Toto Wolff, šéf Mercedesu, říká, že bude uvažovat o změně svého postavení ve vývoji motorů, protože chce hodit záchranné lano Renaultu a Hondě v zájmu sportu jako celku.
Renault se snaží, aby byla jeho pohonná jednotka rychlejší i přes omezující pravidla s žetonovým systémem. Honda je taktéž pro. Mercedes tedy připouští přezkoumání omezení.
S ohledem na tuto skutečnost Mercedes přiznává, že nejlepší pro sport by bylo, kdyby přistoupili na ústupky, a dali tak Hondě a Renaultu šanci na rychlejší rozvoj.
"S někým, jako je Honda, po všech těchto bojích, musíme pochopit a najít způsoby, které jim umožní nás dohnat bez změny DNA Formule 1. Ale tohle je důvod, proč jsme vždycky byli zdráhaví ohledně vývoje v sezóně - přichází s tím obrovské náklady," řekl Wolff pro crash.net.
"Ferrari našlo mezeru a udělali to velmi chytře. Teď ale říkají, že si tím sami zavařili, protože je to drahé. Takže na poslední schůzce Strategické skupiny jsme si řekli, že ačkoli je tato skulina uzavřena a nestane se to v příštím roce - to je, jak to vidíme - v případě, že si Renault a Honda myslí, že je to potřebné, budeme diskutovat, abychom to mohli znovu zavést. Z komerční stránky to není to nejchytřejší, co můžeme udělat, ale pokud to ostatní potřebují, pokud věří, že je to třeba, aby se vzchopili, pak s tím budeme určitě souhlasit," dodal Toto Wolff.
Nicméně Wolff říká, že by vývoj měl být povolen pouze v souladu s konkurencí, vylučuje možnost pozastavení vlastního vývoje, aby se jim soupeři mohli přiblížit.
"Normálně pokud vedete tým nebo jste dodavatel motoru, musíte jít naplno a snažit se každého rozdrtit. Ale my musíme mít pochopení pro ty, kteří se potýkají s novými nařízeními. Nikdy předtím se nestalo, že by někdo žádal o zastavení vývoje, aby to ostatní mohli dohnat. To není DNA Formule 1. Toto je soutěž a my všichni bojujeme, abychom byli nejlepší. Jsou to malinké rozhodnutí a chyby, které by mohly mít velký vliv na budoucnost," zakončil šéf Mercedesu.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.