Předseda představenstva Ferrari, Sergio Marchionne, potvrdil, že s dalším větším vylepšením pohonné jednotky a čerpáním vývojových žetonů počkají na domácí Velkou cenu Itálie.
Při svém úsilí o stažení náskoku Mercedesu vyčerpala Scuderia před Kanadou tři z deseti zbývajících žetonů. Na pódium se sice ke svému zklamání nedostala, přesto ale věří, že se novinky více projeví na nadcházejících okruzích.
Marchionne si pochvaluje změnu, kterou se jim před sezónou podařilo vyjednat z FIA při napadení nejednoznačného výkladu pravidel, podle kterých neměl být původně vývoj motoru během sezóny možný. Nakonec byl schválen systém dodatečných žetonů a týmy tak mohou v průběhu roku nasadit vylepšení cílená výlučně na vyšší výkon.
"Rok 2015 byl dobrým v tom smyslu, že jsme mohli přistoupit na využívání žetonů během sezóny. To hodně pomohlo. Pokud bychom měli zmrazený motor a auto, jak pravidla původně žádala, pak bychom měli velký handicap ve srovnání se soupeři," uvádí Marchionne pro Motorsport.
"Myslím, že ty dny jsou pryč. Dosáhli jsme velkého pokroku a dále budeme pozorovat postupné vylepšování. Monza bude dalším klíčovým bodem ve vývoji vozu," prozrazuje předseda Ferrari i mateřského Fiatu.
Maurizio Arrivabene (vlevo) se Sergiem Marchionnem(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari ale podle něj i přes obrovský pokrok během zimy po loňském zklamání zatím nemůže být spokojeno se svou práci. K tomu dojde až s případným ziskem titulu, o který chtějí zabojovat už příští rok.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.