Bernie Ecclestone rád vzpomíná na Velkou cenu Argentiny, která mu v současném kalendáři schází. Jeho život nejvíce ovlivnil Enzo Ferrari.
Šéf F1 na otázku, který z bývalých závodů by si vybral, pokud by jeden mohl vrátit do kalendáře, odpovídá: "Argentina byla vždy dobrým závodem. "Lidé tam byli skvělí - v té části světa závodění milovali."
Poprvé se velká cena na okruhu v Buenos Aires jela v roce 1953, naposledy na ní F1 zavítala v roce 1998, kdy se tam z vítězství těšil Michael Schumacher s Ferrari. Schází Ecclestoneovi kromě Argentiny nějaký jiný podnik?
"Nevím, který jiný závod bych vrátil. Nedokážu si vybavit žádný závod, o který jsme přišli a který bych chtěl vrátit. Příjemné by bylo jezdit ve Francii, kdyby to řádně fungovalo. Bylo by to dobré z historických důvodů," pokračuje pro F1 Racing.
Diváci si často stěžují na exotické destinace, kde se závodí na úkor tradičních evropských tratí. To Ecclestone vysvětluje slovy: "Kromě všech jsme ale světovým šampionátem. Bývali jsme evropským šampionátem. Takhle to je jednoduché."
Heinz-Harald Frentzen stíhaný Michaelem Schumacherem ve Velké ceně Argentiny 1997 (foto: Williams F1 Team)
Při vzpomínkách si vybavuje osobu, která měla na jeho život největší vliv: "Řeknu vám, že jsem byl v dávných dnech velkým obdivovatelem pana Ferrariho, i když to v novinách nikdy tak nevypadalo.
Byl mi vždy velmi nápomocný. Škoda, že nemluvil anglicky a já italsky, ale nakonec jsme se s tím nějak vypřádali. Obchody jsme uzavírali podáním ruky," dodává Ecclestone, kterému na zdi v kanceláři dlouhá léta visela černobílá fotografie Enza Ferrariho.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.