Souboj o dodavatele pneumatik pro sezóny 2017-2019 vesele hoří a do situace se svými výroky a názory vkládají i šéfové stájí. Zda jejich názor může něco zásadně ovlivnit, to je věc názoru, ale každopádně je média pečlivě zaznamenávají.
Jestliže Michelin hodlá v případě svého úspěchu provést několik změn, mezi něž patří i zvětšení původních kol na 18 palců, šéf Red Bullu Christian Horner považuje takový přístup za pochybný a stejně jak se staví k tvrzení francouzské automobilky, že touto inovací dokáže "vylepšit závodní show".
"Osmnáctipalcová kola a jedna zastávka v boxech? To žádné zlepšení nepřinese. Zastávám názor, že musíme udělat pravý opak - dvě až tři zastávky během závodu, rychlejší opotřebení pneumatik, možná zavést i větší výběr z daných směsí; takhle by to mělo vypadat a právě to nabízí Pirelli," tvrdí Horner.
"Domnívám se, že jsme s Pirelli odvedli dobrou práci, protože vstoupili do F1, když tato oblast neprožívala nejlepší časy. Věřím, že v roce 2017, s novými vozy, rychlejšími a vybavenými výrazně odlišnými pneumatikami naplníme velkou výzvu, která před námi stojí. A já věřím, že u toho budeme právě s Pirelli," připomíná Horner pětiletou spolupráci s italským dodavatelem pneumatik.
Nelze však pominout jednu maličkost, že Horner ve své vizi nějak vytěsnil z atraktivity závodů předjíždění a boje přímo na trati. Možná to je skryto v kontextu, ale spíš to vypadá, že vítá strategické bitvy v depu než se spolehnout na delší úseky na trati, kde by si piloti vybojovali pozice v soubojích kolo na kolo.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.