Výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro období 2017-2019 už má své kandidáty, ale mediální přestřelka už dávno odstartovala souboj obou adeptů na zásobování startovního pole formule 1.
Michelin je přesvědčen, že by v F1 mohly svádět souboje dvě pneumatikářské firmy, aniž by náklady nekontrolovaně vzrostly. Duel konkurentů na poli "černého zlata" naposledy pamatují příznivci F1 v roce 2006, kdy soupeřil právě Michelin se značkou Bridgestone. Poté, co se Francouzi z F1 stáhli, zůstal Bridgestone jako dodavatel osamocen až do roku 2010, kdy ho vystřídal italský koncern Pirelli.
Vedení formule 1 je s jediným dodavatelem spokojeno, ale Michelin by přivítal duel se svým rivalem na závodní půdě. Pascal Couasnon, šéf Michelin Motorsport, se vyjádřil: "To by se pak v Clermont-Ferrand bouřlivě oslavovalo."
Argumentem proti účasti dvou pneumatikářských firem je údajné navýšení výdajů pro týmy i dodavatele, ale Couasnon je přesvědčen, že to tak nemusí za každou cenu být. "Může to být o něco nákladnější, ale od roku 2006 se doba poněkud změnila. Bude omezen počet testů, tak už jenom tady budou náklady nižší. Dnes mnoho týmů stráví hodně času při práci s pneumatikami, aby je bylo možné v maximální míře využít. A já se ptám, utratí takto více peněz, když tu budou dva dodavatelé? To si opravdu nemyslím.
Podívejte se na sportovní vozy, kde bojujeme s Dunlopem. Je to obdobná situace, ale náklady na pneumatiky máme pod kontrolou. Proto se domnívám, že je tu prostor pro soutěž i ve formuli 1. Záměrně nepoužívám slovo válka, které se v této souvislosti často objevuje. Za přesných pravidel by to mohla být zajímavá bitva...," dodává Couasnon.
A co si o tom myslí naši čtenáři - získala by F1 na atraktivitě, kdyby startovní pole měli rozdělené dva dodavatelé?
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.