Ferrari je nejbližším pronásledovatelem v boji o titul s Mercedesem. V Suzuce se ukáže, zda došlo ke snížení konkurenceschopnosti Stříbrných šípů a piloti stáje z Maranella si můžou dělat naději, nebo zda šlo v Singapuru o ojedinělý výpadek.
Sebastian Vettel s Ferrari byl minulý víkend k nezastavení, zatímco Mercedesy obsadily v kvalifikaci překvapivě až třetí řadu. Německý pilot s rudým vozem si bez problémů dojel pro vítězství a v šampionátu na Nica Rosberga ztrácí už jen osm bodů a na lídra Lewise Hamiltona 49 bodů - stále tak nemůže být zcela vyloučen z boje o zisk mistrovského titulu.
"Myslím, že to je na dlouhé lokty a že je momentálně velmi snadné se nechat unést," hodnotí střízlivě šance svého bývalého pilota šéf Red Bullu Christian Horner. "Těžko lze pochopit fakt, že se Mercedes o tomto víkendu trápil s konkurenceschopností. Pokud se to přenese do dalšího víkendu, pak má Ferrari šanci. Pokud bude vše při starém jako obvykle, tak to bude hodně vzdálené."
Problémy Mercedesů v Singapuru se podle názorů lidí z paddocku točily kolem výkonnosti pneumatik. Soupeři ale byli stejně bezradní ve snaze popsat přesně, čím to mohlo být způsobeno, stejně jako inženýři Mercedesu.
To potvrzuje také šéf Red Bullu, který byl dotázán na detaily trápení Mercedesu: "Vůbec nemám tušení. Nevypadali konkurenceschopně po celý víkend a to je neobvyklé, nespatřit Mercedes zaslouženě na pódiu."
Situace byla neobvyklé velikostí změny - nešlo totiž o desetiny sekundy na kolo, ale téměř dvě sekundy, což je velmi divné: "Takový propad ve výkonnosti je ohromný. Víte, že v pilotech problém není a že aerodynamika vozu byla po celý rok hodně slušná.
Teoreticky by mělo jít o něco spojené s mechanickou přilnavostí nebo s pneumatikami. Jsem si jistý, že mají chytré lidi, kteří se škrábou na hlavě a kteří to zkoumají," dodává Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.