Předseda představenstva Ferrari, Sergio Marchionne, potvrdil, že s dalším větším vylepšením pohonné jednotky a čerpáním vývojových žetonů počkají na domácí Velkou cenu Itálie.
Při svém úsilí o stažení náskoku Mercedesu vyčerpala Scuderia před Kanadou tři z deseti zbývajících žetonů. Na pódium se sice ke svému zklamání nedostala, přesto ale věří, že se novinky více projeví na nadcházejících okruzích.
Marchionne si pochvaluje změnu, kterou se jim před sezónou podařilo vyjednat z FIA při napadení nejednoznačného výkladu pravidel, podle kterých neměl být původně vývoj motoru během sezóny možný. Nakonec byl schválen systém dodatečných žetonů a týmy tak mohou v průběhu roku nasadit vylepšení cílená výlučně na vyšší výkon.
"Rok 2015 byl dobrým v tom smyslu, že jsme mohli přistoupit na využívání žetonů během sezóny. To hodně pomohlo. Pokud bychom měli zmrazený motor a auto, jak pravidla původně žádala, pak bychom měli velký handicap ve srovnání se soupeři," uvádí Marchionne pro Motorsport.
"Myslím, že ty dny jsou pryč. Dosáhli jsme velkého pokroku a dále budeme pozorovat postupné vylepšování. Monza bude dalším klíčovým bodem ve vývoji vozu," prozrazuje předseda Ferrari i mateřského Fiatu.
Maurizio Arrivabene (vlevo) se Sergiem Marchionnem(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari ale podle něj i přes obrovský pokrok během zimy po loňském zklamání zatím nemůže být spokojeno se svou práci. K tomu dojde až s případným ziskem titulu, o který chtějí zabojovat už příští rok.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.