Sauber plánuje pro závod Formule 1 v Singapuru velký aerodynamický balíček, který by měl být základem pro vůz roku 2016.
Sezona 2015 začala pro Sauber nadějně. Narozdíl od roku 2014, který byl pro švýcarský tým vůbec nejhorším v jeho historii, když nezískal ani bod, se už v úvodním podniku sezony 2015 podařilo Felipe Nasrovi a Marcusi Ericssonovi získat pět a osm bodů. Od té doby se ale jezdci na modrých vozech do TOP10 zase až tak často nedostávají. Sauber pravděpodobně pokulhává hlavně v dalším vývoji vozu ve srovnání s ostatními. Letos Sauberu patří zatím osmé místo mezi konstruktéry.
To, že u Sauberu ztratili kontakt s týmy ze středu pole, má svůj důvod. "Od Austrálie nemáme [na autech] nic velkého, přesněji řečeno, od prvních závodů se toho na autech moc nezměnilo. Je to díky tomu, že jsme omezení, kolik toho můžeme do vývoje auta dát," řekl Felipe Nasr pro 'formula1.com'. "Vidím, že většina ostatních týmů vozí novinky závod od závodu a tím se samozřejmě ve srovnání s námi zrychlily."
Nedávno však Mark Smith, nový technický ředitel týmu, prozradil, že malé týmy prostě nemají dostatek peněž na rychlé zacelení chyb v návrhu vozů. Velké týmy jsou v této otázce flexibilnější. Zásadní inovace vozu jsou plánovány na třináctý závod sezony. "Do Singapuru plánujeme přivést kompletně přepracovaný aerodynamický paket," pokračuje Nasr.
Není to trochu pozdě? Možná, ale má to svůj důvod: "Je to začátek vývoje pro rok 2016. Už jsem viděl koncept vozu pro rok 2016 a vypadá o něco slibněji než ten letošní. Singapur je prvním krokem a pak se poradíme, jestli sledujeme správný směr nebo ne. V tým mám plnou důvěru a nemyslím si, že je to velkou chybou."
Dle názoru 23 letého jezdce totiž tým bude mít ještě dostatek času na změnu filozofie, pokud by se ukázalo, že je návrh špatný. "Náš vývojový program jsme odložili poté, co jsme do Číny přivezli nové přední křídlo, které nenaplnilo naše očekávání. Nepřineslo nám žádnou výhodu. Něco z našeho programu jsme tedy zastavili - jen díky té věci s předním křídlem v Číně. V Singapuru dostaneme něco lepšího, to by nám mělo pomoci dopředu."
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.