Odchod Red Bull z Formule 1 by podle Force Indie mohl být prospěšný - konečně by mohlo dojít k větším změnám pravidel.
Šéfové Formule 1 dnes v rámci Strategické skupiny budou řešit velké změny pro nadcházející sezóny a hledat řešení současných problémů. Kvůli současnému stavu v F1 pohrozil během Velké ceny Rakouska odchodem i Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu.
Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, by tento krok ale F1 mohl prospět: "Ty správné věci pro Formuli 1 jsme udělali pouze tehdy, když se Honda a BMW stáhli a my jsme se dostali do [ekonomické] krize, která přispěla k návratu určité rozumnosti."
K velkým změnám pravidlům a snížením nákladů došlo v rychlém sledu v letech 2008 a 2009, kdy F1 opustili Honda, Toyota i BMW. "Výsledkem toho bylo, že jsme se dočkali toho nejlepší závodění za několik posledních let," upozorňuje Fernley.
"Myslím, že se musí znovu stát to stejné. Musí se stát něco velkého, co by lidi přimělo zasednout za stůl ve snaze vyřešit problém místo prosazování vlastních sobeckých zájmů."
"To nezbytně neznamená, že by mohlo jít o jeden z nezávislých týmů. Když se podíváte na jednání, která momentálně vedeme s Red Bullem, mohlo by k tomu snadno dojít na druhé straně stolu. Nastane něco, co všechny u stolu znovu semkne.
Nejdůležitější pro nezávislé týmy je zajištění toho, aby byly co nejdříve konkurenceschopné, než ten proces nastane. Pak mohou být součásti řešení. Do té doby podle mě k žádné změně nedojde," uvádí zástupce šéfa Force Indie pro Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.