Do formule 1 vstoupil v posledním závodě loňské sezóny a při svém debutu si připsal sedmnácté místo. Letos prožívá první kompletní sezónu, i když má na svém kontě o dva starty méně. Will Stevens by v nejprestižnější kategorii motoristického sportu rád setrval.
Smlouvu pro celý letošní rok, na rozdíl od kolegy Roberta Merhiho, podepsal Stevens v únoru. V posledních závodech ho mladý Španěl začal porážet, přesto Will doufá, že i nadále bude u Manoru pokračovat. Za otázku, zda usiluje o nový kontrakt čtyřiadvacetiletý Brit opáčil: "Už jsem se do toho pustil."
Stevens kromě líčení svých snah také zhodnotil své dosavadní působení v F1. "Mám s týmem dobrý vztah a pro příští rok bychom se určitě dostali výš. Jako pilot chci pochopitelně mít co nejlepší startovní pozici, a kdo ví, co se příští sezónu stane? Po celou dobu svého působení u Manoru jsem chtěl dokázat, že jsem byl na formuli 1 připraven. Dle mého názoru jsem dostatečně rychlý, dosahujeme na naše možnosti solidních výsledků, takže doufám, že zlepšení není utopií. V této chvíli netuším, kde získám smlouvu, jako pilot bych chtěl mít v této oblasti co nejdříve jistotu. Proto vyvíjím v zákulisí jisté snahy a doufám, že už brzy budu vědět co a jak."
Stevens je přesvědčen, že doposud bezkonkurenčně nejhorší tým startovního pole bude příští rok důstojnějším soupeřem. "Moc dobře znám ony tréninkové procesy, kdy se snažíte udělat správnou volbu a dosáhnout co nejlepšího výsledku. Teď se týmu rýsuje s ohledem na sezónu 2016 zajímavá budoucnost - zbrusu nové auto a proto jsem si jist, že jeho vývoj bude úspěšný. Stejně jako lidé od Manoru cítí možný skok kupředu, tak i já vidím setrvání v tomto týmu jako správnou volbu, bylo by krásné být další rok součástí tohoto projektu, už jenom proto, že jsem si zde vybudoval dobré vztahy a tedy i dobrý předpoklad pro další ročník," dodává Will.
Je otázkou, kdo by z týmové dvojice Manoru vypadl v případě, že by se realizovalo spojení s Mercedesem, pak by nejspíš o jedno místo v týmu usiloval Pascal Wehrlein. Už jsme uváděli, že německá stáj má eminentní zájem, aby se dvacetiletý pilot zapojil do závodního procesu.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.