Mercedes, Pirelli a Red Bull představují své nápady týkající se volby a nasazování pneumatik pro závodní víkendy. Všechny mají za cíl zatraktivnit podívanou.
Force India nedávno přišla s návrhem, aby si týmy samy vybíraly ze čtyř nabízených hladkých směsí pneumatik, místo aby je pro závody přiděloval výrobce. Ten se však obává, že pokud by se rozhodly špatně a došlo by k defektu, vina by byla stejně přisuzována jemu. Proto nyní představil svůj vlastní nápad.
PirelliPro sezónu 2016 by zvýšili počet nabízených směsí ze čtyř na šest a pro každý závod by přivezli tři místo dvou směsí. Sedm ze 13 sad na celý víkend pro každý tým by tvořily dva typy, které by určil (tzv. option a prime) s tím, že šest dalších by si mohly volně vybrat týmy.
V tomto případě ale usiluje o zrušení pravidla povinný start prvních deseti pilotů z kvalifikace na stejných pneumatikách, na kterých zajedou postupový čas v Q2. Pirelli má totiž obavy z toho, že by po startu na extra měkkých pneumatikách museli už po pár kolech do boxů.
Mercedes a Red BullRakouský tým navrhuje systém žolíků: každá stáj by si v pěti závodech sezóny mohla vybrat směs navíc z portfolia Pirelli.
Týmy usilují o větší autonomii při volbě pneumatik pro závodní víkend, Pirelli navrhuje rozšíření nabídky ze čtyř na šest hladkých směsí (foto: Pirelli)
Mercedes přichází s dalším nápadem: italský výrobce by před sezónou oznámil, kolikrát by každý tým mohl za rok jít do těch nejměkčích směsí. Pro závody by si pneumatiky volně vybírali s tím, že by museli FIA nahlásit čtyři týdny předem, které dva druhy pro závod požadují.
FIA by požadavky stájí dala dohromady a Pirelli následně zaslala počet požadovaných pneumatik pro daný podnik. Karty by se na stůl vykládaly až čtyři dny před závodem - tehdy by se všichni dozvěděly, na jakých pneumatikách bude kdo jezdit.
Týmy se však během jednání na žádném z těchto návrhů neshodly: "Budeme o nich ale dále diskutovat," slibuje šéfinženýr Lotusu Alan Permane pro Auto Motor und Sport.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.