Sauber plánuje pro závod Formule 1 v Singapuru velký aerodynamický balíček, který by měl být základem pro vůz roku 2016.
Sezona 2015 začala pro Sauber nadějně. Narozdíl od roku 2014, který byl pro švýcarský tým vůbec nejhorším v jeho historii, když nezískal ani bod, se už v úvodním podniku sezony 2015 podařilo Felipe Nasrovi a Marcusi Ericssonovi získat pět a osm bodů. Od té doby se ale jezdci na modrých vozech do TOP10 zase až tak často nedostávají. Sauber pravděpodobně pokulhává hlavně v dalším vývoji vozu ve srovnání s ostatními. Letos Sauberu patří zatím osmé místo mezi konstruktéry.
To, že u Sauberu ztratili kontakt s týmy ze středu pole, má svůj důvod. "Od Austrálie nemáme [na autech] nic velkého, přesněji řečeno, od prvních závodů se toho na autech moc nezměnilo. Je to díky tomu, že jsme omezení, kolik toho můžeme do vývoje auta dát," řekl Felipe Nasr pro 'formula1.com'. "Vidím, že většina ostatních týmů vozí novinky závod od závodu a tím se samozřejmě ve srovnání s námi zrychlily."
Nedávno však Mark Smith, nový technický ředitel týmu, prozradil, že malé týmy prostě nemají dostatek peněž na rychlé zacelení chyb v návrhu vozů. Velké týmy jsou v této otázce flexibilnější. Zásadní inovace vozu jsou plánovány na třináctý závod sezony. "Do Singapuru plánujeme přivést kompletně přepracovaný aerodynamický paket," pokračuje Nasr.
Není to trochu pozdě? Možná, ale má to svůj důvod: "Je to začátek vývoje pro rok 2016. Už jsem viděl koncept vozu pro rok 2016 a vypadá o něco slibněji než ten letošní. Singapur je prvním krokem a pak se poradíme, jestli sledujeme správný směr nebo ne. V tým mám plnou důvěru a nemyslím si, že je to velkou chybou."
Dle názoru 23 letého jezdce totiž tým bude mít ještě dostatek času na změnu filozofie, pokud by se ukázalo, že je návrh špatný. "Náš vývojový program jsme odložili poté, co jsme do Číny přivezli nové přední křídlo, které nenaplnilo naše očekávání. Nepřineslo nám žádnou výhodu. Něco z našeho programu jsme tedy zastavili - jen díky té věci s předním křídlem v Číně. V Singapuru dostaneme něco lepšího, to by nám mělo pomoci dopředu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.