Felipe Nasr v Kanadě po sérii méně úspěšný závodů od svého Sauberu očekává dobrou rychlost. Okruh s dlouhými rovinkami by jim měl vyhovovat.
Brazilec dojel v Bahrajnu a ve Španělsku na 12. místě, bodů se dočkal až v Monaku a v celkovém pořadí mu patří díky pátému místu z úvodního podniku v Austrálii devátá příčka. Na okruhu Gillese Villeneuva však očekává, že se jeho týmu bude dařit podstatně více než v několika posledních podnicích.
Dlouhé rovinky by měly hrát do karet jejich vozu C34 poháněnému motorem Ferrari: "V Montrealu pojedu poprvé. Je to náročný okruh, protože obsahuje některé obtížné šikany, ale myslím si, že si tam jízdu budu užívat.
Abych se dobře připravil, tak si prohlédnu on-board videa. Věřím, že mnoho dlouhých rovinek nám bude vyhovovat, protože dosahujeme vysokých maximálních rychlostí. Trať také vyžaduje dobrou stabilitu při brzdění a trakci," hodnotí Nasr.
Hlavní inženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, si uvědomuje, že se musí zlepšit: "Ačkoliv se nám v Monaku podařilo získat dva body, poslední dva závody byly pro tým poněkud těžké. Povaha okruhu v Montrealu je znatelně odlišná a my očekáváme, že bude vozu C34 lépe vyhovovat: času na kolo dominují rychlost na rovinkách, brzdění a výkonnost v pomalých zatáčkách."
Felipe Nasr v Monaku získal dva body a v Kanadě očekáváještě lepší výsledek (foto: Sauber Motorsport AG)
I když v Montrealu není s předjížděním takový problém, tak přesto klade důraz na vydařenou kvalifikaci: "Bude důležité, aby se naši piloti umístili výše na roštu, a z těchto pozic cílit na získání dalších bodů," dodává hlavní inženýr švýcarského týmu, kterému s 21 body patří mezi konstruktéry pátá příčka.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.