Daniel Ricciardo nevylučuje svůj budoucí přestup k Ferrari. Chce v kariéře učinit další postup. Zároveň si uvědomuje, že by vyvázání ze smlouvy s Red Bullem nebylo jednoduché, a příští rok doufá ve zlepšení.
Mladý Australan byl loni jediným pilotem, který dokázal porazit Mercedesy. Letos však jeho Red Bull poháněný Renaultem není tak konkurenceschopný, což přispívá k jeho frustracím. S rakouskou stájí má sice platnou smlouvu na další tři roky, přesto je spojován s případným místem u Ferrari, které zvažuje, zda a kým nahradit Kimiho Räikkönena. Sebastian Vettel je
"Já hlavně nemluvím o kontraktech nebo o něčem takovém, já chci vyhrávat. Z toho pramení letos hodně frustrací. Nejsme v pozici, kdy bychom mohli vítězit a pro mne jako pro pilota to je ta jedinou věc, kterou si přeji - alespoň v této fázi své kariéry, kdy jsem stále mladý a hladový. Stále cítím, že mám v sobě potenciál. To je to, co chci," vysvětluje Ricciardo na dnešní tiskové konferenci v Milton Keynes.
"Samozřejmě, že pokud jde o záležitosti kolem smluv, tak to není tak jednoduché, jako prohlásit: 'Jo, půjdu k Ferrari a je to.' Jsou ustanovené některé věci a momentálně není pravděpodobné, že bych se ze smluv mohl vyvázat, jak tomu rozumím já," pokračuje australský pilot.
"Zároveň ale opravdu cítím, že Red Bull může před příštím rokem dosáhnout změny a dostat se zpět do čela. Stále si myslím, že v týmu máme dobré lidi a ingredience k tomu potřebné. Je to jen o tom udělat ten další krok. Musí to být ten správný krok a podle mě se můžeme dostat zpět," věří pilot Red Bullu.
"Když se vrátím k té věci s Ferrari - je to příjemné být uznávaný takovým týmem, takže to beru jako kompliment a uvidíme, jak to bude pokračovat." Na otázku, zda může svůj přestup k Ferrari i přes svůj vztah se Sebastianem Vettelem vyloučit, odpovídá: "To je těžké. Já bych zřejmě nikdy nic úplně nevyloučil, protože nemám zkušenosti se smlouvami.
V F1 tak dlouho nejsem. Jsem si jistý, že se věci mohou změnit - cokoliv se může změnit. Dietrich také pro tisk uvedl určité věci, a nikdy zkrátka nevíte, k čemu dojde. Jak jsem řekl, je to nepravděpodobné, ale.. jo," přemítá Ricciardo.
Klíčem ke zvýšení konkurenceschopnosti Red Bullu je pokrok Renaultu, který se podle něj dostal zpět na loňskou úroveň. "Myslím, že musíme vidět alespoň nějaký důkaz, že tu ztrátu příští rok stáhneme. Renault je ochotný to udělat a my od nich potřebujeme takové odhodlání."
"Je to spíše část pro Christiana [Hornera] a další kluky nahoře, aby s nimi jednali, ale jako pilot za volantem to samozřejmě potřebuji vidět. Red Bull si to podle mě zaslouží. Jsou týmem, který má ingredience pro vítězství a zaslouží si mít balík, který by to dokázal. Myslím, že to u nich potřebujeme vidět, abychom se mohli posunout vpřed," dodává Ricciardo.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.