Motorový partner McLarenu tvrdí, že se mu už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí své pohonné jednotky, proto se může zaměřit na výkonnost a na dosažení dalšího velkého pokroku.
Fernando Alonso naposledy v Silverstone získal jeden bod a rozšířil tak konto týmu na pět bodů, oba McLareny však do cíle dojely pouze v jednom z dosavadních devíti závodů. Hondu trápí spolehlivost, kvůli které nemohla využívat výkonnostní potenciál své pohonné jednotky.
Její sportovní ředitel Jasuhisa Arai ale věří, že se jim problémy podařilo konečně vyřešit: "Nyní jsme dokončili první polovinu sezóny a v té druhé se podíváme na dosažení dalšího pokroku."
"McLaren má nový aerodynamický balík s krátkým nosem a my ve druhé polovině sezóny zlepšíme pohonnou jednotku. Získáme na konkurenceschopnosti a stáhneme čelo startovního pole," očekává zástupce Hondy v rozhovoru pro Sky Sports.
Znamená to, že se teď soustředí hlavně na výkonnost motoru? "Ano, na větší výkonnost. Spolehlivost jsme téměř vyřešili, ale každý den se objevují drobné problémy. Naší hlavní obavou ale byl dojezd do cíle. Nyní se zaměříme na výkonnostní stránku, abychom zvýšili konkurenceschopnost."
Přiznává, že začátek partnerství s McLarenem byl pro ně zklamáním. Odmítá ale, že by vina připadala výlučně na japonskou automobilku. "Samozřejmě, že jsme doufali a přáli si mít více bodů.
Musíme však zvýšit úsilí na straně šasi i motoru, protože špičkové týmy mají stále výkonnostní náskok. Musíme tedy vynaložit úsilí, použít žetony a analyzovat data, abychom mohli ve druhé polovině sezóny dosáhnout pokroku."
Hondě stále zbývá pro vývoj pohonné jednotky v letošní sezóně 7 bodů, které hodlá utratit před jejím koncem: "Máme mnoho nápadů, které chceme u pohonné jednotky uplatnit, abychom získali větší výkon a dosáhli v této sezóně s využitím žetonů vyšší spolehlivosti."
Jak je ale hodlají využít a které části přepracují, to však prozradit nechce: "Je to tak trochu přísně tajné," usmívá se Araj. S McLarenem budou moci díky poslednímu rozhodnutí Strategické skupiny navíc beztrestně využít pět motorů, zatímco soupeři si budou muset vystačit se čtyřmi.
Pro zimní část před příští sezónou dostanou všichni výrobci dalších 25 žetonů. Je to dost na větší změny pohonných jednotek? Andy Cowell z Mercedesu uvedl, že za takové množství by si mohl dovolit skoro postavit nový motor.
Otázkou je, zda to bude stačit pro stažení náskoku Mercedesu. Někteří inženýři se v F1 obávají, že nikoliv. Stejné množství totiž bude moci využít i dominantní tým, který disponuje největšími zdroji - vždyť v jeho továrně na F1 motory v Brackley pracuje téměř 500 lidí, navíc může těžit z podpory mateřského Daimleru.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.