MONTREAL - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton suverénně ovládl úvodní páteční trénink, když svého týmohého kolegu Rosberga překonal o čtyři desetiny vteřiny. Na Sebastiana Vettela zbyla až pátá pozice. Čtvrtý čas zajel Hülkenberg s monopostem stáje Force India.
Začínalo se sice pod zataženou oblohou, ale později již svítilo slunce. Pro odpolední druhý trénink je však očekávána možnost dešťových přeháněk.
Hamilton zajel svůj nejlepší čas na měkkých pneumatikách a přestože absolvovali oba jezdci německé stáje několik výjezdů mimo dráhu včetně Hamltonových hodin, prozatím prokazjí jejich časy vysokou konkurenceschopnost.
Poměrně nečekaně byl nejrychlejším pronásledovatelem nikoliv Vettel s Ferrari, ale Grosjean v černozlatém Lotusu, za kterým ve výsledkové listině následují Hülkenberg a Vettel.
Williams se proti městskému Monte Carlu představil v jen trochu lepší formě. Massa zajel šestý a Bottas 11. Čas, na souboj s Mercedesy to zatím nevypadá. Okruh náročný na motory a brzdy zatím nevyhovuje týmům s motory Renault. Red Bull ani zde nemá nad sesterským Toro Rosso navrch. Kvjat zajel sedmý, Verstappen desátý, Ricciardo čtrnáctý a Sainz až sedmnáctý čas.
V Top10 se ještě umístil druhý Lotus pilotovaný Maldonadem a nejrychlejší zástupce McLarenu Alonso s devátým časem. Jeho týmový kolega Button skončil patnáctý. Britského pilota trápila převodovka. V instalačním kole mohl použít pouze druhý rychlostní stupeň a následně strávil v boxech při opravě polovinu vymezeného času.
Počty ujetých kol
Závěr startovního pole patří opět pilotům stáje Manor, kteří zajeli téměř identický čas, avšak opět s velkou ztrátou 1,5 vteřiny na Sauber Marcuse Ericssona.
Nejrychlejší sektory vs. skutečné časy
Přehled všech časů na kolo: PDF.
Výsledky:
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.