Do formule 1 vstoupil v posledním závodě loňské sezóny a při svém debutu si připsal sedmnácté místo. Letos prožívá první kompletní sezónu, i když má na svém kontě o dva starty méně. Will Stevens by v nejprestižnější kategorii motoristického sportu rád setrval.
Smlouvu pro celý letošní rok, na rozdíl od kolegy Roberta Merhiho, podepsal Stevens v únoru. V posledních závodech ho mladý Španěl začal porážet, přesto Will doufá, že i nadále bude u Manoru pokračovat. Za otázku, zda usiluje o nový kontrakt čtyřiadvacetiletý Brit opáčil: "Už jsem se do toho pustil."
Stevens kromě líčení svých snah také zhodnotil své dosavadní působení v F1. "Mám s týmem dobrý vztah a pro příští rok bychom se určitě dostali výš. Jako pilot chci pochopitelně mít co nejlepší startovní pozici, a kdo ví, co se příští sezónu stane? Po celou dobu svého působení u Manoru jsem chtěl dokázat, že jsem byl na formuli 1 připraven. Dle mého názoru jsem dostatečně rychlý, dosahujeme na naše možnosti solidních výsledků, takže doufám, že zlepšení není utopií. V této chvíli netuším, kde získám smlouvu, jako pilot bych chtěl mít v této oblasti co nejdříve jistotu. Proto vyvíjím v zákulisí jisté snahy a doufám, že už brzy budu vědět co a jak."
Stevens je přesvědčen, že doposud bezkonkurenčně nejhorší tým startovního pole bude příští rok důstojnějším soupeřem. "Moc dobře znám ony tréninkové procesy, kdy se snažíte udělat správnou volbu a dosáhnout co nejlepšího výsledku. Teď se týmu rýsuje s ohledem na sezónu 2016 zajímavá budoucnost - zbrusu nové auto a proto jsem si jist, že jeho vývoj bude úspěšný. Stejně jako lidé od Manoru cítí možný skok kupředu, tak i já vidím setrvání v tomto týmu jako správnou volbu, bylo by krásné být další rok součástí tohoto projektu, už jenom proto, že jsem si zde vybudoval dobré vztahy a tedy i dobrý předpoklad pro další ročník," dodává Will.
Je otázkou, kdo by z týmové dvojice Manoru vypadl v případě, že by se realizovalo spojení s Mercedesem, pak by nejspíš o jedno místo v týmu usiloval Pascal Wehrlein. Už jsme uváděli, že německá stáj má eminentní zájem, aby se dvacetiletý pilot zapojil do závodního procesu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.