Daniel Ricciardo nevylučuje svůj budoucí přestup k Ferrari. Chce v kariéře učinit další postup. Zároveň si uvědomuje, že by vyvázání ze smlouvy s Red Bullem nebylo jednoduché, a příští rok doufá ve zlepšení.
Mladý Australan byl loni jediným pilotem, který dokázal porazit Mercedesy. Letos však jeho Red Bull poháněný Renaultem není tak konkurenceschopný, což přispívá k jeho frustracím. S rakouskou stájí má sice platnou smlouvu na další tři roky, přesto je spojován s případným místem u Ferrari, které zvažuje, zda a kým nahradit Kimiho Räikkönena. Sebastian Vettel je
"Já hlavně nemluvím o kontraktech nebo o něčem takovém, já chci vyhrávat. Z toho pramení letos hodně frustrací. Nejsme v pozici, kdy bychom mohli vítězit a pro mne jako pro pilota to je ta jedinou věc, kterou si přeji - alespoň v této fázi své kariéry, kdy jsem stále mladý a hladový. Stále cítím, že mám v sobě potenciál. To je to, co chci," vysvětluje Ricciardo na dnešní tiskové konferenci v Milton Keynes.
"Samozřejmě, že pokud jde o záležitosti kolem smluv, tak to není tak jednoduché, jako prohlásit: 'Jo, půjdu k Ferrari a je to.' Jsou ustanovené některé věci a momentálně není pravděpodobné, že bych se ze smluv mohl vyvázat, jak tomu rozumím já," pokračuje australský pilot.
"Zároveň ale opravdu cítím, že Red Bull může před příštím rokem dosáhnout změny a dostat se zpět do čela. Stále si myslím, že v týmu máme dobré lidi a ingredience k tomu potřebné. Je to jen o tom udělat ten další krok. Musí to být ten správný krok a podle mě se můžeme dostat zpět," věří pilot Red Bullu.
"Když se vrátím k té věci s Ferrari - je to příjemné být uznávaný takovým týmem, takže to beru jako kompliment a uvidíme, jak to bude pokračovat." Na otázku, zda může svůj přestup k Ferrari i přes svůj vztah se Sebastianem Vettelem vyloučit, odpovídá: "To je těžké. Já bych zřejmě nikdy nic úplně nevyloučil, protože nemám zkušenosti se smlouvami.
V F1 tak dlouho nejsem. Jsem si jistý, že se věci mohou změnit - cokoliv se může změnit. Dietrich také pro tisk uvedl určité věci, a nikdy zkrátka nevíte, k čemu dojde. Jak jsem řekl, je to nepravděpodobné, ale.. jo," přemítá Ricciardo.
Klíčem ke zvýšení konkurenceschopnosti Red Bullu je pokrok Renaultu, který se podle něj dostal zpět na loňskou úroveň. "Myslím, že musíme vidět alespoň nějaký důkaz, že tu ztrátu příští rok stáhneme. Renault je ochotný to udělat a my od nich potřebujeme takové odhodlání."
"Je to spíše část pro Christiana [Hornera] a další kluky nahoře, aby s nimi jednali, ale jako pilot za volantem to samozřejmě potřebuji vidět. Red Bull si to podle mě zaslouží. Jsou týmem, který má ingredience pro vítězství a zaslouží si mít balík, který by to dokázal. Myslím, že to u nich potřebujeme vidět, abychom se mohli posunout vpřed," dodává Ricciardo.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.