Jak v kouzelném filmu našeho mládí, nesoucím jméno Neverending Story - další do pokladnice příspěvků na Nerudovské téma, ovšem nikoli "kam s ním", nýbrž "co s ním". Pomalu bude čas si zavést statistiku.
Kdyby si nějaký fanoušek Ferrari či Kimi Räikkönena archivoval zprávy o jeho letošní situaci a především možném odchodu, už by si mohl nechat vytisknout a svázat docela hezkou menší publikaci. Neustálé dohady, debaty, vyjádření, odmítnutí a spekulace zabírají stále více prostoru. Pravým eldorádem je toto téma pro dopisovatele italských listů.
Tak například Marco Mensurati (La Repubblica) komentuje poslední vyjádření šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho: "Po závodě řekl, že strategická rozhodnutí na Silverstone učinili sami piloti. Mně z toho vyplývá, že Vettela považuje za génia a Räikkönen je u něj blbeček."
Přidává se k němu i Giorgio Terruzzi (Sport Mediaset): "Volba přechodných pneumatik byla ze strany Kimiho chybou. Pro něj je to velká škoda, protože do té doby měl závod rozjetý dobře. Proto se domnívám, že Fin už je jednou nohou na cestě od Ferrari: teď ho už nikdo nebude chránit před soustavnou palbou."
Novinářský veterán Pino Allievi (La Gazzetta dello Sport) se rovněž domnívá, že Finovy dny ve Ferrari spějí ke svému konci; jako favorita na jeho místo tipuje Valtteri Bottase. Jestli ale Bottas v letošní sezóně neporazí Massu, může to situaci zkomplikovat. "Pokud bude pro Ferrari důležité, zda jejich budoucí pilot musí překonat bývalého, měli by ještě nějakou chvíli počkat," glosuje Allievi situaci. Brazilec po závodě na Silverstone ztrácí na Fina v průběžné klasifikaci pouhé tři body.
Teď dejme slovo osobnosti ze světa F1, zakladateli bývalé stáje F1 Giancarlo Minardimu: "Kimi už delší čas nedává Ferrari to, co tato stáj potřebuje. Měl by ho nahradit někdo mladší. V akademii jsou dva nadějní a šikovní mladíci - Raffaele Marciello a Antonio Fuoco."
Máme tu také příspěvek od osoby v motoristickém sportu známé a vážené. Cesare Fiorio má těch funkcí několik - manažer Lancie ve světovém šampionátu rallye, stál na kapitánském můstku týmů Ferrari, Ligier a Minardi. Šestasedmdesátiletý Ital se domnívá, že nadešel čas k Räikkönenově odchodu. "Před dvěma lety jsem v La Gazzetta dello Sport nadnesl otázku o jeho životním stylu a věku. Mé tehdejší pochybnosti se potvrdily."
Cesare rovněž komentuje Allieviho poznámku o souboji pilotů ve Williamsu: "Bottas má optimální věk, ale pořád ještě není dost vyrovnaný. Jsem toho názoru, že Massa své zkušenosti u Williamsu prodá lépe. Pokud jde o mně, já bych v týmu vedle Vettela rád viděl pilota, který by mu nedal spát a pořádně ho prohnal. Proto by maranellští měli angažovat Lewise Hamiltona, a pokud by neuspěli, tak Rosberga!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.