Kimi Räikkönen se při Velké ceně Kanady 2015 roztočil ve vlásence. V roce 2014 zažil úplně stejný problém. Proč?
Kimi Räikkönen jezdil v úvodních fázích závodu s přehledem na třetím místě. V 27. kole zajel do boxů, v zápětí na to se roztočil ve vlásence. Zajímavou paralelu poskytuje vzpomínka na rok 2014: Tehdy jezdil na 12. místě, ve 39. kole zajel podruhé do boxů a ihned po výjezdu se také roztočil na úplně stejném místě.
Na loňský rok si vzpomněl i jezdec: "Je to to samé jako vloni," nadával do rádia. Tehdy Fin poukazoval na to, že výkon motoru najednou nastoupil. Iceman měl pravdu, pokaždé najednou dal motor velký výkon, který zadní kola nepřenesla na vozovku a roztočil se. V obou případech však na to měl být připravený.
Pravidla předepisují časový rámec - tzv. perioda uzamčení ECU , ve kterém nesmí být měněno nastavení motoru, konkrétně tedy mapování. V každém závodu platí toto obobí v okamžicích po startu a po zastávkách v boxech. Období po startu má zajistit, aby jezdci pro start nepoužívali brutální mapování, speciálně pouze pro start.
Po startu musí zůstat mapování 60 vteřin neměnné. Týmy používají mapování motorů k tomu, aby zlepšily start. Točivý moment nastupuje dříve, aby auto mohlo pořádně zrychlovat už od prvních metrů. Mění se tím reakční doba motoru.
Räikkönena nachytalo agresivní mapování motoru (foto: Scuderia Ferrari)
Stejná chyba se stala i Adrianu Sutilovi v Německu 2014. Němec se roztočil také po zastávce v boxech na výjezdu z poslední zatáčky na cílovou rovinku. Protože jsou časy na kolo v Kanadě i Německu velmi nízké, tak objedou piloti téměř celé kolo s agresivní mapou motoru. Ta pak způsobí prudkou reakci motoru na sešlápnutí plynu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.