Felipe Nasr v Kanadě po sérii méně úspěšný závodů od svého Sauberu očekává dobrou rychlost. Okruh s dlouhými rovinkami by jim měl vyhovovat.
Brazilec dojel v Bahrajnu a ve Španělsku na 12. místě, bodů se dočkal až v Monaku a v celkovém pořadí mu patří díky pátému místu z úvodního podniku v Austrálii devátá příčka. Na okruhu Gillese Villeneuva však očekává, že se jeho týmu bude dařit podstatně více než v několika posledních podnicích.
Dlouhé rovinky by měly hrát do karet jejich vozu C34 poháněnému motorem Ferrari: "V Montrealu pojedu poprvé. Je to náročný okruh, protože obsahuje některé obtížné šikany, ale myslím si, že si tam jízdu budu užívat.
Abych se dobře připravil, tak si prohlédnu on-board videa. Věřím, že mnoho dlouhých rovinek nám bude vyhovovat, protože dosahujeme vysokých maximálních rychlostí. Trať také vyžaduje dobrou stabilitu při brzdění a trakci," hodnotí Nasr.
Hlavní inženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, si uvědomuje, že se musí zlepšit: "Ačkoliv se nám v Monaku podařilo získat dva body, poslední dva závody byly pro tým poněkud těžké. Povaha okruhu v Montrealu je znatelně odlišná a my očekáváme, že bude vozu C34 lépe vyhovovat: času na kolo dominují rychlost na rovinkách, brzdění a výkonnost v pomalých zatáčkách."
Felipe Nasr v Monaku získal dva body a v Kanadě očekáváještě lepší výsledek (foto: Sauber Motorsport AG)
I když v Montrealu není s předjížděním takový problém, tak přesto klade důraz na vydařenou kvalifikaci: "Bude důležité, aby se naši piloti umístili výše na roštu, a z těchto pozic cílit na získání dalších bodů," dodává hlavní inženýr švýcarského týmu, kterému s 21 body patří mezi konstruktéry pátá příčka.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.