Odchod Red Bull z Formule 1 by podle Force Indie mohl být prospěšný - konečně by mohlo dojít k větším změnám pravidel.
Šéfové Formule 1 dnes v rámci Strategické skupiny budou řešit velké změny pro nadcházející sezóny a hledat řešení současných problémů. Kvůli současnému stavu v F1 pohrozil během Velké ceny Rakouska odchodem i Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu.
Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, by tento krok ale F1 mohl prospět: "Ty správné věci pro Formuli 1 jsme udělali pouze tehdy, když se Honda a BMW stáhli a my jsme se dostali do [ekonomické] krize, která přispěla k návratu určité rozumnosti."
K velkým změnám pravidlům a snížením nákladů došlo v rychlém sledu v letech 2008 a 2009, kdy F1 opustili Honda, Toyota i BMW. "Výsledkem toho bylo, že jsme se dočkali toho nejlepší závodění za několik posledních let," upozorňuje Fernley.
"Myslím, že se musí znovu stát to stejné. Musí se stát něco velkého, co by lidi přimělo zasednout za stůl ve snaze vyřešit problém místo prosazování vlastních sobeckých zájmů."
"To nezbytně neznamená, že by mohlo jít o jeden z nezávislých týmů. Když se podíváte na jednání, která momentálně vedeme s Red Bullem, mohlo by k tomu snadno dojít na druhé straně stolu. Nastane něco, co všechny u stolu znovu semkne.
Nejdůležitější pro nezávislé týmy je zajištění toho, aby byly co nejdříve konkurenceschopné, než ten proces nastane. Pak mohou být součásti řešení. Do té doby podle mě k žádné změně nedojde," uvádí zástupce šéfa Force Indie pro Autosport.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.