Renault Sport F1 si z omezení motorů na čtyři kusy pro každého jezdce na sezónu a zamítnutí jejich zvýšení na pět velké starosti nedělá. Očekávají, že budou potřebovat dva motory navíc, penalizace se podle nich ale na trati dají dohnat.
Při jednání Strategické skupiny F1 minulý týden se týmy jednomyslně neshodli na zvýšení počtu motorů na pět kusů. Tento návrh se nezamlouval především Mercedesu, jehož spolehlivost je zatím výborná.
"Samozřejmě toho lituji, protože jde o něco, co by mohlo trochu pomoci situaci našich dvou zákaznických týmů vzhledem k odlišným potížím se spolehlivostí, které jsme v této sezóně měli," uvádí Cyril Abiteboul, ředitel sportovního oddělení Renaultu. Tři ze čtyř jejich pilotů (Kvjat, Ricciardo a Verstappen) již museli nasadit čtvrtý motor - a to za sebou máme pouze 5 závodů z letošních 19.
"Pravidla přesto známe, jde o čtyři motory pro každého, takže se toho budeme muset držet. Řekl bych k tomu jedinou věc, nepovažujeme to za obrovskou penalizaci," pokračuje Abiteboul, jejichž zákaznické týmy (Red Bull a Toro Rosso) za nasazení pátých komponent budou na startech závodů trestáni odsuny dozadu. Což podle něj na tratích kromě Monaka a Barcelony nebude představovat žádný velký problém.
Počet použitých součástí pohonných jednotek po čtvrtečních trénincích v Monaku
"Vím, že je s tím spojeno hodně frustrací, ale trest v podobě odsunu o deset míst - možná bych to neměl říkat, protože FIA by to mohla v budoucnu zpřísnit - ale tato penalizace na okruzích, kde můžete předjíždět, pokud máte výkon, správné nastavení atd. ů tak v podstatě s autem, které je na startu mimo svou pozici, je můžete poměrně snadno získat během závodů, které jsou dlouhé," nedělá si zástupce Renaultu ze své situace těžkou hlavu.
"Je mi tedy líto mých zákaznických týmů, ale nemyslím si, že to moc změní šampionát," shrnuje Abiteboul. Je jasné, že je penalizace během sezóny neminou. "Žel to musíme vzít v potaz, když vypracováváme plán na alokaci motorů.
Snažíme se ze sportovního pohledu zmírnit škody pro naše zákaznické týmy. Možná k tomu žel dvakrát u každého auta dojde. Nyní se s tím musíme vypořádat, jde jen o další parametr, další omezení navíc," dodává.
Renault je na tom se spolehlivostí nejhůře, penalizace ale podle nich nejsounaštěstí moc přísné (foto: Renault F1 Team)
Jak fungují penalizacePohonná jednotka se dělí na šest součástí: motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterie (ES) a řídicí elektronika (CE).
Pokud je poprvé použita pátá z těchto součástí, přichází trest v podobě odsunu o 10 míst na roštu. Za každou další pátou součást následuje posunutí o 5 míst dozadu. Totéž se pak týká šestých kusů - za použití prvního šestého 10 míst, za každý další šestý jen pět míst na startu.
Týmy však letos nemohou vyměnit všech šest komponent najednou a startovat z boxové uličky jako minulý rok - je to přísnější: každá součást vytváří další trest. Ty se ale na rozdíl od minulého roku nebudou přelévat do příštího závodu, pokud nemohou být vyčerpány na startovním roštu.
Místo toho se promění v penalizace během závodu: místo převodu 1 - 5 trestných míst si bude muset pilot odstát 5 sekund v boxech před zastávkou, za 6 - 10 míst přijde 10sekundová penalizace a 11 - 20 míst automaticky vede k trestnému průjezdu boxy.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.