Ve Spielbergu se začalo šuškat, že by se mohla houpat židle pod Christianem Hornerem, šéfem týmu Red Bull Racing. Samotný Brit a také Helmut Marko tyto zvěsti však vyvracejí.
Jak všichni víme, tak Red Bull o uplynulém víkendu zažil opět zklamaní. O někdejším mistrovském týmu se také hodně mluvilo kvůli nejrůznějším zvěstím týkajících se možného odchodu jejich šéfa, Christiana Hornera. Britský 'The Times' přišel s tím, že Hornerovi v neděli před závodem zavolal jiný šéf týmu a věc mu oznámil.
"Byl jsem šokován," komentoval pro 'The Times' zážitek Christian Horner. "Neměl jsem tušení, že o mě lidé takto mluví." Jeho úžas byl o to větší, protože předcházející večer strávil se šéfem Red Bullu, Dietrichem Mateschitzem. "S týmem mám dlouhodobou smlouvu. Teď je to těžké, ale Dietrich a já jsme v sobotu večer společně povečeřeli a vycházeli jsme spolu jako vždy dobře. Víme, že máme problémy, ale musíme se jimi probojovat. Proto jsem tady a dělám svoji práci."
Tyto zvěsti dementuje také mocný konzultant Red Bullu, Helmut Marko, pro německý 'Kleinen Zeitung'. "Všechno je to absolutní nesmysl. Ať už tu zprávu do světa vypustil kdokoliv, prostě to není pravda a vzešla absolutně ze vzduchu."
Media ihned přišla s tím, že by nástupcem Hornera mohl být Rakušan Gerhard Berger. Bývalý jezdec Formule 1 platí za velkého kamaráda Mateschitze a v Rakousku se po paddocku pohyboval v bundě Red Bullu, dokonce seděl na boxové zídce. Z toho ale netřeba vyvozovat předčasné závěry, vždyť Berger byl dlouhé roky spolumajitelem týmu Toro Rosso a například už vloni v Abú Zabí byl k vidění v boxech Red Bullu vedle Hornera.
Pro zajímavost však přidáme ještě jeden komentář Daniela Ricciarda, který pochází ještě z doby před minulým víkendem: "Nemůžeme si dovolit dále se ještě propadat. Pokud se nic nezmění, tak se musí stát něco velkého - někdo bude muset udělat nějaký krok, aby se to změnilo," řekl Australan pro 'F1i.com'.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.