Jak bylo oznámeno na počátku tohoto týdne, zástupci závodního okruhu Imola začali jednat o možném návratu této trati do kalendáře Grand Prix F1. Jejich zájem potvrdil Bernie Ecclestone.
V pondělí se sešel starosta Imoly Daniele Manca v Londýně s Ecclestonem (více zde). Protože kontrakt s Autodromo di Monza vyprší v roce 2016, začaly padat různé varianty scénáře, co se stane s italskou Grand Prix. Monza je přitom okruhem, na kterém se jely zatím všechny existující Grand Prix Itálie, s výjimkou roku 1980, kdy právo pořádání získala právě Imola. Aby byla trať 30 km od Boloni nadále využívána, jelo se zde v letech 1981-2006 pod hlavičkou ministátu San Marino 26 závodů. Imola proslula několika těžkými haváriemi, ať to byl Gerhard Berger nebo Nelson Piquet, ale nejhorší byl tragický víkend v roce 1994, kdy v tréninku utrpěl těžká zranění život Rakušan Roland Ratzenberger a po dvou hodinách jim podlehl. Svět vzrušila už o den později havárie Ayrtona Senny, kterou ani on nepřežil.
Jedním z návrhů je, aby se Grand Prix Itálie pořádala střídavě v Imole a na Monze. Pro obě zúčastněné strany by to přineslo citelnou finanční úlevu v oblasti krátkodobých výdajů. Bernie Ecclestone však v rozhovoru pro italský list Gazzetta dello Sport naznačil, že Monza se potýká s nedostatkem peněz. Brání se však eventualitě, že by italský závod ze seriálu F1 zmizel. "Mým zájmem je za každou cenu zachránit Grand Prix Itálie, ale Monza nemá peníze. Setkal jsem se s nimi u příležitosti Grand Prix Monaca, ale ani mě nepožádali o více času. Jednal jsem se zástupci Imoly, z Monzy nepřišla žádná odzeva. Byl to návrh zástupců Imoly ke střídání s Monzou, aby se italskou Grand Prix v kalendáři podařilo zachovat," popisuje Ecclestone situaci.
Nezapomíná ani na přínos legendárního Enza Ferrariho, vždyť okruh v Imole nese jeho jméno a současně i jméno jeho předčasně zesnulého syna Dina: "Byl to právě Enzo Ferrari, kdo nás na tento okruh nedaleko Boloně upozornil. Proto je hezké se k němu opět vrátit. Vidím v tom dobrý úmysl," uzavřel své názory Ecclestone.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.