Toto Wolff, šéf Mercedesu, říká, že bude uvažovat o změně svého postavení ve vývoji motorů, protože chce hodit záchranné lano Renaultu a Hondě v zájmu sportu jako celku.
Renault se snaží, aby byla jeho pohonná jednotka rychlejší i přes omezující pravidla s žetonovým systémem. Honda je taktéž pro. Mercedes tedy připouští přezkoumání omezení.
S ohledem na tuto skutečnost Mercedes přiznává, že nejlepší pro sport by bylo, kdyby přistoupili na ústupky, a dali tak Hondě a Renaultu šanci na rychlejší rozvoj.
"S někým, jako je Honda, po všech těchto bojích, musíme pochopit a najít způsoby, které jim umožní nás dohnat bez změny DNA Formule 1. Ale tohle je důvod, proč jsme vždycky byli zdráhaví ohledně vývoje v sezóně - přichází s tím obrovské náklady," řekl Wolff pro crash.net.
"Ferrari našlo mezeru a udělali to velmi chytře. Teď ale říkají, že si tím sami zavařili, protože je to drahé. Takže na poslední schůzce Strategické skupiny jsme si řekli, že ačkoli je tato skulina uzavřena a nestane se to v příštím roce - to je, jak to vidíme - v případě, že si Renault a Honda myslí, že je to potřebné, budeme diskutovat, abychom to mohli znovu zavést. Z komerční stránky to není to nejchytřejší, co můžeme udělat, ale pokud to ostatní potřebují, pokud věří, že je to třeba, aby se vzchopili, pak s tím budeme určitě souhlasit," dodal Toto Wolff.
Nicméně Wolff říká, že by vývoj měl být povolen pouze v souladu s konkurencí, vylučuje možnost pozastavení vlastního vývoje, aby se jim soupeři mohli přiblížit.
"Normálně pokud vedete tým nebo jste dodavatel motoru, musíte jít naplno a snažit se každého rozdrtit. Ale my musíme mít pochopení pro ty, kteří se potýkají s novými nařízeními. Nikdy předtím se nestalo, že by někdo žádal o zastavení vývoje, aby to ostatní mohli dohnat. To není DNA Formule 1. Toto je soutěž a my všichni bojujeme, abychom byli nejlepší. Jsou to malinké rozhodnutí a chyby, které by mohly mít velký vliv na budoucnost," zakončil šéf Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.