"Zbývají okruhy, na kterých je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, jakou jsme viděli v Singapuru," řekl Fernando Alonso před nadcházejícím domácím závodem pro jejich dodavatele pohonných jednotek, Hondu.
Fernando Alonso připustil, že McLaren nemůže očekávat "žádné zázraky" ve zbytku sezony, když Španěl připustil, že tři pro ně nejvýhodnější okruhy už jsou za námi. Aktuální sezona je pro nové partnerství McLaren-Honda zatím zklamáním - minulý týden musely oba vozy odstoupit v Singapuru z pozic, které by jim v cíli zaručovaly body.
Tento týden se jede na domácí půdě Hondy, ale místní trať je hodně odlišná od Marina Bay - zde je spousta rychlých úseků. Alonso připustil, že ani jeden z šesti zbývajících okruhů nebude jejich monopostu MP4-30 sedět tak, jako ten v Singapuru minulý týden.
"Musíme počkat a uvidíme, jak našemu autu bude sedět trať, ale hádám, že to bude něco mezi - ne tak špatné jako na Monze nebo v Belgii, ale ne tak dobré jako v Singapuru. Ten pro nás byl po Monaku a Maďarsku třetím nejlepším okruhem," říká Fernando Alonso. "Na zbývajících okruzích je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, kterou jsme viděli z naší strany v Singapuru. Ale snad budeme mít stále šanci na body a na občasné přiblížení se Q3."
Španěl už před několika měsící řekl, že letošní rok je prodlouženým testem pro McLaren po tragickém začátku roku. Důležitá je prý příprava na sezonu 2016. Všechny oblasti týmu, tedy včetně jezdců, by se prý měly zlepšit. "Nemůžeme očekávat žádný zázrak nebo pozici, která by učinila každého šťastným a ukázala směr pro příští rok," tak zněla odpověď Alonsa na otázku, co McLaren může očekávat ve zbývajících dvou měsících sezony.
"Myslím, že bychom se měli koncentrovat na vůz pro příští rok a následovat program. Každý dělá, co může. Každý pracuje 24 hodin denně, aby zlepšil situaci ve všech oblastech, protože musíme zlepšit výkonnost, spolehlivost a některé procedury, které během víkendu děláme. Některé z filozofií pro volné tréninky, některé pit stopy - což jsme viděli v Singapuru - a některé jezdecké chyby, které občas uděláme.
Všichni se potřebujeme zlepšit: Od prvního mechanika až po jezdce." V Suzuce je ale spousta nadšených fanoušků, kteří svému domácímu výrobci fandí. Honda se v Japonsku v rámci F1 prezentovala naposledy v roce 2006. Alonso ale řekl, že tým měl dost času, aby se připravil na to, že zde nebudou zrovna konkurenceschopní. "Není to velkým překvapením - vědělo se to už v únoru! Když v Austrálii ztrácíte pět sekund [na kolo], tak si nemůžete myslet, že v Suzuce dojedete na podiu."
"Tak to prostě je a my k závodům přistupujeme kompletně jinak, než by tomu pravděpodobně bylo, kdyby byla výkonnost taková, jaká má být, a s ohledem na to, v konkurenci jakých týmů se nacházíme. Závody bereme jako důležité testy a příležitost naučit se spoustu věcí společně s ostatními auty kolem nás. Z pohledu fanouška je to těžké, tomu rozumím a za naši výkonnost bychom měli být kritizováni, protože nepředvádíme to, co od nás lidé očekávají. Takže je to pochopitelné, ale z pohledu týmu je to trochu odlišné, protože už toho nemůžeme udělat o moc více, než teď děláme a každý dělá na 100 % svých schopností."
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.