Red Bull plánuje v Rakousku nasadit páté pohonné jednotky, za což budou jeho vozy na startu domácího závodu odsunuty minimálně o deset míst dozadu.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko již nastínil, že je na v Rakousku bude kvůli slabšímu motoru a konfiguraci okruhu čekat ještě větší trápení než v Kanadě (více zde). K tomu se navíc přidá taktické nasazení pátých pohonných jednotek, se kterými souvisejí tresty - týmy totiž mohou beztrestně využít během sezóny pouze čtyři jednotky.
Původně tento krok Red Bull plánoval v Kanadě, protože neočekával, že by na dlouhých rovinkách mohl být konkurenceschopný. Renault totiž letos za Mercedesem zaostává ještě více než minulý rok, naproti tomu Ferrari se na německého lídra dotáhlo. A před letní přestávkou nečeká, že se ve Viry podaří zvýšit výkon - stále jsou totiž ve fázi konsolidace po úvodních problémech se spolehlivostí.
Maďarsko letos nejsilnějším okruhem Red BulluRed Bull se raději zaměří na závod v Maďarsku, kde cítí největší šanci, protože jeho silná aerodynamika tam může vyvážit deficit motoru. Totéž bude platit pro Silverstone a později pro Singapur a Suzuku. Tam si Renault nebude moci dovolit nasazování nových dílů a velkou ztrátu pozic na startu.
Pro nasazení pátých motorů se nabízela Kanada, to by ale znamenalo, že by v Maďarsku měl za sebou už čtyři závody. "Tohle bude možná naše nejsilnější trať v tomto roce. Tam si v žádném případě nemůžeme dovolit darovat žádné startovní pozice," upozorňuje Christian Horner pro AMuS.
Red Bull čeká doma trápení a penalizace (foto: Infiniti Red Bull)
O to hořčejší to pak bude v domácí velké ceně: "Simulace ukazují, že náš motor nás bude na Red Bull Ringu stát více času než v Montrealu. Proto na něm taktická změna motoru dává největší smysl. Musíme počítat s tím, že budeme v poslední řadě a že také dostaneme nějaké časové penalizace, když piloti zde z pohledu času na kolo nemají šanci na nejlepší desítku."
V Kanadě meziročně na rozdíl od soupeřů zpomalilMinulý víkend bylo zajímavé i to, že Red Bull byl v Montrealu pomalejší než minulý rok i přesto, že nasadil zadní křídlo s nejnižším odporem pro Monzu - na rovince na špičku ztrácel 9,6 km/h a jen v poslední sektoru přes 7 desetin sekundy (viz analýza sektorů) a celkové časy na kolo měli v Q3 před rokem o půl vteřiny rychlejší.
Soupeři se naproti tomu zlepšili: Mercedes zrychlil meziročně v Kanadě o 0,481 s, Ferrari o 0,8 s, Williams o 0,448 s a Force India o 0,686 s. Srovnání výsledku zde: 2014 vs. 2015.
Stav pohonných jednotek po Velké ceně Kanady:
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.