Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že jeho tým činí pokroky, přestože se Daniel Ricciardo během závodního víkendu v Kanadě vyjadřoval opačně. Pilot si nedokázal šasi správně nastavit. Jeho týmového kolegu Daniila Kvjata za předvedené výkony pochválil.
Australský pilot po kvalifikaci v Montrealu řekl, že poslední novinky "nic neudělaly." Rakouský tým přitom přivezl několik vylepšení včetně nového krytu motoru, jehož menší rozměry pomohly snížit aerodynamický odpor.
Horner na výroky vítěze loňské Velké ceny Kanady reaguje slovy: "Myslím, že se v jeho včerejších komentářích zračilo trochu frustrace z toho, že nebyl spokojený se svou výkonností. V kvalifikaci jej očividně předčil jeho týmový kolega a jeho očekávání byla po minulém roce obzvlášť vysoká."
Podle něj není pravdou to, že by nedosahovali pokroků: "Myslím si, že s šasi děláme pokroky. Od Malajsie nasazujeme vývojové díly a vylepšení v každé velké ceně a připravujeme toho pro zbytek roku ještě mnohem více. Podle mě máme stále slabinu v pomalých zatáčkách při srovnání s loňským vozem."
Red Bull stále doplácí na úpravu pravidel týkajících se nosu, což jejich aerodynamikům trochu zamotalo hlavu: "Změny pravidel v oblasti nosu nás v této oblasti postihla, ale kluci se toho nyní dobře chopili a zvládají to. Během příštích několika závodů bychom měli pozorovat další kroky."
Trápení Ricciarda přičítá jeho šéf spíše na potíže s nastavením, které mladý pilot netrefil ideálně: "Celý víkend tady byl mimo rámec. Řekl, že mu to připadalo jako v roce 2013, kdy se tady trochu trápil ve srovnání s Jeanem-Ericem [Vergnem]. Zkrátka nedokázal najít nastavení, které by pro něj fungovalo."
Daniel Ricciardo se v Kanadě trápil, podle něj se Red Bull nezlepšuje (foto: Infiniti Red Bull)
"Takže to dodatečně rozpitváme a pokusíme se to pochopit. Na jeho voze jsme šli s přítlakem nahoru, abychom mu s tím pomohli. To mu mělo poskytnout lepší výkonnost v nižších rychlostech, ale z nějakého důvodu si více poškozoval pneumatiky a opotřeboval je odlišným způsobem než Kvjat.
Kvjat odvedl super práci, přenesl si svou formu z Monaka a ta sebedůvěra ho zde následovala. Z auta dostal vše, co šlo," chválí Horner ruského pilota, který byl v cíli dříve než Ricciardo. Ani jeden z nich však po úspěchu v Monte Carlu tentokrát na body nedosáhl.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.