Zdá se, že návrh na návrat tankování se v F1 neujme. Tento nápad vzešel z jednání Strategické skupiny (hlavní týmy a představitelé F1) jako součást nových pravidel.
V F1 se tankovalo naposledy v roce 2009 - více o něm čtěte zde. Během víkendu v Monaku se návratu tankování mezi týmy živě diskutuje, týmy se bojí nárůstu nákladů. Před konečným rozhodnutím bude vypracována detailnější analýza. Cílem všech navrhovaných změn z poslední doby je, aby auta v F1 zrychlila.
"Budou to opět nejrychlejší auta na planetě s efektivnějším využíváním energie, budou mít širší pneumatiky a všechny pomocníci jezdců budou odstraněni. Start bude opět pouze na jezdci. Hodně dobrého se teď děje," popsal Toto Wolff, šéf Mercedesu pro motorsport.
Návrh s návratem tankování přišel proto, že by vozy byly po většinu závodu lehčí než za současných pravidel a proto také rychlejší. Ale týmům se návrat tankování moc nezamlouvá a to hned z několika důvodů - náklady, bezpečnost, snížení počtu předjíždění na trati.
Mechanici s tankovacím zařízením se na pit-lane zřejmě nevrátí (foto: Sauber Motorsport AG)
Na setkání sportovních ředitelů týmů v pátek dokonce zaznělo, že by návrat tankování znamenal navýšení rozpočtu každého z týmů o 1 milion EUR. To se dost nelíbí malým týmům. Týmy vypracují podrobnější analýzu, jaké dopady by tankování na závody mělo. Výsledky budou prezentovány během dalšího závodu v Kanadě (5. - 7. června).
Statistiky hovoří jasně: V letech, kdy bylo doplňování paliva dovoleno (1994-2009), jsme sledovali nejmenší počet předjížděcích manévrů na trati. Časová řada dat začíná v roce 1980. Strategická skupina si stanovila za cíl zrychlit auta o 5 až 6 vteřin bez ohledu na to, jestli se znovu zavede doplňování paliva nebo ne.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.