Motorový partner McLarenu tvrdí, že se mu už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí své pohonné jednotky, proto se může zaměřit na výkonnost a na dosažení dalšího velkého pokroku.
Fernando Alonso naposledy v Silverstone získal jeden bod a rozšířil tak konto týmu na pět bodů, oba McLareny však do cíle dojely pouze v jednom z dosavadních devíti závodů. Hondu trápí spolehlivost, kvůli které nemohla využívat výkonnostní potenciál své pohonné jednotky.
Její sportovní ředitel Jasuhisa Arai ale věří, že se jim problémy podařilo konečně vyřešit: "Nyní jsme dokončili první polovinu sezóny a v té druhé se podíváme na dosažení dalšího pokroku."
"McLaren má nový aerodynamický balík s krátkým nosem a my ve druhé polovině sezóny zlepšíme pohonnou jednotku. Získáme na konkurenceschopnosti a stáhneme čelo startovního pole," očekává zástupce Hondy v rozhovoru pro Sky Sports.
Znamená to, že se teď soustředí hlavně na výkonnost motoru? "Ano, na větší výkonnost. Spolehlivost jsme téměř vyřešili, ale každý den se objevují drobné problémy. Naší hlavní obavou ale byl dojezd do cíle. Nyní se zaměříme na výkonnostní stránku, abychom zvýšili konkurenceschopnost."
Přiznává, že začátek partnerství s McLarenem byl pro ně zklamáním. Odmítá ale, že by vina připadala výlučně na japonskou automobilku. "Samozřejmě, že jsme doufali a přáli si mít více bodů.
Musíme však zvýšit úsilí na straně šasi i motoru, protože špičkové týmy mají stále výkonnostní náskok. Musíme tedy vynaložit úsilí, použít žetony a analyzovat data, abychom mohli ve druhé polovině sezóny dosáhnout pokroku."
Hondě stále zbývá pro vývoj pohonné jednotky v letošní sezóně 7 bodů, které hodlá utratit před jejím koncem: "Máme mnoho nápadů, které chceme u pohonné jednotky uplatnit, abychom získali větší výkon a dosáhli v této sezóně s využitím žetonů vyšší spolehlivosti."
Jak je ale hodlají využít a které části přepracují, to však prozradit nechce: "Je to tak trochu přísně tajné," usmívá se Araj. S McLarenem budou moci díky poslednímu rozhodnutí Strategické skupiny navíc beztrestně využít pět motorů, zatímco soupeři si budou muset vystačit se čtyřmi.
Pro zimní část před příští sezónou dostanou všichni výrobci dalších 25 žetonů. Je to dost na větší změny pohonných jednotek? Andy Cowell z Mercedesu uvedl, že za takové množství by si mohl dovolit skoro postavit nový motor.
Otázkou je, zda to bude stačit pro stažení náskoku Mercedesu. Někteří inženýři se v F1 obávají, že nikoliv. Stejné množství totiž bude moci využít i dominantní tým, který disponuje největšími zdroji - vždyť v jeho továrně na F1 motory v Brackley pracuje téměř 500 lidí, navíc může těžit z podpory mateřského Daimleru.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.