Předseda představenstva Ferrari, Sergio Marchionne, potvrdil, že s dalším větším vylepšením pohonné jednotky a čerpáním vývojových žetonů počkají na domácí Velkou cenu Itálie.
Při svém úsilí o stažení náskoku Mercedesu vyčerpala Scuderia před Kanadou tři z deseti zbývajících žetonů. Na pódium se sice ke svému zklamání nedostala, přesto ale věří, že se novinky více projeví na nadcházejících okruzích.
Marchionne si pochvaluje změnu, kterou se jim před sezónou podařilo vyjednat z FIA při napadení nejednoznačného výkladu pravidel, podle kterých neměl být původně vývoj motoru během sezóny možný. Nakonec byl schválen systém dodatečných žetonů a týmy tak mohou v průběhu roku nasadit vylepšení cílená výlučně na vyšší výkon.
"Rok 2015 byl dobrým v tom smyslu, že jsme mohli přistoupit na využívání žetonů během sezóny. To hodně pomohlo. Pokud bychom měli zmrazený motor a auto, jak pravidla původně žádala, pak bychom měli velký handicap ve srovnání se soupeři," uvádí Marchionne pro Motorsport.
"Myslím, že ty dny jsou pryč. Dosáhli jsme velkého pokroku a dále budeme pozorovat postupné vylepšování. Monza bude dalším klíčovým bodem ve vývoji vozu," prozrazuje předseda Ferrari i mateřského Fiatu.
Maurizio Arrivabene (vlevo) se Sergiem Marchionnem(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari ale podle něj i přes obrovský pokrok během zimy po loňském zklamání zatím nemůže být spokojeno se svou práci. K tomu dojde až s případným ziskem titulu, o který chtějí zabojovat už příští rok.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.