Výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro období 2017-2019 už má své kandidáty, ale mediální přestřelka už dávno odstartovala souboj obou adeptů na zásobování startovního pole formule 1.
Michelin je přesvědčen, že by v F1 mohly svádět souboje dvě pneumatikářské firmy, aniž by náklady nekontrolovaně vzrostly. Duel konkurentů na poli "černého zlata" naposledy pamatují příznivci F1 v roce 2006, kdy soupeřil právě Michelin se značkou Bridgestone. Poté, co se Francouzi z F1 stáhli, zůstal Bridgestone jako dodavatel osamocen až do roku 2010, kdy ho vystřídal italský koncern Pirelli.
Vedení formule 1 je s jediným dodavatelem spokojeno, ale Michelin by přivítal duel se svým rivalem na závodní půdě. Pascal Couasnon, šéf Michelin Motorsport, se vyjádřil: "To by se pak v Clermont-Ferrand bouřlivě oslavovalo."
Argumentem proti účasti dvou pneumatikářských firem je údajné navýšení výdajů pro týmy i dodavatele, ale Couasnon je přesvědčen, že to tak nemusí za každou cenu být. "Může to být o něco nákladnější, ale od roku 2006 se doba poněkud změnila. Bude omezen počet testů, tak už jenom tady budou náklady nižší. Dnes mnoho týmů stráví hodně času při práci s pneumatikami, aby je bylo možné v maximální míře využít. A já se ptám, utratí takto více peněz, když tu budou dva dodavatelé? To si opravdu nemyslím.
Podívejte se na sportovní vozy, kde bojujeme s Dunlopem. Je to obdobná situace, ale náklady na pneumatiky máme pod kontrolou. Proto se domnívám, že je tu prostor pro soutěž i ve formuli 1. Záměrně nepoužívám slovo válka, které se v této souvislosti často objevuje. Za přesných pravidel by to mohla být zajímavá bitva...," dodává Couasnon.
A co si o tom myslí naši čtenáři - získala by F1 na atraktivitě, kdyby startovní pole měli rozdělené dva dodavatelé?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.