Ferrari je nejbližším pronásledovatelem v boji o titul s Mercedesem. V Suzuce se ukáže, zda došlo ke snížení konkurenceschopnosti Stříbrných šípů a piloti stáje z Maranella si můžou dělat naději, nebo zda šlo v Singapuru o ojedinělý výpadek.
Sebastian Vettel s Ferrari byl minulý víkend k nezastavení, zatímco Mercedesy obsadily v kvalifikaci překvapivě až třetí řadu. Německý pilot s rudým vozem si bez problémů dojel pro vítězství a v šampionátu na Nica Rosberga ztrácí už jen osm bodů a na lídra Lewise Hamiltona 49 bodů - stále tak nemůže být zcela vyloučen z boje o zisk mistrovského titulu.
"Myslím, že to je na dlouhé lokty a že je momentálně velmi snadné se nechat unést," hodnotí střízlivě šance svého bývalého pilota šéf Red Bullu Christian Horner. "Těžko lze pochopit fakt, že se Mercedes o tomto víkendu trápil s konkurenceschopností. Pokud se to přenese do dalšího víkendu, pak má Ferrari šanci. Pokud bude vše při starém jako obvykle, tak to bude hodně vzdálené."
Problémy Mercedesů v Singapuru se podle názorů lidí z paddocku točily kolem výkonnosti pneumatik. Soupeři ale byli stejně bezradní ve snaze popsat přesně, čím to mohlo být způsobeno, stejně jako inženýři Mercedesu.
To potvrzuje také šéf Red Bullu, který byl dotázán na detaily trápení Mercedesu: "Vůbec nemám tušení. Nevypadali konkurenceschopně po celý víkend a to je neobvyklé, nespatřit Mercedes zaslouženě na pódiu."
Situace byla neobvyklé velikostí změny - nešlo totiž o desetiny sekundy na kolo, ale téměř dvě sekundy, což je velmi divné: "Takový propad ve výkonnosti je ohromný. Víte, že v pilotech problém není a že aerodynamika vozu byla po celý rok hodně slušná.
Teoreticky by mělo jít o něco spojené s mechanickou přilnavostí nebo s pneumatikami. Jsem si jistý, že mají chytré lidi, kteří se škrábou na hlavě a kteří to zkoumají," dodává Horner.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.