Zdá se, že návrh na návrat tankování se v F1 neujme. Tento nápad vzešel z jednání Strategické skupiny (hlavní týmy a představitelé F1) jako součást nových pravidel.
V F1 se tankovalo naposledy v roce 2009 - více o něm čtěte zde. Během víkendu v Monaku se návratu tankování mezi týmy živě diskutuje, týmy se bojí nárůstu nákladů. Před konečným rozhodnutím bude vypracována detailnější analýza. Cílem všech navrhovaných změn z poslední doby je, aby auta v F1 zrychlila.
"Budou to opět nejrychlejší auta na planetě s efektivnějším využíváním energie, budou mít širší pneumatiky a všechny pomocníci jezdců budou odstraněni. Start bude opět pouze na jezdci. Hodně dobrého se teď děje," popsal Toto Wolff, šéf Mercedesu pro motorsport.
Návrh s návratem tankování přišel proto, že by vozy byly po většinu závodu lehčí než za současných pravidel a proto také rychlejší. Ale týmům se návrat tankování moc nezamlouvá a to hned z několika důvodů - náklady, bezpečnost, snížení počtu předjíždění na trati.
Mechanici s tankovacím zařízením se na pit-lane zřejmě nevrátí (foto: Sauber Motorsport AG)
Na setkání sportovních ředitelů týmů v pátek dokonce zaznělo, že by návrat tankování znamenal navýšení rozpočtu každého z týmů o 1 milion EUR. To se dost nelíbí malým týmům. Týmy vypracují podrobnější analýzu, jaké dopady by tankování na závody mělo. Výsledky budou prezentovány během dalšího závodu v Kanadě (5. - 7. června).
Statistiky hovoří jasně: V letech, kdy bylo doplňování paliva dovoleno (1994-2009), jsme sledovali nejmenší počet předjížděcích manévrů na trati. Časová řada dat začíná v roce 1980. Strategická skupina si stanovila za cíl zrychlit auta o 5 až 6 vteřin bez ohledu na to, jestli se znovu zavede doplňování paliva nebo ne.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.