Výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro období 2017-2019 už má své kandidáty, ale mediální přestřelka už dávno odstartovala souboj obou adeptů na zásobování startovního pole formule 1.
Michelin je přesvědčen, že by v F1 mohly svádět souboje dvě pneumatikářské firmy, aniž by náklady nekontrolovaně vzrostly. Duel konkurentů na poli "černého zlata" naposledy pamatují příznivci F1 v roce 2006, kdy soupeřil právě Michelin se značkou Bridgestone. Poté, co se Francouzi z F1 stáhli, zůstal Bridgestone jako dodavatel osamocen až do roku 2010, kdy ho vystřídal italský koncern Pirelli.
Vedení formule 1 je s jediným dodavatelem spokojeno, ale Michelin by přivítal duel se svým rivalem na závodní půdě. Pascal Couasnon, šéf Michelin Motorsport, se vyjádřil: "To by se pak v Clermont-Ferrand bouřlivě oslavovalo."
Argumentem proti účasti dvou pneumatikářských firem je údajné navýšení výdajů pro týmy i dodavatele, ale Couasnon je přesvědčen, že to tak nemusí za každou cenu být. "Může to být o něco nákladnější, ale od roku 2006 se doba poněkud změnila. Bude omezen počet testů, tak už jenom tady budou náklady nižší. Dnes mnoho týmů stráví hodně času při práci s pneumatikami, aby je bylo možné v maximální míře využít. A já se ptám, utratí takto více peněz, když tu budou dva dodavatelé? To si opravdu nemyslím.
Podívejte se na sportovní vozy, kde bojujeme s Dunlopem. Je to obdobná situace, ale náklady na pneumatiky máme pod kontrolou. Proto se domnívám, že je tu prostor pro soutěž i ve formuli 1. Záměrně nepoužívám slovo válka, které se v této souvislosti často objevuje. Za přesných pravidel by to mohla být zajímavá bitva...," dodává Couasnon.
A co si o tom myslí naši čtenáři - získala by F1 na atraktivitě, kdyby startovní pole měli rozdělené dva dodavatelé?
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.