Red Bull plánuje v Rakousku nasadit páté pohonné jednotky, za což budou jeho vozy na startu domácího závodu odsunuty minimálně o deset míst dozadu.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko již nastínil, že je na v Rakousku bude kvůli slabšímu motoru a konfiguraci okruhu čekat ještě větší trápení než v Kanadě (více zde). K tomu se navíc přidá taktické nasazení pátých pohonných jednotek, se kterými souvisejí tresty - týmy totiž mohou beztrestně využít během sezóny pouze čtyři jednotky.
Původně tento krok Red Bull plánoval v Kanadě, protože neočekával, že by na dlouhých rovinkách mohl být konkurenceschopný. Renault totiž letos za Mercedesem zaostává ještě více než minulý rok, naproti tomu Ferrari se na německého lídra dotáhlo. A před letní přestávkou nečeká, že se ve Viry podaří zvýšit výkon - stále jsou totiž ve fázi konsolidace po úvodních problémech se spolehlivostí.
Maďarsko letos nejsilnějším okruhem Red BulluRed Bull se raději zaměří na závod v Maďarsku, kde cítí největší šanci, protože jeho silná aerodynamika tam může vyvážit deficit motoru. Totéž bude platit pro Silverstone a později pro Singapur a Suzuku. Tam si Renault nebude moci dovolit nasazování nových dílů a velkou ztrátu pozic na startu.
Pro nasazení pátých motorů se nabízela Kanada, to by ale znamenalo, že by v Maďarsku měl za sebou už čtyři závody. "Tohle bude možná naše nejsilnější trať v tomto roce. Tam si v žádném případě nemůžeme dovolit darovat žádné startovní pozice," upozorňuje Christian Horner pro AMuS.
Red Bull čeká doma trápení a penalizace (foto: Infiniti Red Bull)
O to hořčejší to pak bude v domácí velké ceně: "Simulace ukazují, že náš motor nás bude na Red Bull Ringu stát více času než v Montrealu. Proto na něm taktická změna motoru dává největší smysl. Musíme počítat s tím, že budeme v poslední řadě a že také dostaneme nějaké časové penalizace, když piloti zde z pohledu času na kolo nemají šanci na nejlepší desítku."
V Kanadě meziročně na rozdíl od soupeřů zpomalilMinulý víkend bylo zajímavé i to, že Red Bull byl v Montrealu pomalejší než minulý rok i přesto, že nasadil zadní křídlo s nejnižším odporem pro Monzu - na rovince na špičku ztrácel 9,6 km/h a jen v poslední sektoru přes 7 desetin sekundy (viz analýza sektorů) a celkové časy na kolo měli v Q3 před rokem o půl vteřiny rychlejší.
Soupeři se naproti tomu zlepšili: Mercedes zrychlil meziročně v Kanadě o 0,481 s, Ferrari o 0,8 s, Williams o 0,448 s a Force India o 0,686 s. Srovnání výsledku zde: 2014 vs. 2015.
Stav pohonných jednotek po Velké ceně Kanady:
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.