Motorový partner McLarenu tvrdí, že se mu už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí své pohonné jednotky, proto se může zaměřit na výkonnost a na dosažení dalšího velkého pokroku.
Fernando Alonso naposledy v Silverstone získal jeden bod a rozšířil tak konto týmu na pět bodů, oba McLareny však do cíle dojely pouze v jednom z dosavadních devíti závodů. Hondu trápí spolehlivost, kvůli které nemohla využívat výkonnostní potenciál své pohonné jednotky.
Její sportovní ředitel Jasuhisa Arai ale věří, že se jim problémy podařilo konečně vyřešit: "Nyní jsme dokončili první polovinu sezóny a v té druhé se podíváme na dosažení dalšího pokroku."
"McLaren má nový aerodynamický balík s krátkým nosem a my ve druhé polovině sezóny zlepšíme pohonnou jednotku. Získáme na konkurenceschopnosti a stáhneme čelo startovního pole," očekává zástupce Hondy v rozhovoru pro Sky Sports.
Znamená to, že se teď soustředí hlavně na výkonnost motoru? "Ano, na větší výkonnost. Spolehlivost jsme téměř vyřešili, ale každý den se objevují drobné problémy. Naší hlavní obavou ale byl dojezd do cíle. Nyní se zaměříme na výkonnostní stránku, abychom zvýšili konkurenceschopnost."
Přiznává, že začátek partnerství s McLarenem byl pro ně zklamáním. Odmítá ale, že by vina připadala výlučně na japonskou automobilku. "Samozřejmě, že jsme doufali a přáli si mít více bodů.
Musíme však zvýšit úsilí na straně šasi i motoru, protože špičkové týmy mají stále výkonnostní náskok. Musíme tedy vynaložit úsilí, použít žetony a analyzovat data, abychom mohli ve druhé polovině sezóny dosáhnout pokroku."
Hondě stále zbývá pro vývoj pohonné jednotky v letošní sezóně 7 bodů, které hodlá utratit před jejím koncem: "Máme mnoho nápadů, které chceme u pohonné jednotky uplatnit, abychom získali větší výkon a dosáhli v této sezóně s využitím žetonů vyšší spolehlivosti."
Jak je ale hodlají využít a které části přepracují, to však prozradit nechce: "Je to tak trochu přísně tajné," usmívá se Araj. S McLarenem budou moci díky poslednímu rozhodnutí Strategické skupiny navíc beztrestně využít pět motorů, zatímco soupeři si budou muset vystačit se čtyřmi.
Pro zimní část před příští sezónou dostanou všichni výrobci dalších 25 žetonů. Je to dost na větší změny pohonných jednotek? Andy Cowell z Mercedesu uvedl, že za takové množství by si mohl dovolit skoro postavit nový motor.
Otázkou je, zda to bude stačit pro stažení náskoku Mercedesu. Někteří inženýři se v F1 obávají, že nikoliv. Stejné množství totiž bude moci využít i dominantní tým, který disponuje největšími zdroji - vždyť v jeho továrně na F1 motory v Brackley pracuje téměř 500 lidí, navíc může těžit z podpory mateřského Daimleru.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.