Jak bylo oznámeno na počátku tohoto týdne, zástupci závodního okruhu Imola začali jednat o možném návratu této trati do kalendáře Grand Prix F1. Jejich zájem potvrdil Bernie Ecclestone.
V pondělí se sešel starosta Imoly Daniele Manca v Londýně s Ecclestonem (více zde). Protože kontrakt s Autodromo di Monza vyprší v roce 2016, začaly padat různé varianty scénáře, co se stane s italskou Grand Prix. Monza je přitom okruhem, na kterém se jely zatím všechny existující Grand Prix Itálie, s výjimkou roku 1980, kdy právo pořádání získala právě Imola. Aby byla trať 30 km od Boloni nadále využívána, jelo se zde v letech 1981-2006 pod hlavičkou ministátu San Marino 26 závodů. Imola proslula několika těžkými haváriemi, ať to byl Gerhard Berger nebo Nelson Piquet, ale nejhorší byl tragický víkend v roce 1994, kdy v tréninku utrpěl těžká zranění život Rakušan Roland Ratzenberger a po dvou hodinách jim podlehl. Svět vzrušila už o den později havárie Ayrtona Senny, kterou ani on nepřežil.
Jedním z návrhů je, aby se Grand Prix Itálie pořádala střídavě v Imole a na Monze. Pro obě zúčastněné strany by to přineslo citelnou finanční úlevu v oblasti krátkodobých výdajů. Bernie Ecclestone však v rozhovoru pro italský list Gazzetta dello Sport naznačil, že Monza se potýká s nedostatkem peněz. Brání se však eventualitě, že by italský závod ze seriálu F1 zmizel. "Mým zájmem je za každou cenu zachránit Grand Prix Itálie, ale Monza nemá peníze. Setkal jsem se s nimi u příležitosti Grand Prix Monaca, ale ani mě nepožádali o více času. Jednal jsem se zástupci Imoly, z Monzy nepřišla žádná odzeva. Byl to návrh zástupců Imoly ke střídání s Monzou, aby se italskou Grand Prix v kalendáři podařilo zachovat," popisuje Ecclestone situaci.
Nezapomíná ani na přínos legendárního Enza Ferrariho, vždyť okruh v Imole nese jeho jméno a současně i jméno jeho předčasně zesnulého syna Dina: "Byl to právě Enzo Ferrari, kdo nás na tento okruh nedaleko Boloně upozornil. Proto je hezké se k němu opět vrátit. Vidím v tom dobrý úmysl," uzavřel své názory Ecclestone.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.