Jak v kouzelném filmu našeho mládí, nesoucím jméno Neverending Story - další do pokladnice příspěvků na Nerudovské téma, ovšem nikoli "kam s ním", nýbrž "co s ním". Pomalu bude čas si zavést statistiku.
Kdyby si nějaký fanoušek Ferrari či Kimi Räikkönena archivoval zprávy o jeho letošní situaci a především možném odchodu, už by si mohl nechat vytisknout a svázat docela hezkou menší publikaci. Neustálé dohady, debaty, vyjádření, odmítnutí a spekulace zabírají stále více prostoru. Pravým eldorádem je toto téma pro dopisovatele italských listů.
Tak například Marco Mensurati (La Repubblica) komentuje poslední vyjádření šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho: "Po závodě řekl, že strategická rozhodnutí na Silverstone učinili sami piloti. Mně z toho vyplývá, že Vettela považuje za génia a Räikkönen je u něj blbeček."
Přidává se k němu i Giorgio Terruzzi (Sport Mediaset): "Volba přechodných pneumatik byla ze strany Kimiho chybou. Pro něj je to velká škoda, protože do té doby měl závod rozjetý dobře. Proto se domnívám, že Fin už je jednou nohou na cestě od Ferrari: teď ho už nikdo nebude chránit před soustavnou palbou."
Novinářský veterán Pino Allievi (La Gazzetta dello Sport) se rovněž domnívá, že Finovy dny ve Ferrari spějí ke svému konci; jako favorita na jeho místo tipuje Valtteri Bottase. Jestli ale Bottas v letošní sezóně neporazí Massu, může to situaci zkomplikovat. "Pokud bude pro Ferrari důležité, zda jejich budoucí pilot musí překonat bývalého, měli by ještě nějakou chvíli počkat," glosuje Allievi situaci. Brazilec po závodě na Silverstone ztrácí na Fina v průběžné klasifikaci pouhé tři body.
Teď dejme slovo osobnosti ze světa F1, zakladateli bývalé stáje F1 Giancarlo Minardimu: "Kimi už delší čas nedává Ferrari to, co tato stáj potřebuje. Měl by ho nahradit někdo mladší. V akademii jsou dva nadějní a šikovní mladíci - Raffaele Marciello a Antonio Fuoco."
Máme tu také příspěvek od osoby v motoristickém sportu známé a vážené. Cesare Fiorio má těch funkcí několik - manažer Lancie ve světovém šampionátu rallye, stál na kapitánském můstku týmů Ferrari, Ligier a Minardi. Šestasedmdesátiletý Ital se domnívá, že nadešel čas k Räikkönenově odchodu. "Před dvěma lety jsem v La Gazzetta dello Sport nadnesl otázku o jeho životním stylu a věku. Mé tehdejší pochybnosti se potvrdily."
Cesare rovněž komentuje Allieviho poznámku o souboji pilotů ve Williamsu: "Bottas má optimální věk, ale pořád ještě není dost vyrovnaný. Jsem toho názoru, že Massa své zkušenosti u Williamsu prodá lépe. Pokud jde o mně, já bych v týmu vedle Vettela rád viděl pilota, který by mu nedal spát a pořádně ho prohnal. Proto by maranellští měli angažovat Lewise Hamiltona, a pokud by neuspěli, tak Rosberga!"
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.