Ferrari je nejbližším pronásledovatelem v boji o titul s Mercedesem. V Suzuce se ukáže, zda došlo ke snížení konkurenceschopnosti Stříbrných šípů a piloti stáje z Maranella si můžou dělat naději, nebo zda šlo v Singapuru o ojedinělý výpadek.
Sebastian Vettel s Ferrari byl minulý víkend k nezastavení, zatímco Mercedesy obsadily v kvalifikaci překvapivě až třetí řadu. Německý pilot s rudým vozem si bez problémů dojel pro vítězství a v šampionátu na Nica Rosberga ztrácí už jen osm bodů a na lídra Lewise Hamiltona 49 bodů - stále tak nemůže být zcela vyloučen z boje o zisk mistrovského titulu.
"Myslím, že to je na dlouhé lokty a že je momentálně velmi snadné se nechat unést," hodnotí střízlivě šance svého bývalého pilota šéf Red Bullu Christian Horner. "Těžko lze pochopit fakt, že se Mercedes o tomto víkendu trápil s konkurenceschopností. Pokud se to přenese do dalšího víkendu, pak má Ferrari šanci. Pokud bude vše při starém jako obvykle, tak to bude hodně vzdálené."
Problémy Mercedesů v Singapuru se podle názorů lidí z paddocku točily kolem výkonnosti pneumatik. Soupeři ale byli stejně bezradní ve snaze popsat přesně, čím to mohlo být způsobeno, stejně jako inženýři Mercedesu.
To potvrzuje také šéf Red Bullu, který byl dotázán na detaily trápení Mercedesu: "Vůbec nemám tušení. Nevypadali konkurenceschopně po celý víkend a to je neobvyklé, nespatřit Mercedes zaslouženě na pódiu."
Situace byla neobvyklé velikostí změny - nešlo totiž o desetiny sekundy na kolo, ale téměř dvě sekundy, což je velmi divné: "Takový propad ve výkonnosti je ohromný. Víte, že v pilotech problém není a že aerodynamika vozu byla po celý rok hodně slušná.
Teoreticky by mělo jít o něco spojené s mechanickou přilnavostí nebo s pneumatikami. Jsem si jistý, že mají chytré lidi, kteří se škrábou na hlavě a kteří to zkoumají," dodává Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.