Bez ohledu na to, jak italský dodavatel pneumatik celou causu Grand Prix Belgie vysvětli a uzavře, stále roste počet názorů, že události ve Spa přišly v nejnevhodnější dobu, co se týče souboje mezi Pirelli a Michelinem o post jediného dodavatele pneumatik pro F1.
Sebastian Vettel se do Pirelli pustil s maximální vervou, odpovídající stupni jeho rozladění, Rosberg se pokoušel ve svém tradičním sloupku pro noviny Bild o smířlivý tón, i když připustil, že takový defekt je opravdu nepřijatelný: "Jsem přesvědčen, že Pirelli před Monzou vše zkontroluje a my absolvujeme bezpečný závod."
Paul Hembery, šéf Pirelli, už si postěžoval, že dodavatel pneumatik je ze strany inženýrů stále více tlačen do kouta (viz zde). "Jedna část pilotů si stěžuje na příliš měkké pneu, další zase, že jsou moc tvrdé. A vždy to odneseme my," ztrácí klid Hembery. Okomentoval rovněž Rosbergův návrh na instalaci kamer monitorujících stav zadních pneumatik a označil ho za "užitečný".
Paddockem F1 se nese stále silnější hlas, že díky těmto incidentům může být pozice Pirelli v rozhodovacím řízení ohledně zakázky na zásobování startovního pole F1 (2017) značně ohrožena. "Formule 1 si zaslouží ten nejlepší materiál, a to aktuální pneumatiky rozhodně nejsou," domnívá se expilot F1 David Coulthard. Přizvukuje mu i dopisovatel periodika Straits Times David Tremayne: "Další problémy by mohly vést Bernie Ecclestonea k rozhodnutí, aby zakázku pro tříleté období svěřil Michelinu."
Jeden z uznávaných odborníků, dopisovatel německého Auto Motor und Sport Michael Schmidt, uvedl: "Pro Pirelli přišla tato událost v nejméně vhodnou dobu. Michelin totiž na rozdíl od Italů deklaruje větší životnost pneumatik a defekty pneumatik ve Spa jim poskytly v jejich argumentaci účinnou munici."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.