Šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, srovnává vyhlášeného puntíčkáře, Steva Jobse, a historii firmy Apple s Enzem Ferrarim. Od Itala se prý učil i Bernie Ecclestone.
V dobách Enza Ferrariho neměly Formule 1 s moderními počítači samozřejmě ještě nic společného. I tak ale teď přišel Maurizio Arrivabene s překvapivým srovnáním. O lengendárním "Commendatore", který začínal zkraje 20. století bez jakéhokoliv vzdělání a v první světové válce bojoval u italského dělostřelectva, Maurizio říká: "Pro mě byl 'opravodvým' Stevem Jobsem Enzo Ferrari. Historie Applu je jen 'okopírovaná a začleněná'," říká Ital pro formula1.com.
Arrivabene mezi automobilovým výrobcem z Maranella a počítačovým gigantem z Kalifornie, jehož historie nezačíná ve slavném Silicon Valley, ale v rodinné garáží Jobsových v městečku Los Altos, vidí spoustu parael. "Člověk hodně slyší o těchto typech společností, které svůj business začínaly v garáži - jako například Steve Jobs. Také velký Enzo kdysi sám šrouboval ve své garáži v Modeně předtím, než ze své značky udělal mýtus."
Mezi obdivovatele Ferrariho se řadí také boss Formule 1, Bernie Ecclestone, který s ním zažil ještě společné časy v paddocku. "Když odhlédnu od toho, že byl vynalézavým inženýrem, tak byl také dobrým podnikatelem. Technická stránka mě nikdy nějak moc nezajímala, ale sledovat jeho přístup, to mě hodně naučilo," říká 84 letý Bernie Ecclestone. Jediným problémem bylo, že Enzo nemluvil zrovna dobře anglicky a Bernie zase italsky.
Museli tak často používat tlumočníka. Dle Arrivabeneho, který má s marketingem bohaté zkušenosti, měl Ferrari ještě další přednosti: "Enzo vytvořil moderní marketing - marketing postavený na přáních lidí." Dle Maurizia nechal Enzo kolikrát lidi dlouho čekat před tím, než jim předal jejich dávno vyrobené vozy. "Byly hotové, ale záměrně jim je nepředal jen proto, aby zvýšil jejich touhu."
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.