopírovaná a začleněná'," říká Ital pro formula1.com.
Arrivabene mezi automobilovým výrobcem z Maranella a počítačovým gigantem z Kalifornie, jehož historie nezačíná ve slavném Silicon Valley, ale v rodinné garáží Jobsových v městečku Los Altos, vidí spoustu parael. "Člověk hodně slyší o těchto typech společností, které svůj business začínaly v garáži - jako například Steve Jobs. Také velký Enzo kdysi sám šrouboval ve své garáži v Modeně předtím, než ze své značky udělal mýtus."
Mezi obdivovatele Ferrariho se řadí také boss Formule 1, Bernie Ecclestone, který s ním zažil ještě společné časy v paddocku. "Když odhlédnu od toho, že byl vynalézavým inženýrem, tak byl také dobrým podnikatelem. Technická stránka mě nikdy nějak moc nezajímala, ale sledovat jeho přístup, to mě hodně naučilo," říká 84 letý Bernie Ecclestone. Jediným problémem bylo, že Enzo nemluvil zrovna dobře anglicky a Bernie zase italsky.
Museli tak často používat tlumočníka. Dle Arrivabeneho, který má s marketingem bohaté zkušenosti, měl Ferrari ještě další přednosti: "Enzo vytvořil moderní marketing - marketing postavený na přáních lidí." Dle Maurizia nechal Enzo kolikrát lidi dlouho čekat před tím, než jim předal jejich dávno vyrobené vozy. "Byly hotové, ale záměrně jim je nepředal jen proto, aby zvýšil jejich touhu."
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.