Šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, srovnává vyhlášeného puntíčkáře, Steva Jobse, a historii firmy Apple s Enzem Ferrarim. Od Itala se prý učil i Bernie Ecclestone.
V dobách Enza Ferrariho neměly Formule 1 s moderními počítači samozřejmě ještě nic společného. I tak ale teď přišel Maurizio Arrivabene s překvapivým srovnáním. O lengendárním "Commendatore", který začínal zkraje 20. století bez jakéhokoliv vzdělání a v první světové válce bojoval u italského dělostřelectva, Maurizio říká: "Pro mě byl 'opravodvým' Stevem Jobsem Enzo Ferrari. Historie Applu je jen 'okopírovaná a začleněná'," říká Ital pro formula1.com.
Arrivabene mezi automobilovým výrobcem z Maranella a počítačovým gigantem z Kalifornie, jehož historie nezačíná ve slavném Silicon Valley, ale v rodinné garáží Jobsových v městečku Los Altos, vidí spoustu parael. "Člověk hodně slyší o těchto typech společností, které svůj business začínaly v garáži - jako například Steve Jobs. Také velký Enzo kdysi sám šrouboval ve své garáži v Modeně předtím, než ze své značky udělal mýtus."
Mezi obdivovatele Ferrariho se řadí také boss Formule 1, Bernie Ecclestone, který s ním zažil ještě společné časy v paddocku. "Když odhlédnu od toho, že byl vynalézavým inženýrem, tak byl také dobrým podnikatelem. Technická stránka mě nikdy nějak moc nezajímala, ale sledovat jeho přístup, to mě hodně naučilo," říká 84 letý Bernie Ecclestone. Jediným problémem bylo, že Enzo nemluvil zrovna dobře anglicky a Bernie zase italsky.
Museli tak často používat tlumočníka. Dle Arrivabeneho, který má s marketingem bohaté zkušenosti, měl Ferrari ještě další přednosti: "Enzo vytvořil moderní marketing - marketing postavený na přáních lidí." Dle Maurizia nechal Enzo kolikrát lidi dlouho čekat před tím, než jim předal jejich dávno vyrobené vozy. "Byly hotové, ale záměrně jim je nepředal jen proto, aby zvýšil jejich touhu."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.