Daniel Ricciardo si ze sebevědomých prohlášení Williamsu nic nedělá. Jeho Red Bull podle něj bude mít na to, aby v Suzuce britskou stáj porazili.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley v Suzuce uvedl, že by jim měl okruh vyhovovat a že by se Red Bullu měli bodově opět vzdálit. Ricciardo to ale tak jednoznačně nevidí - spíše naopak.
"Myslím, že můžeme získávat v zatáčkách, když se podíváme na Williams. Očekávám, že to, co získáme v zatáčkách, dostanou zpět na rovinkách. S Williamsy budeme bojovat a pokud to všechno dobře půjde, měli bychom být před nimi - a snad ne příliš pozadu za Mercedesem a Ferrari," popisuje australský pilot Red Bullu.
Co vše se podle něj na voze RB11 zlepšilo? "Zkrátka to celé funguje dohromady lépe. Na začátku roku se objevovaly známky, že by auto mohlo být dobré, jen nebylo konzistentní. V některých zatáčkách vám přišlo, že sedí, jinde se chovalo zvláštně. Nyní je auto předvídatelnější, stabilnější při brzdění," pochvaluje si Ricciardo.
Pokud jde o budoucnost svého týmu, hrozba odchodu Red Bullu z F1 ho neznepokojuje: "Momentálně nemám obavy, spíše jsem zvědavý, co se přihodí. Samozřejmě, že čím dříve dostaneme [od Ferrari] odpověď, tím lépe. Ale stále ještě nejsme v listopadu nebo v prosinci. Až se dostanete do této části roku, pak se musíte rozhodnout."
"Věřím, že dostaneme to, za čím se honíme. Pokud se to bude letos dále bez výsledku protahovat, budu kolem toho dělat povyk. Nemyslím si však, že se to dostane do takového stavu," dodává Ricciardo, jenž spoléhá na to, že Christian Horner s Helmutem Markem vše včas vyřeší.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.