Ricciardo byl vyšetřován v nedělní VC Monaka poté, co nevybíravým způsobem předjel Kimiho Raikkonena, nakonec se ale komisaři usnesli, že se nic závažného nestalo.
Díky předjetí Raikkonena si mohl Ricciardo pořádně užít závěr VC Monaka, protože následně provedl výměnu pozic se svým týmovým kolegou a dostal se až za zadní křídlo Lewise Hamiltona. Pokud by Hamilton udělal chybu, mohl pro sebe urvat třetí místo v cíli. Nakonec toho nedocílil a vyměnil si místo s týmovým kolegou zpátky, takže dojel 5.
Nic z toho by ale nebylo možné, kdyby Ricciarda "ocenili" komisaři za předjetí Raikkonena. K tomu ale nedošlo, na což se Kimi po závodě zlobil, protože komisaři posuzují podobné incidenty jiným metrem. V prvním kole totiž Fernando Alonso zničil závod Hülkenbergovi při obdobném předjetí ve stejné zatáčce.
Mezi incidenty ale byl rozdíl. Alonso v prvním kole ztratil plnou kontrolu nad svým vozem a zadní částí svého auta narazil do Hülkenberga a poslal ho do svodidel. Ricciardo nad autem kontrolu neztratil, pouze se vecpal do volného místa uvnitř zatáčky a Raikkonen do něj zatočil, poté navíc nedošlo k tomu, že by Raikkonen narazil do svodidel.
Ricciardo se nakonec radoval z 5. místa (foto: Infiniti Red Bull)
To oceňuje hlavně Ricciardo, který si mohl zazávodit. "Měl jsem kontakt s Kimi, ale zde v Monaku to je těžké předjet auto, aniž byste s ním měli nějaký kontakt. Oceňuji rozhodnutí komisařů, že proti mně nepodnikli žádnou akci, myslím, že si to fanoušci užili," prohlásil Ricciardo.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.