Šéf Red Bullu Christian Horner popírá spekulace o změně motorového partnera a potvrzuje, že svou smlouvu s Renaultem, která vyprší až po příští sezóně, chtějí dodržet.
"Máme smlouvu s Infiniti a s Renaultem do konce roku 2016. Cokoliv mimo tuto dohodu je čirou spekulací. Minulý týden to bylo Ferrari, pak Aston Martin. Příští týden to možná bude Honda nebo Lamborghini," popisuje Horner.
"Koluje spousta spekulací. My máme kontrakt, jsme s Infiniti odhodláni a máme s nimi velmi dobré partnerství. Cokoliv po roce 2016 je pouhou spekulací," zdůrazňuje šéf Red Bullu, který ale touží po přechodu na pohonné jednotky Mercedes, protože současná pravidla konkurenci stažení náskoku v dalších letech moc neumožňují.
To je však velmi nepravděpodobné jak po veřejné kritice, kterou letos Red Bull na adresu Renaultu předvedl, tak i kvůli špatným vztahům mezi majitelem Dietrichem Mateschitzem a vedením Mercedesu.
Mercedes o dodávkách Red BulluPodle jejich sportovního ředitele Tota Wolffa by muselo dojít k velkým politickým změnám: "Je třeba zvážit mnoho věcí. Co když se Renault rozhodne pro svůj vlastní tým a některý odkoupí? Bude i nadále dodávat Toro Rosso a Red Bullu?"
"Kdo jim bude dodávat [motory], aby ve sportu zůstali? Co to znamená pro nás? Doposud byli [Red Bull] pro nás nepřítelem. Možná budeme mít nového nepřítele.
Co to znamená v širších souvislostech politiky a rovnováhy věcí? Nevedeme žádná jednání, nic neprobíhá, nic nezačalo. Musíte ale zvážit všechny možnosti," dodává Wolff.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.