Mají aktuální piloti Formule 1 imageový problém? Flavio Briatore je názoru, že Sebastiana Vettela a ostatní piloty by mimo závodní dráhu poznal jen málokdo.
Sebastian Vettel se nedávno dočkal kritiky od Bernieho Ecclestona, který prohlásil, že Němec toho pro Formuli 1 zase až tak moc nedělá a lidé ho na ulici takřka nepoznávají. Vettel by tak měl dle názoru 84 letého Bernieho dělat Formuli 1 větší reklamu.
S kritikou teď přišel také bývalý šéf závodního týmu Benetton anebo Renault, Flavio Briatore. Pro 'Bild am Sonntag' Ital řekl, že dle jeho názoru ve Formuli 1 chybí opravdové hvězdy. Vettela Briatore i přes jeho všechny úspěchy nevidí jako vývěsní štít F1.
"Patří k pěti, šesti nejlepším jezdcům světa. Vypadá mile, ale ne pro show. Lewis [Hamilton] je momentálně společně s Fernandem Alonsem tím, kterého lidí poznávají na ulici bez závodních kombinéz. Možná ještě Jenson Button. To je pro Formuli 1 moc málo. A ano, ještě Nico Rosberg. Vypadá dobře, mluví pěti jazyky - ale jinak na ulici nikoho nepoznáte," říká Flavio Briatore.
Vettela by dle Briatoreho mimo dráhu poznal jen málokdo (foto: Scuderia Ferrari)
Tuto kritiku ale Briatore nechce v žádném případě směřovat vůči aktuálnímu týmu Vettela. "Přesto doufám, že Ferrari zase bude mistry světa. Ferrari je pepřem Formule 1. Momentálně je ale Mercedes Formulí 1, Ferrari Formulí 2 a tři čtyři týmy Formulí 3. Je to bohužel o motoru, který tvoří tuto nevyrovnanost." Briatore nevěří, že by Mercedes letos ještě mohl přijít o titul.
"Mám dojem, že stále mají něco v tašce, kdyby se ostatní přiblížili." Dle Itala teď Ferrari dosahuje lepších výsledků jen proto, "že se Williams a Red Bull letos tak silně propadly. V Monaku mělo Ferrari s Vettelem se sedmi desetinami přesně stejnou ztrátu jako vloni s Alonsem." O této úvaze Briatoreho jsme vás informovali zde.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.