Mercedes, Pirelli a Red Bull představují nové nápady týkající se pneumatik

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 5. června 2015 6:55
Sdílej:

Mercedes, Pirelli a Red Bull představují své nápady týkající se volby a nasazování pneumatik pro závodní víkendy. Všechny mají za cíl zatraktivnit podívanou.

Force India nedávno přišla s návrhem, aby si týmy samy vybíraly ze čtyř nabízených hladkých směsí pneumatik, místo aby je pro závody přiděloval výrobce. Ten se však obává, že pokud by se rozhodly špatně a došlo by k defektu, vina by byla stejně přisuzována jemu. Proto nyní představil svůj vlastní nápad.

PirelliPro sezónu 2016 by zvýšili počet nabízených směsí ze čtyř na šest a pro každý závod by přivezli tři místo dvou směsí. Sedm ze 13 sad na celý víkend pro každý tým by tvořily dva typy, které by určil (tzv. option a prime) s tím, že šest dalších by si mohly volně vybrat týmy.

V tomto případě ale usiluje o zrušení pravidla povinný start prvních deseti pilotů z kvalifikace na stejných pneumatikách, na kterých zajedou postupový čas v Q2. Pirelli má totiž obavy z toho, že by po startu na extra měkkých pneumatikách museli už po pár kolech do boxů.

Mercedes a Red BullRakouský tým navrhuje systém žolíků: každá stáj by si v pěti závodech sezóny mohla vybrat směs navíc z portfolia Pirelli.

Týmy usilují o větší autonomii při volbě pneumatik pro závodní víkend, Pirelli navrhuje rozšíření nabídky ze čtyř na šest hladkých směsí (foto: Pirelli)

Mercedes přichází s dalším nápadem: italský výrobce by před sezónou oznámil, kolikrát by každý tým mohl za rok jít do těch nejměkčích směsí. Pro závody by si pneumatiky volně vybírali s tím, že by museli FIA nahlásit čtyři týdny předem, které dva druhy pro závod požadují.

FIA by požadavky stájí dala dohromady a Pirelli následně zaslala počet požadovaných pneumatik pro daný podnik. Karty by se na stůl vykládaly až čtyři dny před závodem - tehdy by se všichni dozvěděly, na jakých pneumatikách bude kdo jezdit.

Týmy se však během jednání na žádném z těchto návrhů neshodly: "Budeme o nich ale dále diskutovat," slibuje šéfinženýr Lotusu Alan Permane pro Auto Motor und Sport.

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.