První vítězství, manželka ze země vycházejícího slunce, teď také dodavatel jeho pohonného agregátu z Japonska, takové je spojení, které se Britovi může vybavit když se řekne Japonsko. Jensona Buttona s touto zemí pojí dost věcí.
S návratem Hondy k McLarenu došlo ke znovuspojení veleúspěšné dvojice, která ve své době v F1 doslova kralovala. Nicméně kombinace dodavatele motorů a týmu z Wokingu není jedinou, která připomíná úspěšnou historii. Také Jenson Button a Honda mají společnou historii, která ve své době přinášela ovoce. Brit s vozem poháněným motorem z Japonska slavil v roce 2006 svoje první vítězství v F1, bylo to v Maďarsku.
Jenson Button je tak trochu se zemí vycházejícího slunce spojen také v osobním životě. "Japonce znám dobře, mám Japonku za manželku," připomíná jezdec svůj svazek s Jessicou rozenou Michibata. "Jejich srdce visí na závodech."
Abstinenci Hondy od závodů F1 v letech 2009 až 2014 popisuje Button jako pro společnost těžký čas, ale také jako nutný oddechový čas. Buttonovi se ale líbí spolupráce s Japonci: "Jezdcům velmi bedlivě naslouchají, což je důležité."
Během své kariéry už Button jezdil s vozy poháněnými motory BMW, Renault, Mercedes a samozřejmě Honda. "Naslouchají [Japonci] každému detailu, který já nebo Fernando [Alonso] řekneme. Tento vztah funguje velmi dobře." Button také rád vzpomíná na svůj úspěch z Budapešti před devíti lety, který vybojoval právě s Japonci. "Na první vítězství si budete pořád pamatovat a člověk si pamatuje na lidi, se kterými ten závod vyhrál."
Automobilový obr z Tokya musel na tento úspěch navíc v podobě polotovárního týmu čekat několik desítek let. Tomu odpovídaly také emoce. "Tým a inženýři, všem tekly slzy. Byl to velmi emocionální den. Na místě byl dokonce předseda představenstva Hondy Fukui-San. Ten rok přijel na dva závody. A toto byl jeden z nich. Byl se mnou na podiu - vzpomínám si na každou vteřinu," zakončuje Button.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.