Bernie Ecclestone rád vzpomíná na Velkou cenu Argentiny, která mu v současném kalendáři schází. Jeho život nejvíce ovlivnil Enzo Ferrari.
Šéf F1 na otázku, který z bývalých závodů by si vybral, pokud by jeden mohl vrátit do kalendáře, odpovídá: "Argentina byla vždy dobrým závodem. "Lidé tam byli skvělí - v té části světa závodění milovali."
Poprvé se velká cena na okruhu v Buenos Aires jela v roce 1953, naposledy na ní F1 zavítala v roce 1998, kdy se tam z vítězství těšil Michael Schumacher s Ferrari. Schází Ecclestoneovi kromě Argentiny nějaký jiný podnik?
"Nevím, který jiný závod bych vrátil. Nedokážu si vybavit žádný závod, o který jsme přišli a který bych chtěl vrátit. Příjemné by bylo jezdit ve Francii, kdyby to řádně fungovalo. Bylo by to dobré z historických důvodů," pokračuje pro F1 Racing.
Diváci si často stěžují na exotické destinace, kde se závodí na úkor tradičních evropských tratí. To Ecclestone vysvětluje slovy: "Kromě všech jsme ale světovým šampionátem. Bývali jsme evropským šampionátem. Takhle to je jednoduché."
Heinz-Harald Frentzen stíhaný Michaelem Schumacherem ve Velké ceně Argentiny 1997 (foto: Williams F1 Team)
Při vzpomínkách si vybavuje osobu, která měla na jeho život největší vliv: "Řeknu vám, že jsem byl v dávných dnech velkým obdivovatelem pana Ferrariho, i když to v novinách nikdy tak nevypadalo.
Byl mi vždy velmi nápomocný. Škoda, že nemluvil anglicky a já italsky, ale nakonec jsme se s tím nějak vypřádali. Obchody jsme uzavírali podáním ruky," dodává Ecclestone, kterému na zdi v kanceláři dlouhá léta visela černobílá fotografie Enza Ferrariho.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.