Felipe Nasr v Kanadě po sérii méně úspěšný závodů od svého Sauberu očekává dobrou rychlost. Okruh s dlouhými rovinkami by jim měl vyhovovat.
Brazilec dojel v Bahrajnu a ve Španělsku na 12. místě, bodů se dočkal až v Monaku a v celkovém pořadí mu patří díky pátému místu z úvodního podniku v Austrálii devátá příčka. Na okruhu Gillese Villeneuva však očekává, že se jeho týmu bude dařit podstatně více než v několika posledních podnicích.
Dlouhé rovinky by měly hrát do karet jejich vozu C34 poháněnému motorem Ferrari: "V Montrealu pojedu poprvé. Je to náročný okruh, protože obsahuje některé obtížné šikany, ale myslím si, že si tam jízdu budu užívat.
Abych se dobře připravil, tak si prohlédnu on-board videa. Věřím, že mnoho dlouhých rovinek nám bude vyhovovat, protože dosahujeme vysokých maximálních rychlostí. Trať také vyžaduje dobrou stabilitu při brzdění a trakci," hodnotí Nasr.
Hlavní inženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, si uvědomuje, že se musí zlepšit: "Ačkoliv se nám v Monaku podařilo získat dva body, poslední dva závody byly pro tým poněkud těžké. Povaha okruhu v Montrealu je znatelně odlišná a my očekáváme, že bude vozu C34 lépe vyhovovat: času na kolo dominují rychlost na rovinkách, brzdění a výkonnost v pomalých zatáčkách."
Felipe Nasr v Monaku získal dva body a v Kanadě očekáváještě lepší výsledek (foto: Sauber Motorsport AG)
I když v Montrealu není s předjížděním takový problém, tak přesto klade důraz na vydařenou kvalifikaci: "Bude důležité, aby se naši piloti umístili výše na roštu, a z těchto pozic cílit na získání dalších bodů," dodává hlavní inženýr švýcarského týmu, kterému s 21 body patří mezi konstruktéry pátá příčka.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.