Bernie Ecclestone prý moc nechápe, na co ještě Renault s převzetím týmu Lotus čeká. Angažmá Francouzů prý vyšel vstříc, rozhodnuto by mělo být v pondělí po Suzuce.
Pro 400 členů týmu Lotus muselo být posledních pár týdnů jako jeden dlouhý ultramaratón, ovšem bez přípravy. Převzetí týmu ze strany francouzského Renaultu provází masivní finanční problémy a Renault se jeví jako váhavý střelec. V Japonsku jsme mohli vidět další zajímavou věc: Tým si nemůže dovolit pronájem motorhomu, a tak piloti mezi tréninky sedí v garáži na chladících boxech.
Aby mechanici dostali vůbec nějaké jídlo, tak je Bernie Ecclestone pozval do kantýny Paddock Clubu. Nejistota narůstá, vše má v rukou Renault. I samotný Bernie Ecclestone se ptá, na co ještě u Renaultu čekají? "Zcela očividně převezmou Lotus. Očividně. Minimálně to byla perspektiva. Jestli se to uskuteční, to nevím," řekl 84 letý Brit pro 'Reuters'. Deadline se ale blíží: "Pokud do pondělka nic nefinalizují..." pak zřejmě k dohodě nedojde vůbec.
Co pondělkem Ecclestone myslel? Na pondělí je totiž naplánováno díky jednání s Renaultem už několikrát přeložené jednání před Londýnským nejvyšším soudem, ve kterém půjde o masivní daňové dluhy Lotusu. Hrát by se mělo o platby za tři měsíce ve výši 1,2 milionů EUR plus úroky. Pokud by se nenašlo řešení, tak by na tým čekala insolvence a správce konkurzní podstaty.
Dle Gerarda Lopeze má Renault předkupní opci na jeho tým, takže rozhodnutí záleží jen na něm. "Upřímně řečeno je podivné, že firma jako Renault potřebuje tolik času, aby se rozhodla," diví se Ecclestone. Dle různých zvěstí je problém v tom, že Renault stále čeká na písemné potvrzení ze strany držitelů komerčních práv na F1, že jeho případný tým bude mít privilegovaný statut.
Nejde samozřejmě až tak o nějaký statu, ale o peníze. Francouzům by to díky dvěma titulům z let 2005 a 2006 přineslo podobné bonusové platby, jakých si užívá Mercedes. Dle Ecclestona má ale Renault tyto záruky již delší dobu. "Čekali na to, až jim dopřejeme peněžní příspěvek, aby s ním mohli něco podnikat. To jsme vyřešili před dvěma týdny, takže nevím. Nemuseli jsme to ale udělat. Naše dohoda ale platí pouze pro Renault a ne pro Lotus."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.