První vítězství, manželka ze země vycházejícího slunce, teď také dodavatel jeho pohonného agregátu z Japonska, takové je spojení, které se Britovi může vybavit když se řekne Japonsko. Jensona Buttona s touto zemí pojí dost věcí.
S návratem Hondy k McLarenu došlo ke znovuspojení veleúspěšné dvojice, která ve své době v F1 doslova kralovala. Nicméně kombinace dodavatele motorů a týmu z Wokingu není jedinou, která připomíná úspěšnou historii. Také Jenson Button a Honda mají společnou historii, která ve své době přinášela ovoce. Brit s vozem poháněným motorem z Japonska slavil v roce 2006 svoje první vítězství v F1, bylo to v Maďarsku.
Jenson Button je tak trochu se zemí vycházejícího slunce spojen také v osobním životě. "Japonce znám dobře, mám Japonku za manželku," připomíná jezdec svůj svazek s Jessicou rozenou Michibata. "Jejich srdce visí na závodech."
Abstinenci Hondy od závodů F1 v letech 2009 až 2014 popisuje Button jako pro společnost těžký čas, ale také jako nutný oddechový čas. Buttonovi se ale líbí spolupráce s Japonci: "Jezdcům velmi bedlivě naslouchají, což je důležité."
Během své kariéry už Button jezdil s vozy poháněnými motory BMW, Renault, Mercedes a samozřejmě Honda. "Naslouchají [Japonci] každému detailu, který já nebo Fernando [Alonso] řekneme. Tento vztah funguje velmi dobře." Button také rád vzpomíná na svůj úspěch z Budapešti před devíti lety, který vybojoval právě s Japonci. "Na první vítězství si budete pořád pamatovat a člověk si pamatuje na lidi, se kterými ten závod vyhrál."
Automobilový obr z Tokya musel na tento úspěch navíc v podobě polotovárního týmu čekat několik desítek let. Tomu odpovídaly také emoce. "Tým a inženýři, všem tekly slzy. Byl to velmi emocionální den. Na místě byl dokonce předseda představenstva Hondy Fukui-San. Ten rok přijel na dva závody. A toto byl jeden z nich. Byl se mnou na podiu - vzpomínám si na každou vteřinu," zakončuje Button.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.