Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že jeho tým činí pokroky, přestože se Daniel Ricciardo během závodního víkendu v Kanadě vyjadřoval opačně. Pilot si nedokázal šasi správně nastavit. Jeho týmového kolegu Daniila Kvjata za předvedené výkony pochválil.
Australský pilot po kvalifikaci v Montrealu řekl, že poslední novinky "nic neudělaly." Rakouský tým přitom přivezl několik vylepšení včetně nového krytu motoru, jehož menší rozměry pomohly snížit aerodynamický odpor.
Horner na výroky vítěze loňské Velké ceny Kanady reaguje slovy: "Myslím, že se v jeho včerejších komentářích zračilo trochu frustrace z toho, že nebyl spokojený se svou výkonností. V kvalifikaci jej očividně předčil jeho týmový kolega a jeho očekávání byla po minulém roce obzvlášť vysoká."
Podle něj není pravdou to, že by nedosahovali pokroků: "Myslím si, že s šasi děláme pokroky. Od Malajsie nasazujeme vývojové díly a vylepšení v každé velké ceně a připravujeme toho pro zbytek roku ještě mnohem více. Podle mě máme stále slabinu v pomalých zatáčkách při srovnání s loňským vozem."
Red Bull stále doplácí na úpravu pravidel týkajících se nosu, což jejich aerodynamikům trochu zamotalo hlavu: "Změny pravidel v oblasti nosu nás v této oblasti postihla, ale kluci se toho nyní dobře chopili a zvládají to. Během příštích několika závodů bychom měli pozorovat další kroky."
Trápení Ricciarda přičítá jeho šéf spíše na potíže s nastavením, které mladý pilot netrefil ideálně: "Celý víkend tady byl mimo rámec. Řekl, že mu to připadalo jako v roce 2013, kdy se tady trochu trápil ve srovnání s Jeanem-Ericem [Vergnem]. Zkrátka nedokázal najít nastavení, které by pro něj fungovalo."
Daniel Ricciardo se v Kanadě trápil, podle něj se Red Bull nezlepšuje (foto: Infiniti Red Bull)
"Takže to dodatečně rozpitváme a pokusíme se to pochopit. Na jeho voze jsme šli s přítlakem nahoru, abychom mu s tím pomohli. To mu mělo poskytnout lepší výkonnost v nižších rychlostech, ale z nějakého důvodu si více poškozoval pneumatiky a opotřeboval je odlišným způsobem než Kvjat.
Kvjat odvedl super práci, přenesl si svou formu z Monaka a ta sebedůvěra ho zde následovala. Z auta dostal vše, co šlo," chválí Horner ruského pilota, který byl v cíli dříve než Ricciardo. Ani jeden z nich však po úspěchu v Monte Carlu tentokrát na body nedosáhl.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.