Mercedes, Pirelli a Red Bull představují své nápady týkající se volby a nasazování pneumatik pro závodní víkendy. Všechny mají za cíl zatraktivnit podívanou.
Force India nedávno přišla s návrhem, aby si týmy samy vybíraly ze čtyř nabízených hladkých směsí pneumatik, místo aby je pro závody přiděloval výrobce. Ten se však obává, že pokud by se rozhodly špatně a došlo by k defektu, vina by byla stejně přisuzována jemu. Proto nyní představil svůj vlastní nápad.
PirelliPro sezónu 2016 by zvýšili počet nabízených směsí ze čtyř na šest a pro každý závod by přivezli tři místo dvou směsí. Sedm ze 13 sad na celý víkend pro každý tým by tvořily dva typy, které by určil (tzv. option a prime) s tím, že šest dalších by si mohly volně vybrat týmy.
V tomto případě ale usiluje o zrušení pravidla povinný start prvních deseti pilotů z kvalifikace na stejných pneumatikách, na kterých zajedou postupový čas v Q2. Pirelli má totiž obavy z toho, že by po startu na extra měkkých pneumatikách museli už po pár kolech do boxů.
Mercedes a Red BullRakouský tým navrhuje systém žolíků: každá stáj by si v pěti závodech sezóny mohla vybrat směs navíc z portfolia Pirelli.
Týmy usilují o větší autonomii při volbě pneumatik pro závodní víkend, Pirelli navrhuje rozšíření nabídky ze čtyř na šest hladkých směsí (foto: Pirelli)
Mercedes přichází s dalším nápadem: italský výrobce by před sezónou oznámil, kolikrát by každý tým mohl za rok jít do těch nejměkčích směsí. Pro závody by si pneumatiky volně vybírali s tím, že by museli FIA nahlásit čtyři týdny předem, které dva druhy pro závod požadují.
FIA by požadavky stájí dala dohromady a Pirelli následně zaslala počet požadovaných pneumatik pro daný podnik. Karty by se na stůl vykládaly až čtyři dny před závodem - tehdy by se všichni dozvěděly, na jakých pneumatikách bude kdo jezdit.
Týmy se však během jednání na žádném z těchto návrhů neshodly: "Budeme o nich ale dále diskutovat," slibuje šéfinženýr Lotusu Alan Permane pro Auto Motor und Sport.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.