Mají aktuální piloti Formule 1 imageový problém? Flavio Briatore je názoru, že Sebastiana Vettela a ostatní piloty by mimo závodní dráhu poznal jen málokdo.
Sebastian Vettel se nedávno dočkal kritiky od Bernieho Ecclestona, který prohlásil, že Němec toho pro Formuli 1 zase až tak moc nedělá a lidé ho na ulici takřka nepoznávají. Vettel by tak měl dle názoru 84 letého Bernieho dělat Formuli 1 větší reklamu.
S kritikou teď přišel také bývalý šéf závodního týmu Benetton anebo Renault, Flavio Briatore. Pro 'Bild am Sonntag' Ital řekl, že dle jeho názoru ve Formuli 1 chybí opravdové hvězdy. Vettela Briatore i přes jeho všechny úspěchy nevidí jako vývěsní štít F1.
"Patří k pěti, šesti nejlepším jezdcům světa. Vypadá mile, ale ne pro show. Lewis [Hamilton] je momentálně společně s Fernandem Alonsem tím, kterého lidí poznávají na ulici bez závodních kombinéz. Možná ještě Jenson Button. To je pro Formuli 1 moc málo. A ano, ještě Nico Rosberg. Vypadá dobře, mluví pěti jazyky - ale jinak na ulici nikoho nepoznáte," říká Flavio Briatore.
Vettela by dle Briatoreho mimo dráhu poznal jen málokdo (foto: Scuderia Ferrari)
Tuto kritiku ale Briatore nechce v žádném případě směřovat vůči aktuálnímu týmu Vettela. "Přesto doufám, že Ferrari zase bude mistry světa. Ferrari je pepřem Formule 1. Momentálně je ale Mercedes Formulí 1, Ferrari Formulí 2 a tři čtyři týmy Formulí 3. Je to bohužel o motoru, který tvoří tuto nevyrovnanost." Briatore nevěří, že by Mercedes letos ještě mohl přijít o titul.
"Mám dojem, že stále mají něco v tašce, kdyby se ostatní přiblížili." Dle Itala teď Ferrari dosahuje lepších výsledků jen proto, "že se Williams a Red Bull letos tak silně propadly. V Monaku mělo Ferrari s Vettelem se sedmi desetinami přesně stejnou ztrátu jako vloni s Alonsem." O této úvaze Briatoreho jsme vás informovali zde.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.