Timo Glock vysvětluje, proč musel čekat na své druhé vítězství v DTM dlouhé dva roky. Podle Němce šlo o proces, během kterého musel uzpůsobit svůj jezdecký styl z F1 vozům DTM.
Timo Glock pronikl do F1 v roce 2004, kdy jako třetí jezdec týmu Jordan v Kanadě zaskakoval za Giorgia Pantana - vstup do F1 to byl povedený, když hned vyjel body za 7. místo. Poté odjel ještě další tři závody v této sezoně. Natrvalo se do F1 dostal ale až v roce 2008 s týmem Toyoty. Zde působil až do jejího odchodu z F1 na konci sezony 2009. Poté jezdil v letech 2010 až 2012 v týmu Marussia.
Přestup do DTM ke značce BMW přišel před sezonou 2013. Svoji první sezonu v prestižní německé sérii zakončil vítězstvím na Hockenheimringu při posledním závodu roku. Od té doby se dostal už ale na podium jenom jednou. Až přišel závod na Oscherslebenu 2015, kde opět vyhrál (předtím vůbec poprvé stanul na pole-position).
"Během svého působení v F1 jsem šampionát sledoval a nemohl jsem pochopit, proč jsou mladíci, kteří do DTM přicházejí z F3, ihned schopni bojovat na špici. Přitom když příjdou do DTM lidé z F1, tak mají problémy," odpověděl Němec na otázku Autosportu, proč mu tak dlouho trvalo, než navázal na své premiérové vítězství.
"Seděl jsem před televizí a říkal si: 'To přece nemůže být tak těžké. Co je tak těžké na těchto cestovních vozech?' Poté jsem odjel svůj první test ve Valencii a hned jsem zpozoroval, že jde o něco úplně, úplně jiného. Je těžké se do toho dostat. Svůj jízdní styl z F1 musíte absolutně změnit a přizpůsobit se DTM."
"Nemluvíme zde o sekundách, které musíte najít, ale o posledních třech desetinách. To je opravdu těžká práce." Svoji roli hraje váha - vozy DTM váží dvakrát tolik co monoposty F1. Minimální váha je v DTM stanovena na 1 120 kg. "Díky vyšší váze se cítite opravdu špatně, nebo hůř než v F1. Je to problémem."
"Řeknete si: 'OK, při nájezdu do zatáčky zabrzdím o 2 metry později. Ale na výjezdu ze zatáčky za to budete pykat. Nic tím nezískáte. Mluvíme zde o 1, 2 metrech nebo 10 barech brzdného tlaku. Je to tak těžké zvládnout."
"Když skoro celý svůj život sedíte v monopostu F1 a přijíždíte do zatáčky v rychlosti 320 km/h, tak musíte začít brzdit 100 metrů předem. V autě DTM jedete zhruba 250, 260 nebo 270 km/h a musíte brzdit zhruba 110 až 120 metrů před zatáčkou. Prostě Vám to nejde do hlavy. Blížíte se do zatáčky a říkáte si: 'To není možné, že už tak brzy musím brzdit.' To Vám opravdu ztěžuje život."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.