Výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro období 2017-2019 už má své kandidáty, ale mediální přestřelka už dávno odstartovala souboj obou adeptů na zásobování startovního pole formule 1.
Michelin je přesvědčen, že by v F1 mohly svádět souboje dvě pneumatikářské firmy, aniž by náklady nekontrolovaně vzrostly. Duel konkurentů na poli "černého zlata" naposledy pamatují příznivci F1 v roce 2006, kdy soupeřil právě Michelin se značkou Bridgestone. Poté, co se Francouzi z F1 stáhli, zůstal Bridgestone jako dodavatel osamocen až do roku 2010, kdy ho vystřídal italský koncern Pirelli.
Vedení formule 1 je s jediným dodavatelem spokojeno, ale Michelin by přivítal duel se svým rivalem na závodní půdě. Pascal Couasnon, šéf Michelin Motorsport, se vyjádřil: "To by se pak v Clermont-Ferrand bouřlivě oslavovalo."
Argumentem proti účasti dvou pneumatikářských firem je údajné navýšení výdajů pro týmy i dodavatele, ale Couasnon je přesvědčen, že to tak nemusí za každou cenu být. "Může to být o něco nákladnější, ale od roku 2006 se doba poněkud změnila. Bude omezen počet testů, tak už jenom tady budou náklady nižší. Dnes mnoho týmů stráví hodně času při práci s pneumatikami, aby je bylo možné v maximální míře využít. A já se ptám, utratí takto více peněz, když tu budou dva dodavatelé? To si opravdu nemyslím.
Podívejte se na sportovní vozy, kde bojujeme s Dunlopem. Je to obdobná situace, ale náklady na pneumatiky máme pod kontrolou. Proto se domnívám, že je tu prostor pro soutěž i ve formuli 1. Záměrně nepoužívám slovo válka, které se v této souvislosti často objevuje. Za přesných pravidel by to mohla být zajímavá bitva...," dodává Couasnon.
A co si o tom myslí naši čtenáři - získala by F1 na atraktivitě, kdyby startovní pole měli rozdělené dva dodavatelé?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.