Bernie Ecclestone prý moc nechápe, na co ještě Renault s převzetím týmu Lotus čeká. Angažmá Francouzů prý vyšel vstříc, rozhodnuto by mělo být v pondělí po Suzuce.
Pro 400 členů týmu Lotus muselo být posledních pár týdnů jako jeden dlouhý ultramaratón, ovšem bez přípravy. Převzetí týmu ze strany francouzského Renaultu provází masivní finanční problémy a Renault se jeví jako váhavý střelec. V Japonsku jsme mohli vidět další zajímavou věc: Tým si nemůže dovolit pronájem motorhomu, a tak piloti mezi tréninky sedí v garáži na chladících boxech.
Aby mechanici dostali vůbec nějaké jídlo, tak je Bernie Ecclestone pozval do kantýny Paddock Clubu. Nejistota narůstá, vše má v rukou Renault. I samotný Bernie Ecclestone se ptá, na co ještě u Renaultu čekají? "Zcela očividně převezmou Lotus. Očividně. Minimálně to byla perspektiva. Jestli se to uskuteční, to nevím," řekl 84 letý Brit pro 'Reuters'. Deadline se ale blíží: "Pokud do pondělka nic nefinalizují..." pak zřejmě k dohodě nedojde vůbec.
Co pondělkem Ecclestone myslel? Na pondělí je totiž naplánováno díky jednání s Renaultem už několikrát přeložené jednání před Londýnským nejvyšším soudem, ve kterém půjde o masivní daňové dluhy Lotusu. Hrát by se mělo o platby za tři měsíce ve výši 1,2 milionů EUR plus úroky. Pokud by se nenašlo řešení, tak by na tým čekala insolvence a správce konkurzní podstaty.
Dle Gerarda Lopeze má Renault předkupní opci na jeho tým, takže rozhodnutí záleží jen na něm. "Upřímně řečeno je podivné, že firma jako Renault potřebuje tolik času, aby se rozhodla," diví se Ecclestone. Dle různých zvěstí je problém v tom, že Renault stále čeká na písemné potvrzení ze strany držitelů komerčních práv na F1, že jeho případný tým bude mít privilegovaný statut.
Nejde samozřejmě až tak o nějaký statu, ale o peníze. Francouzům by to díky dvěma titulům z let 2005 a 2006 přineslo podobné bonusové platby, jakých si užívá Mercedes. Dle Ecclestona má ale Renault tyto záruky již delší dobu. "Čekali na to, až jim dopřejeme peněžní příspěvek, aby s ním mohli něco podnikat. To jsme vyřešili před dvěma týdny, takže nevím. Nemuseli jsme to ale udělat. Naše dohoda ale platí pouze pro Renault a ne pro Lotus."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.