Zdá se, že návrh na návrat tankování se v F1 neujme. Tento nápad vzešel z jednání Strategické skupiny (hlavní týmy a představitelé F1) jako součást nových pravidel.
V F1 se tankovalo naposledy v roce 2009 - více o něm čtěte zde. Během víkendu v Monaku se návratu tankování mezi týmy živě diskutuje, týmy se bojí nárůstu nákladů. Před konečným rozhodnutím bude vypracována detailnější analýza. Cílem všech navrhovaných změn z poslední doby je, aby auta v F1 zrychlila.
"Budou to opět nejrychlejší auta na planetě s efektivnějším využíváním energie, budou mít širší pneumatiky a všechny pomocníci jezdců budou odstraněni. Start bude opět pouze na jezdci. Hodně dobrého se teď děje," popsal Toto Wolff, šéf Mercedesu pro motorsport.
Návrh s návratem tankování přišel proto, že by vozy byly po většinu závodu lehčí než za současných pravidel a proto také rychlejší. Ale týmům se návrat tankování moc nezamlouvá a to hned z několika důvodů - náklady, bezpečnost, snížení počtu předjíždění na trati.
Mechanici s tankovacím zařízením se na pit-lane zřejmě nevrátí (foto: Sauber Motorsport AG)
Na setkání sportovních ředitelů týmů v pátek dokonce zaznělo, že by návrat tankování znamenal navýšení rozpočtu každého z týmů o 1 milion EUR. To se dost nelíbí malým týmům. Týmy vypracují podrobnější analýzu, jaké dopady by tankování na závody mělo. Výsledky budou prezentovány během dalšího závodu v Kanadě (5. - 7. června).
Statistiky hovoří jasně: V letech, kdy bylo doplňování paliva dovoleno (1994-2009), jsme sledovali nejmenší počet předjížděcích manévrů na trati. Časová řada dat začíná v roce 1980. Strategická skupina si stanovila za cíl zrychlit auta o 5 až 6 vteřin bez ohledu na to, jestli se znovu zavede doplňování paliva nebo ne.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.