Odchod Red Bull z Formule 1 by podle Force Indie mohl být prospěšný - konečně by mohlo dojít k větším změnám pravidel.
Šéfové Formule 1 dnes v rámci Strategické skupiny budou řešit velké změny pro nadcházející sezóny a hledat řešení současných problémů. Kvůli současnému stavu v F1 pohrozil během Velké ceny Rakouska odchodem i Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu.
Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, by tento krok ale F1 mohl prospět: "Ty správné věci pro Formuli 1 jsme udělali pouze tehdy, když se Honda a BMW stáhli a my jsme se dostali do [ekonomické] krize, která přispěla k návratu určité rozumnosti."
K velkým změnám pravidlům a snížením nákladů došlo v rychlém sledu v letech 2008 a 2009, kdy F1 opustili Honda, Toyota i BMW. "Výsledkem toho bylo, že jsme se dočkali toho nejlepší závodění za několik posledních let," upozorňuje Fernley.
"Myslím, že se musí znovu stát to stejné. Musí se stát něco velkého, co by lidi přimělo zasednout za stůl ve snaze vyřešit problém místo prosazování vlastních sobeckých zájmů."
"To nezbytně neznamená, že by mohlo jít o jeden z nezávislých týmů. Když se podíváte na jednání, která momentálně vedeme s Red Bullem, mohlo by k tomu snadno dojít na druhé straně stolu. Nastane něco, co všechny u stolu znovu semkne.
Nejdůležitější pro nezávislé týmy je zajištění toho, aby byly co nejdříve konkurenceschopné, než ten proces nastane. Pak mohou být součásti řešení. Do té doby podle mě k žádné změně nedojde," uvádí zástupce šéfa Force Indie pro Autosport.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.