Jak bylo oznámeno na počátku tohoto týdne, zástupci závodního okruhu Imola začali jednat o možném návratu této trati do kalendáře Grand Prix F1. Jejich zájem potvrdil Bernie Ecclestone.
V pondělí se sešel starosta Imoly Daniele Manca v Londýně s Ecclestonem (více zde). Protože kontrakt s Autodromo di Monza vyprší v roce 2016, začaly padat různé varianty scénáře, co se stane s italskou Grand Prix. Monza je přitom okruhem, na kterém se jely zatím všechny existující Grand Prix Itálie, s výjimkou roku 1980, kdy právo pořádání získala právě Imola. Aby byla trať 30 km od Boloni nadále využívána, jelo se zde v letech 1981-2006 pod hlavičkou ministátu San Marino 26 závodů. Imola proslula několika těžkými haváriemi, ať to byl Gerhard Berger nebo Nelson Piquet, ale nejhorší byl tragický víkend v roce 1994, kdy v tréninku utrpěl těžká zranění život Rakušan Roland Ratzenberger a po dvou hodinách jim podlehl. Svět vzrušila už o den později havárie Ayrtona Senny, kterou ani on nepřežil.
Jedním z návrhů je, aby se Grand Prix Itálie pořádala střídavě v Imole a na Monze. Pro obě zúčastněné strany by to přineslo citelnou finanční úlevu v oblasti krátkodobých výdajů. Bernie Ecclestone však v rozhovoru pro italský list Gazzetta dello Sport naznačil, že Monza se potýká s nedostatkem peněz. Brání se však eventualitě, že by italský závod ze seriálu F1 zmizel. "Mým zájmem je za každou cenu zachránit Grand Prix Itálie, ale Monza nemá peníze. Setkal jsem se s nimi u příležitosti Grand Prix Monaca, ale ani mě nepožádali o více času. Jednal jsem se zástupci Imoly, z Monzy nepřišla žádná odzeva. Byl to návrh zástupců Imoly ke střídání s Monzou, aby se italskou Grand Prix v kalendáři podařilo zachovat," popisuje Ecclestone situaci.
Nezapomíná ani na přínos legendárního Enza Ferrariho, vždyť okruh v Imole nese jeho jméno a současně i jméno jeho předčasně zesnulého syna Dina: "Byl to právě Enzo Ferrari, kdo nás na tento okruh nedaleko Boloně upozornil. Proto je hezké se k němu opět vrátit. Vidím v tom dobrý úmysl," uzavřel své názory Ecclestone.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.