Zdá se, že Renault by mohl získat významný finanční bonus, pokud se rozhodne vrátit do Formule 1 jako konstruktér. Důvodem by mohlo být získání statutu historického týmu.
Jednání o budoucnosti Renaultu v F1 probíhají. Jaké mají Francouzi možnosti?a) z F1 se příští rok zcela stáhnoub) v F1 zůstanou i nadále působit pouze v roli dodavatele pohonných jednotekc) vrátí se jaké plnohodnotný konstruktér se svým továrním týmem.
Docela vážně přemýšlí o poslední možnosti, kterou by mohl dosáhnout odkoupením Lotusu, svého původního týmu. Renault by pak mohl získat dodatečné příjmy od Bernieho Ecclestonea, podobně jako Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull či Williams.
Bernieho společnost FOM (Formula One Management) rozděluje 65 % základních příjmů mezi kvalifikované týmy, 15 % z toho připadá pěti výše uvedeným stájím jako prémiová platba.
Protože má Renault v F1 bohatou historii (vynechal pouze pět sezón po roce 1977), jeho zástupci věří, že by si tuto dodatečnou odměnu rovněž zasloužil. A Bernie Ecclestone s tím souhlasí, pokud se vrátí jako tovární tým.
"Ano, pokud převezmou Lotus a udělají přesně to, co Mercedes a Red Bull, pak to tak bude, jistě. O možném převzetí Lotusu hovořili, mají tedy cestu otevřenou a my je moc rádi mezi sebou přivítáme," uvádí Ecclestone pro Autosport.
Bude potřebovat jednomyslný souhlas všech týmů?V paddocku se má však za to, že by k tomu Renault potřeboval souhlas všech ostatních stájí, tj. i svých zákazníků: Red Bullu a Toro Rosso.
Ecclestone s tím ale nesouhlasí: "Pokud se rozhodnou udělat to, co musí, aby byli ve shodě s těmito lidmi, pak si nemyslím, že bychom potřebovali, aby s tím někdo souhlasil. Jednoduše bychom si s tím poradili."
Renault: peníze jsou důležitéGenerální ředitel Renaultu Sport F1, Cyril Abiteboul, k tomu říká: "Sport známe dost dobře - jsme jeho součástí 38 let: bez řádného financování není o čem, nemáte výkonnost. Musíme při neustálém vyhodnocování, které provádíme, myslet na jednu věc - na zajištění dostatečných finančních zdrojů, abychom uspokojili očekávání na nejvyšší úrovni.
Nemáme absolutně žádný záměr se účastnit podobně, jako to děláme nyní, abychom byli na roštu do počtu. Vzhledem k dědictví, které ve sportu máme, musí být každý projekt Renault v F1 podávat špičkové výkony.
Jakékoliv finanční uznání hodnoty Renault v F1 - nejen jako dodavatele motoru, ale zvlášť jako týmu, tomu samozřejmě pomůže. Není to jen o penězích, které jsou v F1 klíčovým prvkem, protože se vždy musíte vypořádávat s dalšími problémy, ale peníze jsou rozhodně potřebné. Tento druh Bernieho výroků je proto samozřejmě pozitivní," dodává Abiteboul.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.