Bernie Ecclestone prý moc nechápe, na co ještě Renault s převzetím týmu Lotus čeká. Angažmá Francouzů prý vyšel vstříc, rozhodnuto by mělo být v pondělí po Suzuce.
Pro 400 členů týmu Lotus muselo být posledních pár týdnů jako jeden dlouhý ultramaratón, ovšem bez přípravy. Převzetí týmu ze strany francouzského Renaultu provází masivní finanční problémy a Renault se jeví jako váhavý střelec. V Japonsku jsme mohli vidět další zajímavou věc: Tým si nemůže dovolit pronájem motorhomu, a tak piloti mezi tréninky sedí v garáži na chladících boxech.
Aby mechanici dostali vůbec nějaké jídlo, tak je Bernie Ecclestone pozval do kantýny Paddock Clubu. Nejistota narůstá, vše má v rukou Renault. I samotný Bernie Ecclestone se ptá, na co ještě u Renaultu čekají? "Zcela očividně převezmou Lotus. Očividně. Minimálně to byla perspektiva. Jestli se to uskuteční, to nevím," řekl 84 letý Brit pro 'Reuters'. Deadline se ale blíží: "Pokud do pondělka nic nefinalizují..." pak zřejmě k dohodě nedojde vůbec.
Co pondělkem Ecclestone myslel? Na pondělí je totiž naplánováno díky jednání s Renaultem už několikrát přeložené jednání před Londýnským nejvyšším soudem, ve kterém půjde o masivní daňové dluhy Lotusu. Hrát by se mělo o platby za tři měsíce ve výši 1,2 milionů EUR plus úroky. Pokud by se nenašlo řešení, tak by na tým čekala insolvence a správce konkurzní podstaty.
Dle Gerarda Lopeze má Renault předkupní opci na jeho tým, takže rozhodnutí záleží jen na něm. "Upřímně řečeno je podivné, že firma jako Renault potřebuje tolik času, aby se rozhodla," diví se Ecclestone. Dle různých zvěstí je problém v tom, že Renault stále čeká na písemné potvrzení ze strany držitelů komerčních práv na F1, že jeho případný tým bude mít privilegovaný statut.
Nejde samozřejmě až tak o nějaký statu, ale o peníze. Francouzům by to díky dvěma titulům z let 2005 a 2006 přineslo podobné bonusové platby, jakých si užívá Mercedes. Dle Ecclestona má ale Renault tyto záruky již delší dobu. "Čekali na to, až jim dopřejeme peněžní příspěvek, aby s ním mohli něco podnikat. To jsme vyřešili před dvěma týdny, takže nevím. Nemuseli jsme to ale udělat. Naše dohoda ale platí pouze pro Renault a ne pro Lotus."
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.