MONTREAL - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton suverénně ovládl úvodní páteční trénink, když svého týmohého kolegu Rosberga překonal o čtyři desetiny vteřiny. Na Sebastiana Vettela zbyla až pátá pozice. Čtvrtý čas zajel Hülkenberg s monopostem stáje Force India.
Začínalo se sice pod zataženou oblohou, ale později již svítilo slunce. Pro odpolední druhý trénink je však očekávána možnost dešťových přeháněk.
Hamilton zajel svůj nejlepší čas na měkkých pneumatikách a přestože absolvovali oba jezdci německé stáje několik výjezdů mimo dráhu včetně Hamltonových hodin, prozatím prokazjí jejich časy vysokou konkurenceschopnost.
Poměrně nečekaně byl nejrychlejším pronásledovatelem nikoliv Vettel s Ferrari, ale Grosjean v černozlatém Lotusu, za kterým ve výsledkové listině následují Hülkenberg a Vettel.
Williams se proti městskému Monte Carlu představil v jen trochu lepší formě. Massa zajel šestý a Bottas 11. Čas, na souboj s Mercedesy to zatím nevypadá. Okruh náročný na motory a brzdy zatím nevyhovuje týmům s motory Renault. Red Bull ani zde nemá nad sesterským Toro Rosso navrch. Kvjat zajel sedmý, Verstappen desátý, Ricciardo čtrnáctý a Sainz až sedmnáctý čas.
V Top10 se ještě umístil druhý Lotus pilotovaný Maldonadem a nejrychlejší zástupce McLarenu Alonso s devátým časem. Jeho týmový kolega Button skončil patnáctý. Britského pilota trápila převodovka. V instalačním kole mohl použít pouze druhý rychlostní stupeň a následně strávil v boxech při opravě polovinu vymezeného času.
Počty ujetých kol
Závěr startovního pole patří opět pilotům stáje Manor, kteří zajeli téměř identický čas, avšak opět s velkou ztrátou 1,5 vteřiny na Sauber Marcuse Ericssona.
Nejrychlejší sektory vs. skutečné časy
Přehled všech časů na kolo: PDF.
Výsledky:
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.