Felipe Nasr v Kanadě po sérii méně úspěšný závodů od svého Sauberu očekává dobrou rychlost. Okruh s dlouhými rovinkami by jim měl vyhovovat.
Brazilec dojel v Bahrajnu a ve Španělsku na 12. místě, bodů se dočkal až v Monaku a v celkovém pořadí mu patří díky pátému místu z úvodního podniku v Austrálii devátá příčka. Na okruhu Gillese Villeneuva však očekává, že se jeho týmu bude dařit podstatně více než v několika posledních podnicích.
Dlouhé rovinky by měly hrát do karet jejich vozu C34 poháněnému motorem Ferrari: "V Montrealu pojedu poprvé. Je to náročný okruh, protože obsahuje některé obtížné šikany, ale myslím si, že si tam jízdu budu užívat.
Abych se dobře připravil, tak si prohlédnu on-board videa. Věřím, že mnoho dlouhých rovinek nám bude vyhovovat, protože dosahujeme vysokých maximálních rychlostí. Trať také vyžaduje dobrou stabilitu při brzdění a trakci," hodnotí Nasr.
Hlavní inženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, si uvědomuje, že se musí zlepšit: "Ačkoliv se nám v Monaku podařilo získat dva body, poslední dva závody byly pro tým poněkud těžké. Povaha okruhu v Montrealu je znatelně odlišná a my očekáváme, že bude vozu C34 lépe vyhovovat: času na kolo dominují rychlost na rovinkách, brzdění a výkonnost v pomalých zatáčkách."
Felipe Nasr v Monaku získal dva body a v Kanadě očekáváještě lepší výsledek (foto: Sauber Motorsport AG)
I když v Montrealu není s předjížděním takový problém, tak přesto klade důraz na vydařenou kvalifikaci: "Bude důležité, aby se naši piloti umístili výše na roštu, a z těchto pozic cílit na získání dalších bodů," dodává hlavní inženýr švýcarského týmu, kterému s 21 body patří mezi konstruktéry pátá příčka.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.