Red Bull plánuje v Rakousku nasadit páté pohonné jednotky, za což budou jeho vozy na startu domácího závodu odsunuty minimálně o deset míst dozadu.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko již nastínil, že je na v Rakousku bude kvůli slabšímu motoru a konfiguraci okruhu čekat ještě větší trápení než v Kanadě (více zde). K tomu se navíc přidá taktické nasazení pátých pohonných jednotek, se kterými souvisejí tresty - týmy totiž mohou beztrestně využít během sezóny pouze čtyři jednotky.
Původně tento krok Red Bull plánoval v Kanadě, protože neočekával, že by na dlouhých rovinkách mohl být konkurenceschopný. Renault totiž letos za Mercedesem zaostává ještě více než minulý rok, naproti tomu Ferrari se na německého lídra dotáhlo. A před letní přestávkou nečeká, že se ve Viry podaří zvýšit výkon - stále jsou totiž ve fázi konsolidace po úvodních problémech se spolehlivostí.
Maďarsko letos nejsilnějším okruhem Red BulluRed Bull se raději zaměří na závod v Maďarsku, kde cítí největší šanci, protože jeho silná aerodynamika tam může vyvážit deficit motoru. Totéž bude platit pro Silverstone a později pro Singapur a Suzuku. Tam si Renault nebude moci dovolit nasazování nových dílů a velkou ztrátu pozic na startu.
Pro nasazení pátých motorů se nabízela Kanada, to by ale znamenalo, že by v Maďarsku měl za sebou už čtyři závody. "Tohle bude možná naše nejsilnější trať v tomto roce. Tam si v žádném případě nemůžeme dovolit darovat žádné startovní pozice," upozorňuje Christian Horner pro AMuS.
Red Bull čeká doma trápení a penalizace (foto: Infiniti Red Bull)
O to hořčejší to pak bude v domácí velké ceně: "Simulace ukazují, že náš motor nás bude na Red Bull Ringu stát více času než v Montrealu. Proto na něm taktická změna motoru dává největší smysl. Musíme počítat s tím, že budeme v poslední řadě a že také dostaneme nějaké časové penalizace, když piloti zde z pohledu času na kolo nemají šanci na nejlepší desítku."
V Kanadě meziročně na rozdíl od soupeřů zpomalilMinulý víkend bylo zajímavé i to, že Red Bull byl v Montrealu pomalejší než minulý rok i přesto, že nasadil zadní křídlo s nejnižším odporem pro Monzu - na rovince na špičku ztrácel 9,6 km/h a jen v poslední sektoru přes 7 desetin sekundy (viz analýza sektorů) a celkové časy na kolo měli v Q3 před rokem o půl vteřiny rychlejší.
Soupeři se naproti tomu zlepšili: Mercedes zrychlil meziročně v Kanadě o 0,481 s, Ferrari o 0,8 s, Williams o 0,448 s a Force India o 0,686 s. Srovnání výsledku zde: 2014 vs. 2015.
Stav pohonných jednotek po Velké ceně Kanady:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.