"Zbývají okruhy, na kterých je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, jakou jsme viděli v Singapuru," řekl Fernando Alonso před nadcházejícím domácím závodem pro jejich dodavatele pohonných jednotek, Hondu.
Fernando Alonso připustil, že McLaren nemůže očekávat "žádné zázraky" ve zbytku sezony, když Španěl připustil, že tři pro ně nejvýhodnější okruhy už jsou za námi. Aktuální sezona je pro nové partnerství McLaren-Honda zatím zklamáním - minulý týden musely oba vozy odstoupit v Singapuru z pozic, které by jim v cíli zaručovaly body.
Tento týden se jede na domácí půdě Hondy, ale místní trať je hodně odlišná od Marina Bay - zde je spousta rychlých úseků. Alonso připustil, že ani jeden z šesti zbývajících okruhů nebude jejich monopostu MP4-30 sedět tak, jako ten v Singapuru minulý týden.
"Musíme počkat a uvidíme, jak našemu autu bude sedět trať, ale hádám, že to bude něco mezi - ne tak špatné jako na Monze nebo v Belgii, ale ne tak dobré jako v Singapuru. Ten pro nás byl po Monaku a Maďarsku třetím nejlepším okruhem," říká Fernando Alonso. "Na zbývajících okruzích je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, kterou jsme viděli z naší strany v Singapuru. Ale snad budeme mít stále šanci na body a na občasné přiblížení se Q3."
Španěl už před několika měsící řekl, že letošní rok je prodlouženým testem pro McLaren po tragickém začátku roku. Důležitá je prý příprava na sezonu 2016. Všechny oblasti týmu, tedy včetně jezdců, by se prý měly zlepšit. "Nemůžeme očekávat žádný zázrak nebo pozici, která by učinila každého šťastným a ukázala směr pro příští rok," tak zněla odpověď Alonsa na otázku, co McLaren může očekávat ve zbývajících dvou měsících sezony.
"Myslím, že bychom se měli koncentrovat na vůz pro příští rok a následovat program. Každý dělá, co může. Každý pracuje 24 hodin denně, aby zlepšil situaci ve všech oblastech, protože musíme zlepšit výkonnost, spolehlivost a některé procedury, které během víkendu děláme. Některé z filozofií pro volné tréninky, některé pit stopy - což jsme viděli v Singapuru - a některé jezdecké chyby, které občas uděláme.
Všichni se potřebujeme zlepšit: Od prvního mechanika až po jezdce." V Suzuce je ale spousta nadšených fanoušků, kteří svému domácímu výrobci fandí. Honda se v Japonsku v rámci F1 prezentovala naposledy v roce 2006. Alonso ale řekl, že tým měl dost času, aby se připravil na to, že zde nebudou zrovna konkurenceschopní. "Není to velkým překvapením - vědělo se to už v únoru! Když v Austrálii ztrácíte pět sekund [na kolo], tak si nemůžete myslet, že v Suzuce dojedete na podiu."
"Tak to prostě je a my k závodům přistupujeme kompletně jinak, než by tomu pravděpodobně bylo, kdyby byla výkonnost taková, jaká má být, a s ohledem na to, v konkurenci jakých týmů se nacházíme. Závody bereme jako důležité testy a příležitost naučit se spoustu věcí společně s ostatními auty kolem nás. Z pohledu fanouška je to těžké, tomu rozumím a za naši výkonnost bychom měli být kritizováni, protože nepředvádíme to, co od nás lidé očekávají. Takže je to pochopitelné, ale z pohledu týmu je to trochu odlišné, protože už toho nemůžeme udělat o moc více, než teď děláme a každý dělá na 100 % svých schopností."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.