"Zbývají okruhy, na kterých je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, jakou jsme viděli v Singapuru," řekl Fernando Alonso před nadcházejícím domácím závodem pro jejich dodavatele pohonných jednotek, Hondu.
Fernando Alonso připustil, že McLaren nemůže očekávat "žádné zázraky" ve zbytku sezony, když Španěl připustil, že tři pro ně nejvýhodnější okruhy už jsou za námi. Aktuální sezona je pro nové partnerství McLaren-Honda zatím zklamáním - minulý týden musely oba vozy odstoupit v Singapuru z pozic, které by jim v cíli zaručovaly body.
Tento týden se jede na domácí půdě Hondy, ale místní trať je hodně odlišná od Marina Bay - zde je spousta rychlých úseků. Alonso připustil, že ani jeden z šesti zbývajících okruhů nebude jejich monopostu MP4-30 sedět tak, jako ten v Singapuru minulý týden.
"Musíme počkat a uvidíme, jak našemu autu bude sedět trať, ale hádám, že to bude něco mezi - ne tak špatné jako na Monze nebo v Belgii, ale ne tak dobré jako v Singapuru. Ten pro nás byl po Monaku a Maďarsku třetím nejlepším okruhem," říká Fernando Alonso. "Na zbývajících okruzích je nepravděpodobné, že bychom viděli výkonnost, kterou jsme viděli z naší strany v Singapuru. Ale snad budeme mít stále šanci na body a na občasné přiblížení se Q3."
Španěl už před několika měsící řekl, že letošní rok je prodlouženým testem pro McLaren po tragickém začátku roku. Důležitá je prý příprava na sezonu 2016. Všechny oblasti týmu, tedy včetně jezdců, by se prý měly zlepšit. "Nemůžeme očekávat žádný zázrak nebo pozici, která by učinila každého šťastným a ukázala směr pro příští rok," tak zněla odpověď Alonsa na otázku, co McLaren může očekávat ve zbývajících dvou měsících sezony.
"Myslím, že bychom se měli koncentrovat na vůz pro příští rok a následovat program. Každý dělá, co může. Každý pracuje 24 hodin denně, aby zlepšil situaci ve všech oblastech, protože musíme zlepšit výkonnost, spolehlivost a některé procedury, které během víkendu děláme. Některé z filozofií pro volné tréninky, některé pit stopy - což jsme viděli v Singapuru - a některé jezdecké chyby, které občas uděláme.
Všichni se potřebujeme zlepšit: Od prvního mechanika až po jezdce." V Suzuce je ale spousta nadšených fanoušků, kteří svému domácímu výrobci fandí. Honda se v Japonsku v rámci F1 prezentovala naposledy v roce 2006. Alonso ale řekl, že tým měl dost času, aby se připravil na to, že zde nebudou zrovna konkurenceschopní. "Není to velkým překvapením - vědělo se to už v únoru! Když v Austrálii ztrácíte pět sekund [na kolo], tak si nemůžete myslet, že v Suzuce dojedete na podiu."
"Tak to prostě je a my k závodům přistupujeme kompletně jinak, než by tomu pravděpodobně bylo, kdyby byla výkonnost taková, jaká má být, a s ohledem na to, v konkurenci jakých týmů se nacházíme. Závody bereme jako důležité testy a příležitost naučit se spoustu věcí společně s ostatními auty kolem nás. Z pohledu fanouška je to těžké, tomu rozumím a za naši výkonnost bychom měli být kritizováni, protože nepředvádíme to, co od nás lidé očekávají. Takže je to pochopitelné, ale z pohledu týmu je to trochu odlišné, protože už toho nemůžeme udělat o moc více, než teď děláme a každý dělá na 100 % svých schopností."
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.